חדשות

משרד הבריאות קובע: מחיר החניה היומית בבתי חולים לא יעלה על 20 שקל

זאת, בניגוד ל-60 שקל כיום בחלק גדול מהחניונים הסמוכים לבתי החולים; מטופלים קבועים יהיו פטורים מהתשלום, ושר הבריאות דיווח כי השיג תקציב של 25 מיליון שקל מהאוצר כדי לממן את הנוהל, שייכנס לתוקפו ב-1 במאי וצפוי לפגוע בהכנסות בתי החולים

המרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע. צילום: דוברות בית החולים

משרד הבריאות הפיץ אתמול לבתי החולים בישראל טיוטת נוהל חדש, לפיו החל מה-1 במאי 2017 ייגבו 20 שקל בלבד ליממה, במקום 60 שקל כיום, בחניוני בתי החולים הממשלתיים. כך מדווח הבוקר (ה') "ידיעות אחרונות".

בהתאם להוראות החדשות, מטופלי דיאליזה וחולים אונקולוגיים ומלוויהם יהיו פטורים מתשלום עבור חנייה וכך גם הורים לפגים, נכים עם תעודת נכה, בני משפחה של חיילים מאושפזים וכלי רכב ציבוריים (אמבולנסים ומוניות).

מטופלים המקבלים טיפול בבית החולים למעלה מחודש, למשל כאלה הצריכים להגיע לאשפוז יום, יהיו פטורים מתשלום עבור חנייה אם הם מגיעים לטיפול לפחות פעמיים בשבוע. מי ששוהים בבית החולים למשך 14 ימי אשפוז יהיו גם הם פטורים מתשלום, בעוד המצב כיום מחייב 30 ימי אשפוז.

חניונים של בתי החולים הגובים כבר היום פחות מ-20 שקל ביממה ייאלצו עתה להעלות את התעריף ל-20 שקל

העיתון מסר, כי שר הבריאות יעקב ליצמן הצליח לגייס ממשרד האוצר 25 מיליון שקל לשנה לצורך הפעלת הנוהל החדש. בשלב ראשון הוא יחול על בתי החולים הממשלתיים ולאחר מכן יתרחב. הוא לא יכלול את בתי החולים הפרטיים.

בדיווח נמסר עוד, כי הנוהל החדש קובע כי חריגה מהמחיר המרבי החדש שנקבע תחייב אישור מ"הגורמים הרלוונטיים במשרד הבריאות". חניונים של בתי החולים הגובים כבר היום פחות מ-20 שקל ביממה ייאלצו עתה להעלות את התעריף ל-20 שקל.

במשרד הבריאות מודעים לבעיה שעשויה להתעורר עם הפעלת הנוהל, מסר העיתון. מכיוון שאין מנגנון לקביעת תעריף חניה אחיד בחניונים הפרטיים ברחבי הארץ, עלה חשש במשרד הבריאות כי נהגים שירצו לחנות בזול ינצלו את החניונים בבתי החולים, גם אם אין בכוונתם לבקר איש. משרד הבריאות ינסה לגבש מנגנון פיקוח בנושא הזה כדי לוודא שהחונים בחניוני בתי החולים הם מטופלים בלבד או מבקריהם.

השר ליצמן אמר ל"ידיעות אחרונות": "מדובר במהלך חברתי חשוב, לרווחת החולים ובני המשפחות. אין כל סיבה שביקור בבית חולים יהיה כרוך בהוצאה כספית על חניה. לא ניתן להשלים עם הפקעת מחירים הפוגעת בציבור החולים".

נושאים קשורים:  חדשות,  חניה,  משרד הבריאות,  מחיר,  בתי חולים,  שר הבריאות יעקב ליצמן
תגובות
אנונימי/ת
08.04.2017, 15:33

כבר כיום משמ חניון איכילוב את עוה"ד לבתי המשפט

אנונימי/ת
08.04.2017, 17:44

ההכנסות מחניון איכילוב לא עוברות (רק) לבית החולים , אלא לעיריית תל אביב. זו באמת שאלה האם אפשר להחיל את הכלל גם על החניון הזה, בייחוד לאור העובדה שבהרבה חניונים באזור המחירים מעבר ל 20 שקלים.