חדשות

דיווח: משרדי הבריאות והאוצר הסכימו לרכך הסעיף בנוגע לאיסור עבודה פרטית למנהלי מחלקות

לפי דיווח ב"כלכליסט", משרד הבריאות הצליח לשכנע את משרד האוצר להוריד את הפסקה המאיימת על הרופאים בפנייה לחקיקה בנושא, אם המשא והמתן ביניהם לבין משרדי האוצר והבריאות בנוגע לחיוב מנהלי מחלקות לעבוד רק במערכת הציבורית לא ייצלח

שר האוצר משה כחלון. התחייב לפתור את העניין בתוך שבוע (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

שר הבריאות יעקב ליצמן ושר האוצר משה כחלון סיכמו אמש (א') על ריכוך הסעיף בחוק ההסדרים שהוא המניע העיקרי לסכסוך העבודה עם הרופאים; כך מדווח הבוקר היומון "כלכליסט".

המדובר בסעיף המגביל את עבודת מנהלי מחלקות למערכת הציבורית בלבד. הוא ספג ביקורת חריפה מההסתדרות הרפואית (הר"י), שהכריזה ביום חמישי שעבר על סכסוך עבודה בעקבות הכנסת הסעיף לחוק ההסדרים, והכנסת סעיפים אחרים המהווים לדברי הר"י פגיעה בתנאי העבודה של הרופאים בישראל.

בדיווח הבוקר נמסר, כי השר ליצמן "הצליח לשכנע" את השר כחלון שלא להכליל בשלב זה בסעיף את הפסקה שבה נאמר כי אם המגעים עם הרופאים לא יובילו להבנות, אכיפת הדרישה לאיסור על רפואה פרטית למנהלי מחלקות תיעשה בחקיקה. השרים סיכמו, כך מדווח העיתון, כי בעניין זה תיעשה עתה חשיבה מחודשת.

ההערכה היא, שהסיכום שהושג בפגישת השרים בא גם לאחר פרסומו של מכתב יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, לחברי הארגון, שבו כתב בין השאר: "השינויים שאותם מבקש האוצר להעביר בממשלה, מהווים המשך ישיר של פגיעה בתדמית הרופא, ניסיון להוריד את ההשקעה בבריאות ואת זמינות הרופאים לטיפול בחולים, הן ברפואה הציבורית והן ברפואה הפרטית. באמצעות חקיקה, הכוונה היא לפגוע בעקרונות יסוד ביחסי העבודה במדינת ישראל ובהסכמים הקיימים ולפעול בניגוד לפסיקת בית הדין לעבודה. למעשה מנסים לשנות מיסודה את מערכת הבריאות ואת היחסים שבין המטופלים לרופאים".

נושאים קשורים:  חדשות,  חוק ההסדרים,  מנהלי מחלקות,  משרד הבריאות,  משרד האוצר,  שר הבריאות יעקב ליצמן,  שר האוצר משה כחלון,  הר"י,  סכסוך עבודה
תגובות
אנונימי/ת
01.08.2016, 19:48

די לקומבינות. תעבירו כסף לבריאות. חזקו את הציבורי שיתחרה בפרטי. תעזבו את הרפואה הפרטית. אל תפגעו בחופש הבחירה ובחופש העסיק

אנונימי/ת
01.08.2016, 20:43

שר הבריאות הנכבד,
חכמתך הרבה עולה על חכמתו הזעירה של המכהן כשר האוצר.
התחכם לו ותוכל לו ובזכותך המערכת הבריאות בישראל תשרוד ולא תתפרק.

אנונימי/ת
01.08.2016, 23:20

סבבה, כל הכבוד לאידלמן. אמשיך ליהנות מכל העולמות. חוזה אישי 80 אלף שקל לחודש, ניתוחי ססיות 95 אלף שקל לחודש, ניתוחים פרטיים 110 אלף שקל לחודש ותוספות מתחת לשולחן 100 אלף שקל לחודש. טוב שיש לי מנתחים רוסים טובים שעושים את העבודה בשבילי בגרושים כי בעצם אני לא כל כך טוב בניתוחים אבל אלוף בקשרים ויחסי ציבור. הרי אני רופא "כוכב". זה המינימום שמגיע לי. אני שייך ל-"golden boys" של המקצוע שלי.

02.08.2016, 08:35

9פ9