משרד הבריאות השיק אתמול (יום ג') שירות חדש לציבור, באתר אינטרנט בשם "כל הבריאות". האתר מפרט את כל זכויות ציבור המבוטחים בקופות החולים השונות, ומרכזת את כל המידע בדבר השירותים הרפואיים שהציבור זקוק להם. המידע עשוי לסייע גם לרופאים שזקוקים להפנות את מטופליהם לבדיקות או לטיפולים.

בין השאר, מכיל האתר פירוט לגבי עלות תרופות, טיפולים, בדיקות וכל מה שנכלל במסגרת הזכאות של המבוטחים; פירוט השירותים והתרופות הכלולים בסל הבריאות ובתוכניות שירותי הבריאות הנוספים של קופות החולים; למי צריך לפנות לקבלת השירות, באיזו מסגרת ניתן לקבלו, ואם קיימות התניות לקבלת השירות ופרטים חשובים נוספים למבוטח.

כמו כן, כולל האתר אפשרות להשוות בין הביטוחים המשלימים של קופות החולים השונות. בהשוואת תוכניות הביטוח המשלימות קיימת התייחסות להשוואת הפרמיות בכל ביטוח, גילאים, דרכי ההצטרפות לתוכניות, אם נדרשת תקופת אכשרה, מידע על ניתוחים, השתלות וטיפולים בחו"ל, שכירת אחות פרטית ושירותים נוספים.

משרד הבריאות מסר, כי נבדקת האפשרות להרחיב את המערכת להשוואה גם בין ביטוחי הבריאות הפרטיים, נושא שלגביו מתקיימים עתה דיונים בשיתוף אגף שוק ההון והביטוח במשרד האוצר.

האתר יתעדכן באופן שוטף, בהתאם לתוספות שיחולו לסל הבריאות ועדכוני העלויות והחוזרים, מסר משרד הבריאות.

המערכת הממוחשבת תספק מכתב רשמי הניתן להדפסה מאת משרד הבריאות לפונה, ובו תיכתב באופן רשמי הזכאות . המכתב ישלח במייל או בפקס, בהתאם לבקשת הפונה. הפונה יוכל להציג את המכתב ממשרד הבריאות למוסד הרפואי בדרישה לקבל את זכאותו.

מבוטחים שאינם בעלי גישה למחשב יוכלו לפנות למוקד "כל הבריאות" בטלפון 5400 * לבירור זכאותם ולבקש שישלח אליהם בפקס את המידע.

שרת הבריאות יעל גרמן, אמרה בעת ההשקה, כי המערכת תיתן מעתה מידע לציבור על כל מה שמגיע לו - בשקיפות, תוך מיצוי הזכויות, ובשוויון. "המערכת ההשוואתית תעודד תחרותיות בין קופות החולים ותוביל לשיפור השירות למבוטחים", אמרה.

פרופסור ארנון אפק, מנכ"ל משרד הבריאות, הוסיף:" השקת המערכת מהווה פריצת דרך. מדובר בתפיסת עולם שלמה של משרד הבריאות בכל הנושא הנוגע לזכות הציבור לדעת. אנו מפרסמים ביקורות, מדדי איכות של בתי החולים – ועתה גם את מלוא המידע לגבי זכויות הציבור, כדי שידרוש אותם ללא היסוס".

רו"ח רויטל חבר טופר, סמנכ"לית האגף לפיקוח על קופות החולים במשרד הבריאות, ציינה כי " עדכון המערכת ייעשה באופן שוטף והמטרה היא להגדיל את הדיאלוג שבינינו, המערכת, לבין הציבור. מסתבר כי הציבור לא תמיד יודע מה מגיע לו – והמערכת הממוחשבת החדשה תהווה לראשונה פיתרון ראוי למידע הזה ובדרך ידידותית למשתמש".

לאתר החדש לחצו כאן