חדשות

ביה"ד לעבודה מתערב במינוי ד"ר פורמן-רזניק למכון לרפואה משפטית

דרש לראשונה ממנהל המכון להגיש תצהיר בנושא המינוי וקבע כי "המאזן נוטה לטובתה"; הר"י הצטרפה לדיונים כ"ידידת בית המשפט"

מנהל המכון לרפואה משפטית באבו-כביר, ד"ר חן קוגל, ימסור מחר (יום ג') תצהיר לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב בעניינה של הרופאה המשפטית ד"ר מאיה פורמן-רזניק. העיתון הכלכלי "דה מרקר", שדיווח על כך אתמול (יום א'), ציין כי התצהיר - שעד כה נמנע מד"ר קוגל להגישו - "עלול להביך מאוד את פרקליטות המדינה ובכך יושם סוף לניסיונות הפרקליטות להשתיק את ד"ר קוגל".

ד"ר קוגל נחשב למי שתומך בעמדה המקצועית של הרופאה, נגד עמדת הפרקליטות הדורשת להתנות את מינויה בהכרעת בית המשפט העליון בפרשת רומן זדורוב ורצח הילדה תאיר ראדה. כפי שדווח בעבר, הפרקליטות דורשת שד"ר פורמן־רזניק לא תוכל לכתוב חוות דעת שיוגשו לבתי המשפט עד למתן פסק דין בעליון בערעור שהגיש זדורוב. ד"ר פורמן-רזניק הגישה חוות דעת במהלך המשפט, שזכה לביקורת חריפה מצד בית המשפט המחוזי, שהרשיע את זדורוב ברצח.

ביום חמישי שעבר, בדיון שנערך בבית הדין האזורי לעבודה לפני השופטת עידית איצקוביץ, נידונה בקשת ד"ר פורמן-רזניק לאכוף על המדינה את הסכם ההעסקה שלה במכון לרפואה משפטית, שנחתם כבר לאחר זכייתה בינואר השנה במכרז לתפקיד. בודיון אמרה השופטת, כי היא סבורה שיש לאפשר לד"ר פורמן-רזניק את כניסתה לתפקיד הבכיר. "המאזן נוטה לטובת ד"ר מאיה פורמן-רזניק ואני אומרת זאת בזהירות. אין בקבלתה לעבודה כדי לפגוע בטענות המדינה... העובד זכאי ליהנות מפרי זכייתו במכרז".

לדרישת הרופאה הצטרפו גם הר"י ולשכת עורכי הדין במעמד "ידידי בית המשפט", לדבריהם משום שמדובר בנושא עקרוני בעל השלכות מרחיקות לכת בכל הנוגע בין השאר לעדויות של מומחים ועצמאות המכון לרפואה משפטית.

בדיון בבית הדין לעבודה הציעה השופטת איצקוביץ פשרה: ד"ר פורמן-רזניק תיכנס לאלתר לתפקיד אליו נבחרה במכרז ובמקביל יתנהל משפט, שיעסוק בין יתר גם בשאלת הסמכות של פרקליטות המדינה להתערב במינוי ובחוקיותו של הסכם ההעסקה החדש עליו מבקשת הפרקליטות להחתים את ד"ר פורמן־רזניק. על-פי הסכם זה, המשך העסקת הרופאה ייבחן על-פי תוצאות פסק הדין בערעור, שצפוי להתקיים ב-20 באוקטובר בפני השופטים יורם דנציגר, יצחק עמית וצבי זילברטל בבית המשפט העליון בירושלים.

הפרקליטות דחתה את הצעת הפשרה, בנימוק שיש מחלוקת לגבי אופי עבודתה של ד"ר פורמן־רזניק במכון לרפואה משפטית עד למתן פסק הדין.

עוד דיווח העיתון, כי בדיון בלשכת היועץ המשפטי לממשלה שנערך ביום רביעי שעבר בהשתתפות שרת הבריאות, מנכ"ל המשרד פרופסור ארנון אפק, פרקליט המדינה שי ניצן, נציב שירות המדינה משה דיין ואחרים, לא נכח ד"ר קוגל, שאמור להיות המנהל הישיר של ד"ר פורמן-רזניק, כיוון שהוא ממודר מכל הדיונים הנוגעים להעסקתה. הפגישה שנמשכה שעתיים היתה סוערת ולא התקבלו בה החלטות.

בדיון בבית הדין לעבודה בשבוע שעבר הציעה נציגת פרקליטות המדינה מתווה חדש, לפיו ד"ר פורמן-רזניק תוכל להתחיל בעבודתה במכון אך לא יצוין בהודעה על תחילת העבודה שהיא עוסקת בתפקיד אליו נבחרה וכי "גורמים מוסמכים" (מבלי לציין מיה הם) ישקלו את המשך העסקתה לאחר שיתקבל פסק הדין מבית המשפט העליון. לדיון הגיעה ד"ר פורמן-רזניק במדי צה"ל כיוון שהיא עתה בשירות מילואים במסגרתו היא עוסקת בזיהוי חללי צה"ל בלחימה בעזה.

מאחר שפרקליטות המדינה דחתה את הצעת הפשרה של השופטת איצקוביץ המשך הדיון נקבע ליום חמישי.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  חוות דעת רפואית,  פרקליטות המדינה,  המכון לרפואה משפטית,  ד"ר מאיה פורמן-רזניק,  רומן זדורוב,  משרד המשפטים
תגובות
ד"ר אורי
29.07.2014, 01:46

ד"ר קוגל הביא איתו רוח חדשה וראויה לשבח אל המכון לרפואה משפטית. למומחיות המקצועית, הגיבוי המנהיגותי ואחוות העמיתים, הוא מוסיף נופך של אנושיות, נאמנות ואפילו צניעות.
לא קל לזקוף קומה אל מול הדרת בית המשפט, ומנהלים ותיקים ממנו כבר היו מתקפלים מזמן.
התנהלותו חשובה לא רק לרופאה המדוברת, לא רק לרופאים בכלל, אלא לכל אדם באשר הוא. הפגיעה המתמשכת במעמד הרופאים סופה לפגוע, יותר מכל, בחולים הנזקקים להם.
טוב עשתה השרה גרמן שהשכילה לתמוך ללא סייג בזכותה של רופאה לחוות את דעתה המקצועית ביושר, בלי חשש מפני פגיעה בעתידה המקצועי.

משה סמואל
02.01.2015, 21:39

שלום
ראיחתי את התכנית "עובדה" בטלוויזיה הישראלית בארה,ב ונדהמתי ממה שקורה מבחינה משפטית בישראל רק השטו בהדרכת הפרקליטות היה יכול ליצור <"צירה" כמו שהם עשו עם ד"ר מאיה פורמן. נראה שבישראל הגיעו מים עד נפש. אולי במכון הפתלוגי חשבו ששחיתוית עם כסף אינן מספיקות והחליטו לצרף את עולם המשפט.