חדשות

דרמה פוליטית: שר הבריאות יעקב ליצמן הגיש את התפטרותו מהממשלה

שר הבריאות ליצמן הגיש היום (א') את התפטרותו מהממשלה בשל עבודות הנעשות ברכבת ישראל במהלך השבת; מפלגתו "יהדות התורה" תישאר חברה בקואליציה ולפי הדיווחים בממשלה מכינים תיקון לחוק יסוד על מנת לאפשר לליצמן לחזור ולכהן כסגן-שר הבריאות במעמד שר

שר הבריאות יעקב ליצמן בתדרוך לתקשורת (צילום: אוהד צוויגנברג / פלאש 90)

שר הבריאות יעקב ליצמן הגיש היום (א') את התפטרותו מהממשלה, בשל העבודות המתקיימות ברכבת ישראל במהלך שבתות, ולאחר שהממשלה לא קיבלה את דרישת מפלגתו, "יהדות התורה", להפסיק כליל את העבודות. לפי הדיווחים בתקשורת, המפלגה תישאר בקואליציה, ונבדקת האפשרות כי ליצמן יחזור לכהן כסגן שר הבריאות במעמד שר הבריאות, כפי שהיה עד שבג"ץ פסל את ההסדר לפני כשנתיים.

ליצמן הודיע על התפטרותו ביום שישי בבוקר, לאחר מגעים שנמשכו שבועות, ושבסופם הכריע שר העבודה והרווחה חיים כץ כי יתבצעו רק עבודות "הכרחיות לבטיחות" במהלך השבת, המהוות "פיקוח נפש". ביום שישי בבוקר נפגש ליצמן עם האדמו"ר מגור, ולאחר הפגישה הודיע לראש הממשלה נתניהו כי יגיש את מכתב התפטרותו מהממשלה ביום ראשון. הדבר פורסם מיד בתקשורת.

ליצמן מכהן כשר בריאות באופן רשמי מספטמבר 2015, לאחר שקודם לכן כיהן כסגן-שר הבריאות (אך שר בריאות בפועל) מאז הקמת הממשלה. הוא גם כיהן כסגן-שר במעמד שר, בשל סירובה של מפלגתו לקחת חלק רשמי בממשלה של מפלגות ציוניות, בעבר. מינויו לתפקיד שר היווה תקדים בעבור המפלגה.

לפי הערכות בכלי התקשורת, הודעתו של השר חיים כץ בימים האחרונים לפיה יאשר עבודות מסוימות בשבת הביאה לצעד הנוכחי. "לאחר בדיקה מעמיקה שערכתי, אישרתי לביצוע רק עבודות חיוניות לשמירה על בטיחות תנועת הרכבות ושאי ביצוען יכול להוביל לפיקוח נפש", מסר כץ השבוע, ""החלטה זו משקפת התחשבות מלאה ברגשות הציבור הדתי מחד ושמירה על שגרת הנסיעה של משתמשי הרכבת ביום ראשון מאידך".

"ידיעות אחרונות" דיווח, כי "בקואליציה מנסים לפתור את הפלונטר שמונע לעת עתה מנתניהו לשמש כשר הבריאות ומליצמן לכהן כסגנו וכשר למעשה, עקב החלטת בג"ץ לפני שנתיים". ההחלטה, שהוגשה על ידי "יש עתיד", קבעה כי על הממשלה למנות ליצמן לשר. כעת בודקים בקואליציה תיקון לחוק יסוד הממשלה במטרה לאפשר את כהונתו כסגן שר. בשלב זה, מסתמן כי נתניהו יכהן כשר הבריאות בפועל.

"יש היום אווירה של זעזוע גדול" אמר מנכ"ל משרד הבריאות ל"גלובס", "אבל אנחנו עובדים על מנת לייצב את הדברים וממשיכים כרגיל. היציבות תהיה התרופה לכל הצרות. אני מקווה שלא תהיה לכך על ההשפעה של המהלך על רפורמות הדגל של משרד הבריאות – ביניהן רפורמת סימון המזון המזיק, רפורמת התמרוקים".

נושאים קשורים:  חדשות,  פוליטיקה,  שר הבריאות,  רכבת,  משבר,  שר הבריאות יעקב ליצמן
תגובות
אנונימי/ת
24.11.2017, 14:16

בשעה טובה.
הבעיה שזה נראה כמו צעד ראוותני ללא כוונה אמיתית .

אנונימי/ת
24.11.2017, 14:32

היה צריך להתפטר על כישלון בניהול וקידום מערכת הבריאות בכלל ,
ופרשת רוטשטיין והדסה בפרט.

כמה שיותר מהר ,היה חייב להתפטר עוד בניהול של משבר ובסופו של דבר השמדת מחלקה המטואנקולוגת של ילדים ב״הדסה״

שמירת השבת אחד מעיקרי אמונה יהודית.
צרך לשמור עלה בכל מכיר.

ברוך שפטרנו מנקמנותו של זה..... וממשטר העריצות והטלת אימה על חברי הר'י.
אולם,
הוא צפוי לחזור בו בעקבות הטבות גלויות וסמויות שידע לסחוט.
פרופ' תיאו דב גולן.