חדשות

תכנית חדשה בבריטניה: שימוש בתקשורת מחשבים במקום ביקור במרפאה

התכנית אמורה לחסוך למערכת הבריאות 3 מיליון ליש"ט בשנה

שר הבריאות בממשלת בריטניה ד"ר דן פולטר ומזכיר הבריאות ג'רמי האנט, מקדמים תכנית של מעבר לשימוש מסיבי במחשבים, באייפדים, באייפונים ובסקייפ לתקשורת בין רופאי הקהילה (GP) לבין המטופלים שלהם. התכנית אמורה לחסוך כ-3 מיליארד ליש"ט בשנה למערכת ה-NHS ולצמצם את הצורך בביקורים במרפאות הראשוניות.

עיתונים בלונדון דיווחו כי התכנית נתקלה בביקורת, בטענה שמטופלים רבים, בעיקר מבוגרים וקשישים, יימצאו בסיכון-חיים, כיוון שאינם מסתדרים עם הטכנולוגיות החדישות. התכנית עצמה מכונה "מהפכה טכנולוגית". היא תשים קץ למרפאת הרופאים המסורתית, להזמנת תור לרופא ולהגעה אליו לכל דבר ועניין. מבקרי התכנית טוענים שהרעיון הובא לבריטניה מהודו, שם רופאי קהילה מקיימים את עיקר הקשר שלהם עם מטופליהם באמצעות שיחות וידיאו.

שימוש בתקשורת מחשבים (אילוסטרציה)

שימוש בתקשורת מחשבים (אילוסטרציה)

שר הבריאות ד"ר פולטר טוען כי בריטניה זקוקה לטכנולוגיות מודרניות יותר של תקשורת טובה בין רופאים למטופלים שלהם. במקרים רבים יכולים המטופלים לקבל מהרופאים שלהם את כל מבוקשם מבלי להטריח עצמם כלל להגיע למרפאה. מבקרי התכנית מכנים אותה "קליניקות וירטואליות". הם טוענים כי הרצון לחסוך בתקציב הבריאות הציבורי סכום של 20 מיליארד ליש"ט בשנה, לא יכול להתממש על ידי הנהגת טכנולוגיות תקשורת, אלא יש לשפר את הפעילות הרפואית והקלינית.

הנושא השנוי במחלוקת עלה לדיון בפרלמנט. שר הבריאות הבריטי טוען ש-15 מיליון בני אדם הסובלים ממחלות כרוניות, תופסים 70% ממיטות האשפוז בבתי החולים הציבוריים, ובאמצעות "ניהול טוב יותר ושימוש בטכנולוגיות תקשורת ניידת מתקדמת" אפשר למנוע מאותם אנשים הגעה לבית החולים ללא צורך, תוך קבלת מלוא השירות הרפואי הדרוש להם.

כשליש מהמטופלים אינם נזקקים כיום לפגישה פנים אל פנים עם הרופא הראשוני (GP) שלהם, מסביר שר הבריאות הבריטי את המהלך שמשרדו יוזם. "רק במקרי חירום או במצבים יותר מורכבים, הרופא הקהילתי ימשיך כרגיל לקבל את חוליו, כפי שזה נעשה כיום", מסר המשרד בהודעה רשמית.

נושאים קשורים:  חדשות,  רופאי קהילה,  מערכת הבריאות הציבורית הבריטית,  תקשורת מחשבים
תגובות
שלמה ברסניאק
03.12.2012, 11:07

נכון שימוש בטכנולוגיה תקשורתית כל עוד הרופא ינהל רשימה מסודרת של מטפלים שאינם מבקרים אצלו ורק כדי לשמור על הקשר האנושי ולהסתכל על המטופל ולהחליף כמה מילים