חדשות

שר הבריאות ליצמן: "'הדסה' מראה תוצאות מצוינות, הרבה מעל למצופה"

שר הבריאות אמר את הדברים באירוע שנערך ב"הדסה" עין כרם בו הושק תיק רפואי דיגיטלי למטופלים; האירוע ציין גם שנה לכהונתו של פרופ' זאב רוטשטיין כמנכ"ל

שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל "הדסה", יו"ר ועדת סל התרופות 2020 פרופ' זאב רוטשטיין (צילום: "הדסה")

"בית החולים הדסה מראה תוצאות מצוינות, הרבה מעל למצופה" - כך אמר אתמול (ג') שר הבריאות יעקב ליצמן, בטקס שהתקיים ב"הדסה" עין כרם, בו הושק שירות דיגיטלי לקבלת מידע רפואי עבור המטופלים. האירוע גם ציין שנה לכהונת פרופסור זאב רוטשטיין כמנהל "הדסה", שהתאפיינה בשורת סכסוכים מתוקשרים בינו לבין גורמים שונים בבית החולים.

מנהל "הדסה" הודה לשר הבריאות על "תמיכתו התמידית בהדסה" ורמז בהמשך דבריו על צורך בתקציבים נוספים למיטות אשפוז "עקב הביקוש ההולך וגדל מצד הציבור". ליצמן מצדו אמר כי משרד הבריאות מאמץ את המהלך הדיגיטלי שהשיקה "הדסה", וקרא ליתר בתי החולים להצטרף ליוזמה דומה.

המרכז הרפואי "הדסה" הודיע, כי השירות מקביל למועדון צרכנים, ונקרא "הדסה שלי". הוא יאפשר למטופלים גישה לתיק הרפואי הדיגיטלי שלהם, המידע הרפואי שבו, תוצאות בדיקות ופענוחן מכל מקום. הנגישות תינתן ללא עלות, וגם הצוות המטופל יוכל לכך היא ללא עלות. הנגישות לתיק הרפואי הדיגיטלי של המטופל גם נועדה לשמש את הצוות הרפואי המטפל.

"המידע הרפואי הוא בבחינת נכס אישי של כל מטופל ", אמר פרופסור רוטשטיין, "בבואנו לבחון את הקשיים עמם מתמודדים מטופלי בתי החולים השונים בארץ, הרי שאחד הבולטים בהם הוא איתור המסמכים הרפואיים האישיים, תוצאות הבדיקות וסיכומי בדיקה. 'הדסה' מציעים מעתה פתרון דיגיטלי מתקדם לכך. חברות במועדון 'הדסה שלי' מנגישה את מטופלי בתי החולים של הדסה בעין כרם ובהר הצופים לעולם הרפואה המתקדם ביותר, בכלים טכנולוגיים מתוחכמים. גישה למידע מכל מקום ובכל רגע, אך במקביל לשמור עליו חסוי ופרטי כפי שראוי לשמור על כל מידע רגיש ואישי".

ההצטרפות ל"הדסה שלי" מוצעת לכל מטופל ב"הדסה" מעל גיל 18, דרך דלפקי שירות הפזורים במתחם בית החולים. בית החולים מסר, כי כל התחברות למערכת תאושר בסיסמא ובהליך מהיר ופשוט.

נושאים קשורים:  חדשות,  שר הבריאות יעקב ליצמן,  פרופ' זאב רוטשטיין,  המרכז הרפואי "הדסה",  תיק רפואי דיגיטלי
תגובות