חדשות

ליצמן: התחרות שמתנהלת בין בתי החולים על הרופאים יוצרת סחרור גדול

שר הבריאות אמר את הדברים בפתח כנס המכון הלאומי לחקר שירותי ומדיניות הבריאות, וכן איים על בתי חולים שיחרגו ממסגרת התקציב שנקבעה להם כי "נמנה להם חשב מלווה"

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן

שר הבריאות יעקב ליצמן מאיים למנות חשב-מלווה לבתי חולים הנמצאים בגירעון אך מוציאים כספים מעבר לסיכומים שנקבעו עמם. "אם בתוך חודש בתי החולים ימשיכו לבזבז כספים מעבר לתקציב שנקבע – נמנה להם חשב מלווה. לא אפחד להפחית להם כספים ולקזז", אמר ליצמן אתמול במושב הפתיחה של הכנס ה-12 שקיים בתל-אביב המכון הלאומי לחקר שירותי ומדיניות הבריאות.

לדבריו, "לא נהייה סובלניים כלפי גירעונות בתי חולים. הגענו לסיכומים עם כל בית חולים מהו התקציב השנתי שלו וכמה מותר לו להוציא. רוב בתי החולים מקיימים את ההוראות הללו אבל יש כאלו שלא. לכן שלא יגידו שלא הזהרנו אותם".

ליצמן: "יש אנשים שמשפיעים על מטופלים כדי לעבור מקופה אחת לאחרת. באים אליהם הביתה ומחתימים אותם. לא נוכל להמשיך להתיר התנהלות זאת"

ליצמן הוסיף: "מערכת הבריאות בישראל היא בסך הכול מערכת טובה. חזרנו מסין אחרי שחתמנו שם הסכם עם הממשלה הסינית, שם תוחלת החיים של גבר היא 73. אצלנו היא 84. כלומר המערכת כאן טובה - אבל 'הדרך' לא נעימה. הדרך זה עניין המיון, הזיהומים, קופות החולים, בתי החולים. סבך לא פשוט. אנחנו משקיעים הרבה לצמצום פערים בין הפריפריה למרכז. אנחנו לא מזניחים. הפער הצטמצם וצריך לשפר עוד".

עוד אמר השר: "שתי בעיות מטרידות אותי מאד. הראשונה היא התחרות שבין בתי החולים על רופאים. הרופאים מאד חשובים למערכת ואני רוצה שיהיה להם טוב. אעשה מה שצריך כדי שיהיה טוב: אשפר את שכרם, אדאג למענקים. אבל התחרות על הרופאים שמתנהלת בין בתי החולים יוצרת סחרור גדול. לא כל בתי החולים בארץ יכולים לעמוד בזה.

"הבעיה השנייה: בקופות החולים מתנהלת תחרות גם על הרופאים אבל גם על רכישת מבוטחים. יש אנשים שמשפיעים על מטופלים כדי לעבור מקופה אחת לאחרת. באים אליהם הביתה ומחתימים אותם. לא נוכל להמשיך להתיר התנהלות זאת".

עוד אמר השר, כי משרד הבריאות מתקדם בכל הנוגע לתכנית רפורמת הסיעוד שהוא מוביל. "מתנהל מו"מ. הציבור דורש את הרפורמה. אנשים מתבגרים, מזדקנים. זו חובת המציאות. יש הסכם קואליציוני ושר האוצר וראש הממשלה צריכים לתמוך בסיעוד כי הם חתומים על הנושא הזה (בהסכמים קואליציוניים, מערכת ד.א.)".

ליצמן ציין, כי נושא אחר שבו יטפל משרדו יהיה טיפולי השיניים למבוגרים. "גם שר האוצר וגם השרה גילה גמליאל חושבים שהוא חיוני . נבחן לאיזה גיל יש להעניק אותו במסגרת סל הבריאות ואילו סוגי טיפולים".

ליצמן גם הזהיר בתי חולים שלא יקיימו את ההוראה בדבר תעריף מרבי לחניה בסך 20 שקל: "אם לא יעשו כן נוריד להם מהכסף שהמשרד מעביר לאותו מוסד. לא יכול להיות שיהיה בית חולים שלא יקיים החלטה של המשרד. אנחנו מטפלים עתה גם בנושא של האוכל הנמכר בתחומי בתי החולים לקהל. "לא יתכן ולא סביר שקפה ועוגה וחנייה יעלו יותר מהטיפול", אמר השר.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  תחרות,  רופאים,  שר הבריאות יעקב ליצמן
תגובות
10.05.2017, 21:06

למיטב זכרוני למינוי חשב מלווה בהדסה י-ם היה תפקיד חשוב בהרס המוסד.זו אינה תרופה אלא הרעלה!

אנונימי/ת
11.05.2017, 07:49

כדאי שליצמן יתעדכן שתוחלת החיים של גבר בישראל היא 81 (בקרוב) ולא 84 (שזאת תוחלת החיים לאישה).
מה שעוד נאמר על ידו שלא מצוטט כאן, שהוא רוצה לבטל את האפשרות לביצוע מעבר בין הקופות דרך האינטרנט, ולהחזיר את המצב למעבר רק דרך הדואר. וזאת למה? כדי להקשות על המטופלים לעבור ולהוריד את התחרות.

בושה וחרפה.

אנונימי/ת
12.05.2017, 01:30

יש מוצא: תקציב הכלכלה של האברכים של ליצמן הוא מיליארד ורבע שקל. כן, קראתם נכון. הנה איפה הכסף, כבוד השר הרב ליצמן. זה הכסף שהיה צריך להגיע לבריאות, לחינוך ולרווחה. זה הכסף שהיה צריך להגיע לדיור הציבורי. אל תבקש ממנהלי בתי החולים להצטמצם בתקופה של טכנולוגיה רפואית חדשה ויקרה. הכסף ישנו, רק מופנה לשכבות חברתיות לא פרודוקטיביות, פרימיטיביות, ולא לכלל הציבור בישראל.