מצגות וכנסים

סדנת ציורי גוף לילדים חולי קרוהן קוליטיס במרכז הרפואי שערי צדק

פברואר 2014, ירושלים.

במרכז לקרוהן וקוליטיס בילדים ע"ש אן וג'ו טרנר בשערי צדק בירושלים מתקיימות זו השנה השישית סדנאות התמודדות עם המחלה לבני הנוער והוריהם.

הסדנאות זוכות להצלחה סוחפת ומשתתפים בהן עשרות רבות של בני נוער והוריהם מכל רחבי הארץ במספרים גדלים בכל שנה. הפסיכולוגים אודי דנקר וד"ר יאיר עינת ביחד עם ג'ודי רשף, מטפלת באומנות נפגשים בשערי צדק מדי חודש בחודשו למגוון פעילויות מיוחדות בקבוצות נפרדות לפי גילאים. כחלק מהקבוצה מועברת פעילות של טיפול קוגנטיבי- התנהגותי, שהוכחה כיעילה אצל מטופלים עם מחלות מעי דלקתיות. ההורים נפגשים בנפרד לפעילויות המתמקדות בתמיכה הדדית והורות לבני נוער עם מחלה כרונית. בין המפגשים הדיונים ממשיכים בקבוצה סגורה וסודית בפייסבוק של המרכז בשערי צדק. מטרת המפגשים ללמד כלים להתמודדות עם הקשיים ולפתח שיח שיתופי ותומך בין המטופלים.

במסגרת מערך הפעילות התקיימה לאחרונה במרכז סדנא מיוחדת לילדים בנושא ציורי גוף. הילדים ציירו את גופם כפי שהם רואים אותו על גבי בריסטולים שהיו מונחים על הרצפה וביחד עם המטפלת באומנות ג'ודי רשף ניתחו את הציורים ודיברו על הגוף ותנועותיו. לאחר מכן, הילדים כתבו את כל מה שהגוף יודע לעשות לדעתם. ביחד הקריאו את מה שכתבו והתמקדו בצדדים החיוביים של פעולות הגוף תוך עידוד הדדי. הילדים למדו בחוויה משותפת ותומכת על העצמה הגלומה בגופם לעומת המחלה, תוך חיזוק העצמי ותדמית הגוף. הילדים חזרו מהסדנא נפעמים ומלאי אנרגיות חיוביות.

להצטרפות לסדנאות ההתמודדות ולפרטים נוספים אודות פעילותן, ניתן לפנות לגב' תמר אלטרץ, מזכירת המרכז לקרוהן וקוליטיס בילדים ע"ש אן וג'ו טרנר במרכז הרפואי שערי צדק בטלפון 02-6666482. הסדנאות מסובסדות כמעט לחלוטין על ידי המרכז לקרוהן וקוליטיס בשערי צדק בעזרת תרומות, ופתוחות למשפחות מכל הארץ, גם אלו אשר אינן מטופלות במרכז. כולם מוזמנים!

kids

נושאים קשורים:  מצגות וכנסים,  קוליטיס,  מחלת קרוהן
תגובות