חדשות

ארגון הרופאים העצמאים אוסף עדויות נגד חברות ביטוח המתערבות בהליכים רפואיים

ארגון הרופאים העצמאים פנה לחבריו בבקשה לדווח על פגיעה במטופלים כתוצאה מהגבלות התקשרות והתערבות בפרוצדורות רפואיות מצד המבטחים הפרטיים

ד"ר אייל שפירא, יו"ר ארגון הרופאים העצמאים

ארצ"י, ארגון הרופאים העצמאים בישראל, הפיץ השבוע לחבריו פנייה שבה הם מתבקשים לדווח לו על "פגיעה במטופלים כתוצאה מהגבלות התקשורת והתערבות של מבטחים פרטיים בפרוצדורות רפואיות".

הארגון מסר כי התקבלו אצלו דיווחים על "התערבויות של מערכי הביטוח הפרטי והמשלים בפרוצדורות הרפואיות" ולכן החליט לקדם פעילות בנושא זה אל מול חברות הביטוח והרגולטור". הפנייה לרופאים חברי הארגון מיועדת "לקבלת תמונה רחבה ומקיפה יותר באמצעות גביית עדויות נוספות", בנושא הזה.

הפנייה לרופאים נעשתה במייל ובמכתבים לרופאים הפרטיים שהתבקשו להעביר פרטי מקרים, אירועים וכל מידע נוסף שעשוי לשמש את הארגון בפעילותו מול חברות הביטוח ולשם הפעלת לחץ על המפקחת על הביטוח לפעול בנושא.

ד"ר אייל שפירא, יו"ר ארצ"י, מסר: "הגיעו לידינו תלונות קשות, מגובות במסמכים ומידע מפורט, לפיהן רופאים עצמאים העובדים בהסדרים שונים מול חברות הביטוח חוו התערבויות קשות מצד המבטחים בהליך הרפואי, הן באופן ביצוע הפרוצדורה הרפואית הנדרשת, הן במקום ביצוע הפרוצדורה וכן בבחינת העזרים שבהם הורשה או נאסר על הרופא להשתמש.

"הביטוחים הפרטיים אמורים לספק למבוטח הרחבה איכותית לסל השירותים הרפואיים וכן לדאוג לכך שרופאים יוכלו לספק את השירותים הטובים, בהתאם לקוד האתי הרפואי-מקצועי ומוסרי המלווה אותם בעבודתם. מהתלונות שהגיעו לארצ"י עלה כי רופאים רבים חשים כי נלקחה מהם הזכות לספק שירות זה בשל שיקולים כלכליים קרים".

באתר האינטרנט של ארצ"י יש עתה עמוד מיוחד להעברת מידע באופן אנונימי או שמי על פי בחירת הרופא. הדיווח יועבר לצוות משרד עורכי הדין שמואל ליאור, מומחה במשפט מנהלי ומדיניות ציבורית המלווה את הארגון בהליך המדובר.

נושאים קשורים:  ארצ"י,  ביטוחים פרטיים,  ארגון הרופאים העצמאים בישראל,  חדשות,  חברות הביטוח,  ביטוח משלים
תגובות
אנונימי/ת
15.06.2018, 11:48

מן הראוי להילחם כדי לבטל את "רשימות ההסדר " של רופאים שקבעו קופות החולים על מנת לצמצם את הצע היועצים.זהו דבר פסול מעיקרו ופוגע הן בזכויות החולים המבוטחים והן ברופאים .

מן הראוי לציין את "לאומית" שמאפשרת פנייה ליועץ לפי בחירת המטופל ולא רק לפי רשימת הסכם.

אנונימי/ת
15.06.2018, 13:12

כדאי לשים לב לדממה שמגיעה מכיוון הר״י. הארגון המסואב והארכאי מתעניין יותר בביטוח סיעודי עלוב ופחות בלעמוד איתן מול ליצמן קופות החולים וחברות הביטוח ולדאוג לציבור הרופאים.
כל הכבוד לארצ״י. עלו והצליחו (והחליפו)

15.06.2018, 14:24

לא הבנתי מהיכן צץ הארגון הזה.הם מייצג עצמאים במכבי?במאוחדת?

אנונימי/ת
28.06.2018, 07:32

הורדת המחיר לרופא לניתוח גם הוא חרפה בחסות הממשלה

אנונימי/ת
28.06.2018, 11:55

חידה:
יש קופת חולים אחת הנוהגת בשיטות קומוניסטיות:
היא הפרידה בין רופאים מקורבים לבין רופאיה האחרים ויצרה שתי קבוצות רופאים באופן שרירותי וללא ידיעת רופאיה עצמם.
בנוסף היא אינה עומדת בכללי החוק לגבי האפשרות של חוליה לבחור מנתח - עקב ההפליה המוזכרת קודם - ע"י הכוונת החולה עקב צמצום יכולת הבחירה שלו ברופאו המועדף .
היא הייתה היחידה שמיהרה למסור רשימות רופאים "כוכבים" , ושמות הרופאים ה"כוכבים" שלה נמסרו והתמסרו לדרישות פוליטיות.
היא הייתה היחידה שלא כיבדה את רופאיה . כל שאר הקופות סרבו להעביר רשימת "כוכבים".
התנהלותה של הקופה הזו היא גלותית מיגזרית ולא הוגנת
ניחשתם מי הקופה זו?

24.08.2018, 11:52

כל הכבוד!
ככה פועל ארגון שענייני הרופאים בוערים בעצמותיו שלא בדומה לארגון הכבד והרופס שאנו חברים בו.
ארצ״י זקוקה לתומכים שיגבו את פעילות הארגון ויתנו לו משקל סגולי משמעותי יותר.
אני הצטרפתי כמו מאות אחרים ומתכוון להפסיק את חברותי בהר״י שהפכה להיות ״קרקס ג׳ובים״ והטבות למנהלים ללא חובת דיווח, פיקוח ושקיפות בחסות החוק העותומאני.
לאייל ולחברי ועד העמותה - תחזקנה ידיכם!