חדשות

ליצמן חוזר בו: ועדה תקבע אם יש צורך ברופאים שיוחרגו מהרפורמה בניתוחים הפרטיים

לאחר שדרש מקופות החולים להעביר באופן מיידי את רשימת 50 הרופאים שיוחרגו מהרפורמה בניתוחים הפרטיים שנכנסה לתוקף בתחילת החודש, הודיע שלשום (ו') דוברו של שר הבריאות כי ליצמן נפגש עם ראשי הקופות והציע שמנכ"ל המשרד יבדוק את הצורך ואת היקף הרשימות

סגן שר הבריאות ליצמן. צילום: פלאש 90

שר הבריאות יעקב ליצמן משהה את דרישתו מקופות החולים לגבש ולפרסם מיידית את רשימת 50 הרופאים ה"כוכבים", שיוחרגו מהרפורמה בניתוחים הפרטיים במסגרת חוק ההסדרים; כך עולה מדברים שאמר שלשום (ו') בבוקר דוברו של השר ליצמן ל"דוקטורס אונלי". לדבריו, תינתן ארכה לקופות, במהלכה יבחן המשרד במשותף עמן את הצורך ואת ההיקף של רשימת הרופאים החריגים.

לפי הדובר, ביום רביעי האחרון קיים ליצמן שיחה עם מנהלי ארבע קופות החולים, שבה הבהיר כי הטיל על מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב לרכז עבודת מטה של הדרג המקצועי במשרד. המשרד יגבש, יחד עם הקופות, את רשימת הרופאים בכל אחד מהביטוחים המשלימים וייקבע במשותף אם יש מספיק רופאים-מומחים בכל תחום רפואי "כדי שיינתן מענה הולם למבוטחים", מסר הדובר.

בשבוע החולף עיכב ליצמן העברת כספים לקופות החולים במטרה ללחוץ עליהן לפרסם את הרשימה, כפי שמוצע בחוק ההסדרים. עם זאת, דובר השר מסר כי אין מדובר בנסיגה מוחלטת מהדרישה.

לדברי הדובר, "מנהלי הקופות השיבו בחיוב (להצעת השר)... בכל מקרה שבו יתברר שאין מענה הולם, הקופה תידרש לאפשר למבוטחיה לבחור גם ברופאים מסוימים שאינם נכללים ב'רשימות ההסדר', ולקבל החזר מסוים עבור הטיפול או הייעוץ שקיבלו - כפי שהיה מקובל לפני הרפורמה".

השר הבהיר במהלך הפגישה, אמר דובר המשרד, כי איננו מחפש שמות של רופאים אלא רק אפשרות בחירה רחבה וטובה לציבור. הוא הבהיר כי הקופות  מתבקשות להגיש את רשימות הרופאים בהסדר להנהלת משרד הבריאות לצורך גיבוש משותף של החלטה בנושא הזה. לשם הכנת הרשימות קיבלו הקופות ארכת זמן נוספת.

לדברי דוברו של ליצמן, ייתכן שהדרג המקצועי במשרד הבריאות יבקש להחריג רק עשרות בודדות של רופאים (ולא 50, כפי שדרש ליצמן) - בעיקר בקופות "מאוחדת" ו"לאומית".

נושאים קשורים:  חדשות,  הרפורמה בניתוחים הפרטיים,  "רשימת הסדר",  מסלול החזר,  קופות החולים,  משרד הבריאות,  שר הבריאות יעקב ליצמן
תגובות
אנונימי/ת
15.07.2016, 17:15

כל העניין הזה מסורבל ומיותר, ואולי גם פתח לשחיתות.
אין צורך בשום רשימות. או שהסדר תקף לגבי כולם, או שעדיף לבטל בהליך חקיקתי כזה או אחר את הפרק הזה בחוק ההסדרים.
אין חצי הריון.

אנונימי/ת
17.07.2016, 05:17

יש רשימה של "פורבס" של מאה הרופאים הטובים בארץ. זה סקר אנונימי לפי דעת הרופאים עצמם. למה לא ללכת על פיה? זה יגרום ליותר מנתחים לרצות להצטיין. מה רע בזה? ליצמן צודק שזה צריך להיות שקוף

אנונימי/ת
18.07.2016, 20:47

זה נועד אך ורק לאפשר לחרדים להגיע לפעולות וניתוחים אצל "הכוכבים" ללא ההשתתפות העצמית הגבוהה שמעתה נדרשת אצל רופאי הסדר. סכום השתתפות עצמית שנשמע סביר, גבוה מאד למשפחה חרדית. הרשימה שקופה, היא כוללת את הרופאים שהם מקרובי חצר גור.

20.07.2016, 18:05

אם כל הכבוד אני מנתח הרבה יותר טוב מכל ה-"כוכבים" בנוירוכירורגיה בארץ ועובד רק במערכת הציבורי ואין לי שום הטבות. וחבל שאני נאלץ לכתוב דברים כאלה בפומבי בכדי לנסות ולרסן את השקר והשחיתות ולגרום למערכת להרים גבה.

אנונימי/ת
20.07.2016, 22:17

כול ענין של חוק הסדרים התכיל בגלל " חזירות " של כוכבים
אני אפילו לא צריך לכתוב שמות שכום ידעו אל מי מדובר .