חדשות

גם בישראל: סטודנטים לרפואה יקבלו נקודות זכות עבור כתיבה בויקיפדיה

קורס בחירה בעריכת וכתיבת ערכים ב"ויקיפדיה" יוצע לסטודנטים באוניברסיטת תל אביב; תלמידי הרפואה ייפגשו עם כותבי ערכים באנגלית ובעברית

אוניברסיטת תל-אביב תחנוך השנה קורס סמסטריאלי, במסלול לימודי הרפואה השש-שנתי, בו ילמדו הסטודנטים כתיבה ועריכה של ערכים אנציקלופדיים שעניינם רפואה - עבור האנציקלופדיה האינטרנטית "ויקיפדיה". האוניברסיטה מסרה כי מדובר בקורס ראשון מסוגו בישראל. בתחילת החודש דווח כי בית הספר לרפואה באוניברסיטת קליפורניה יציע קורס דומה לסטודנטים לרפואה כחלק מהתואר.

הקורס באוניברסיטת תל-אביב יתנהל לאורך סמסטר שלם. הסטודנטים ילמדו כיצד לערוך בוויקיפדיה וייפגשו עם כותבים מוויקיפדיה העברית והאנגלית, ילמדו על ממשק העריכה של ויקיפדיה, על אמינות הערכים המתפרסמים בה ועל זכויות היוצרים. בסוף הקורס גם יכתבו בעצמם ערכים בנושא בריאות ורפואה.

הקורס החדש הוא קורס בחירה, שיזכה את הסטודנטים בקרדיט אקדמי מלא. בישראל ובעולם מתקיימות צורות שונות של שיתופי פעולה בין מוסדות מהאקדמיה לבין ויקיפדיה, במסגרתם נכתב ערך אנציקלופדי כמטלה אקדמית.

פרופסור יוסי מקורי, דקאן הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב ציין, שבעידן בו הציבור כולו תר ברשת האינטרנט אחרי מידע בנושאי בריאות ורפואה, יש חשיבות רבה מאוד להקניית ידע לסטודנטים בכתיבה ובעריכה של תכנים (ערכים אנציקלופדיים) שעניינם רפואה. "אני משוכנע שהסטודנטים שישתתפו בקורס ישדרגו לאין ערוך את רמת המידע הרפואי שיהיה זמין בעתיד לציבור ברשת", אמר פרופסור מקורי על שיתוף הפעולה עם ויקיפדיה.

נושאים קשורים:  חדשות,  הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב,  ויקיפדיה
תגובות