חדשות

משרדי הבריאות והאוצר מציעים להעביר המרכז הרפואי "קפלן" מ"כללית" ל"מאוחדת"

לפי דיווח ב"כלכליסט" הבוקר (ג'), בדיונים על הסכם ייצוב חדש המתקיימים בימים אלו בין משרדי האוצר והבריאות לבין "שירותי בריאות כללית" עלתה האפשרות שהקופה תוותר על המרכז הרפואי "קפלן" ברחובות; לפי הדיווח, קופת חולים "מאוחדת" הביעה עניין בהפעלת בית החולים

המרכז הרפואי קפלן ברחובות. צילום: דוברות קפלן

במסגרת דיונים על הסכם ייצוב חדש המתקיימים בין המדינה, באמצעות משרדי האוצר והבריאות, לבין הנהלת "שירותי בריאות כללית", בנוגע לתקציב המרכז הרפואי "קפלן", עלתה האפשרות כי הקופה תוותר על הפעלת בית החולים; כך מדווח הבוקר (ג') העיתון "כלכליסט".

לפי הדיווח, מי שהביעה עניין בהפעלת בית החולים היא קופת חולים "מאוחדת". הקופה אינה מפעילה כיום בתי חולים ציבוריים. בחודשים האחרונים הודיעה הקופה על רכישת 40% ממניות רשת נ.א.ר.א., המפעילה בתי חולים פרטיים.

ברקע הדברים נמצא הגירעון הכבד של המרכז הרפואי "קפלן" ברחובות, העומד על כ-200 מיליון שקל, והצורך לסייע לו כספית. בית החולים, דווח בעיתון, צפוי להיפגע מפתיחת בית החולים החדש של "אסותא" באשדוד. לפי הדיווח, גירעון "כללית", שהסתכם ב-683 מיליון שקל בשנה שעברה, נובע בין השאר מהעובדה כי היא היא מפעילה 14 בתי חולים ציבוריים הנמצאים בגירעון של קרוב לשני מיליארד שקלים.

"בימים אלו עלתה האפשרות שהקופה תוותר על קפלן", דווח ב"כלכליסט". הקופה, מצדה, הודיעה כי היא מתנגדת למהלך. "מדובר בהצעה שמעלה האוצר במסגרת הדיונים על הסכמי הייצוב. הכללית מתנגדת כי זו אינה הדרך לפתור את גירעונות בתי החולים הציבוריים שאינם בבעלות המדינה. יש לתקצב את כל בתי החולים הכלליים באופן ראוי ושוויוני ללא קשר לזהות הבעלים", נאמר בתגובה לעיתון.

נושאים קשורים:  חדשות,  שירותי בריאות כללית,  קופת חולים מאוחדת,  המרכז הרפואי "קפלן",  הסכמי ייצוב
תגובות

אכן,
לא חל כל שינוי - שוב הוספת "טלאי-על-טלאי" במערכת הבריאות הציבורית המתרסקת.
עוד רעיון עוועים מבית מדרשם של הצמד אוצר- בריאות.
מתי יפנימו כי פתרונות אמיתיים למערכת יושגו רק בעזרת מדיניות בריאות ממלכתית ארוכת טווח ?
פרופ' תיאו דב גולן.

הפתעה גדולה שלא הייתה ידוע לגאונים במשרדי הבריאות והאוצר - פתיחת ביה"ח באשדוד יגרום למעבר רופאים, אחיות וכוח אדם כמו גם מטופלים משני בתי"ח שליד-אשקלון וקפלן. וזאת כמובן סיבה גדולה נוספת לנפילת שני בתיה"ח. אין הספק שמהלך כזה יקשה על כול בי"ח במדינה.
או אולי לא יודעים במשרד הבריאות והאוצר שכול בתי החולים נמצאים במאזן תשלומים שלילי?
ואולי כדאי להקים בי"ח בכרמיאל או עכו כדי להפיל עוד יותר את רמב"ם, כרמל, נהריה, צפת ואחרים
מפתיע אותי מר וומברנד, מנכ"ל מאוחדת. האם לא למד, כשהיה מנכ"ל קופת חולים הכללית שבתי"ח ציבוריים הם אבן המטביעה את כול מי שהיא מחוברת לצווארו. האם מחפש הרפתקאות הפך ?
אני חושב שמנכ"ל הכללית צריך להעביר את כול בתיה"ח שלו לאחריות המדינה ויהפוך באותו היום למנכ"ל הקופה הרווחיות במדינה.

אנונימי/ת
09.12.2017, 12:06

מר וורמברנד, מנכ"ל מאוחדת, היה מנהל כושל , דרדר את כללית , כשסוף סוף הצליחו להפטר ממנו הוכנס למאוחדת שגם אותה הוא מדרדר. האם רוצים לגרום גם נזק נוסף למרכז הרפואי קפלן