חדשות

ליצמן בז'נווה: להעביר אחוז אחד מתקציב חקר החלל - לחקר מחלת הסרטן

שר הבריאות הופיע בעצרת השנתית של ארגון הבריאות העולמי (WHO) שנערכה במטה הארגון בז'נווה; ליצמן תקף את נציג הרשות הפלשתינית שדיבר לפניו, וסקר את מצב מערכת הבריאות בישראל, ואת הרפורמות האחרונות בתחום בריאות הנפש וטיפולי השיניים

שר הבריאות יעקב ליצמן במטה ארגון הבריאות העולמי בז'נווה (צילום: אילוסטרציה)

שר הבריאות יעקב ליצמן, שהופיע אתמול (ג') בעצרת השנתית של ארגון הבריאות העולמי בז'נווה, הציע שהמדינות המפותחות יעבירו 1% בלבד מתקציב חקר החלל שלהן לחקר מחלת הסרטן. "המאמצים ייצרו חברה בריאה יותר ועמידה יותר. אנו מציעים לקהילת האו"ם לאחד כוחות ולחבור אלינו במאמץ המשותף", אמר השר.

"כבוד הוא לי להשתתף בפתיחת העצרת השנתית של ארגון הבריאות העולמי" אמר ליצמן בפתח דבריו, והתייחס לדבריו של נציג הרשות הפלשתינית שדיבר לפניו. "זהו ארגון מקצועי ואני מאוד מאוכזב מכך שנציג הפלשתינאים ניצל את הפורום הזה כדי לקדם נושאים פוליטיים נגד ישראל. ארגון הבריאות העולמי איננו ארגון פוליטי. לכן אני בוחר להתמקד בתחום הבריאות בהיבט העולמי ותוך התייחסות להישגיה של מערכת הבריאות בישראל", אמר.

השר התייחס בדבריו לצורך לנהל מלחמה בעוני ובאי השוויון; לצמצום הפערים בין המרכז לפריפריה הכלכלית והגאוגרפית ולצורך לתת מענה לשכבות החלשות באוכלוסייה. "אנו בישראל פועלים בנחישות כדי להצליח באתגרים הללו", אמר לנוכחים.

שר הבריאות יעקב ליצמן לצד מנכ"לית ארגון הבריאות העולמי, ד"ר מרגרט צ'אן (צילום: אילוסטרציה)

שר הבריאות יעקב ליצמן לצד מנכ"לית ארגון הבריאות העולמי, ד"ר מרגרט צ'אן (צילום: אילוסטרציה)

"אני מתנגד לג'אנק פוד ותעשיית המזון המהיר מתנגדת לי - אבל אני לא מפחד"

ליצמן הדגיש בדבריו, כי בישראל ניתן כיסוי בריאות לכל תושבי הארץ באמצעות קופות החולים. "אנו מבטיחים סל בריאות שוויוני ומקיף לכל. שירותים אלו ניתנים על פי חוק ביטוח הבריאות הממלכתי והם מציעים סטנדרט גבוה של טיפול רפואי לכולם, ללא הבדלי דת, גזע ומין. בכל שנה, מוסיפה ישראל טכנולוגיות ותרופות חדישות ל'סל שירותי הבריאות'", אמר.

הוא מסר, כי בשנים הבאות הזכאות בישראל לטיפולי שיניים הנכללים בסל תורחב עד גיל 18. "מדובר על לקיחת שירות פרטי והפיכתו לשירות ציבורי נגיש לכל אזרח בישראל", הדגיש.

עוד תיאר את החלטה לפיה תחום בריאות הנפש הוא מעתה חלק מהשירותים הניתנים בידי הקופות "מה שמבטיח המשכיות הטיפול כחלק מתפיסה הוליסטית של איחוד בריאות הנפש והגוף, תחת קורת גג אחת".

שר הבריאות יעקב ליצמן במטה ארגון הבריאות העולמי בז'נווה (צילום: אילוסטרציה)

שר הבריאות יעקב ליצמן במטה ארגון הבריאות העולמי בז'נווה (צילום: אילוסטרציה)

הוא הוסיף, כי "בעתיד הקרוב מתכוונת ישראל להיערך לטיפול בבעיית הזדקנות האוכלוסייה, באמצעות רפורמה במערכת הסיעוד. הטיפול בקשישים הוא בעינינו חובה מוסרית בעלת ערך חברתי גבוה". עוד ציין, כי רגולציה על המזון ועידוד צריכת מזון בריא הם "עמוד התווך בקידום הבריאות".

הוא אמר לנוכחים: "אני מתנגד לג'אנק פוד ותעשיית המזון המהיר מתנגדת לי - אבל אני לא מפחד. הציבור בישראל מעריך את ההשקפה שלי והפעולות שאני ומשרדי נוקטים לקידום הבריאות".

נושאים קשורים:  חדשות,  WHO,  ארגון הבריאות העולמי,  שר הבריאות יעקב ליצמן
תגובות
אנונימי/ת
24.05.2016, 15:52

למה לא מתקציבי הדת ?? או לפחות החלל והדת ( שתמיד היה קשר היסטורי ביניהם - גם ביהדות , דרך אגב )

אנונימי/ת
25.05.2016, 12:42

אם תקרא בתשומת לב תראה שהוא צודק לחלוטין. הוא מציע למדינות המפותחות להעביר 1% מחקר החלל לחקר הסרטן.
מדינות מפותחות לא מקצות בכלל תקציב לדת. כאמור , זכותו של כל אדם להשתייך לאיזה זרם דתי שהוא חפץ בו, אבל זה לא קשור לכסף.