רפואת שיניים

מועצת הבריאות אישרה הרחבת טיפולי שיניים חינם עד גיל 14

שר הבריאות יוזם לקדם תכנית לפיה ייהנו מטיפולי חינם ומטיפולים מסובסדים אחרים גם הקשישים

15.12.2015, 17:25
טיפול שיניים בילדים (צילום: אילוסטרציה)

מועצת הבריאות אישרה אתמול (ב') בישיבת בירושלים את הרחבת התכנית למתן טיפולי שיניים חינם - עד לגיל 14, החל מ-1 בינואר 2016. התכנית שהחלה ב-2010 כללה תחילה טיפולי חינם לילדים עד גיל 8, ואחר כך הורחבה בהדרגה . עד כה היא חלה רק לילדים עד גיל 12. ההחלטה החדשה תאפשר להעניק את הטיפול לעוד כ-300 אלף ילדים ונוער.
שר הבריאות יעקב ליצמן אמר אמש כי על-פי ההסכם עם האוצר גיל הזכאות לטיפולים הללו ימשיך לעלות בהדרגה עד גיל 18. כמו כן אמר כי בכוונתו לקדם תכנית נוספת, דומה, לטיפולי שיניים חינם לקשישים.
הטיפולים במסגרת הרחבת התכנית לילדים כוללת: בדיקת שיניים שנתית, בדיקה נוספת על פי שיקול דעתו של הרופא, בדיקות מעקב כחלק מהטיפול הרפואי, ייעוץ והכנת תכניות טיפול, צילומי רנטגן במהלך הטיפול, הסרת אבנים וסתימת חורים בשיניים. בעלות סמלית של 44-22 שקל יינתנו הטיפולים הבאים: במקרה של עזרה ראשונה דחופה, עקירה, הרדמה, שחזור סתימות, טיפולי שורש וכתרים טרומיים. התכנית כולה היא במסגרת רפורמת השיניים כאשר הטיפולים המסובסדים ייעשו במרפאות של קופות החולים .
כמו כן נקבעו כללים לגבי זמני ההמתנה לקבלת טיפול בילדים : לבדיקה תקופתית לא יותר מ-30 ימי עבודה ממועד פניית המבוטח. משך ההמתנה בין הטיפולים לאותה בעיה לא יעלה על עשרה ימים.

נושאים קשורים:  רפואת שיניים,  טיפולי חינם לילדים,  שר הבריאות יעקב ליצמן
תגובות