חדשות

העכברת: משרד הבריאות אוסר על רחצה בעוד שלושה נחלים בצפון

חולים שטבלו לפני פחות משלושה שבועות במים או בבוץ רטוב בנחלים המסוימים ופיתחו חום מעל 38 מעלות שנמשך יותר מיממה, מתבקשים לפנות לרופא משפחה

תסמיני שפעת וחום מעל 38 מעלות. צילום אילוסטרציה

משרד הבריאות הוסיף אמש (ד') שלושה אתרים לארבעה הקודמים שבהם נמצאה עכברת. השלושה הם: פארק הירדן, מג'רסה ונחל הג'ילבון. ארבעה הנחלים ברמת הגולן שבהם נדבקו אנשים במחלה הם: הזאכי, יהודיה, זוויתן והמשושים.

עד אמש הגיעו לבתי החולים 120 איש והתלוננו על תסמינים שמזכירים שפעת ורק תוצאות של בדיקות שנעשו להם יוכלו לאמת את זיהוי הזיהום. 17 אובחנו עם חשד לעכברת, מהם שניים במצב קשה: חולה אחד הועבר לטיפול נמרץ ובחולה אחר, לפי דיווח חברת החדשות חל סיבוך והוא סובל כנראה מדלקת קרום הלב.

חולים שטבלו במים או בבוץ רטוב ממי הנחל באותם נחלים החל מתאריך 1.7.18, עם חום מעל 38 מעלות שנמשך יותר מיממה ותקופת זמן של פחות משלושה שבועות לאחר הטבילה, מתבקשים על ידי משרד הבריאות לפנות לרופא המשפחה. מי שטבל באחד או יותר מהנחלים ואינו סובל ממחלת חום או סימני מחלה אחרים, אינו צריך לפעול.

המשרד מחדד את האזהרה מפני כניסה למים כלפי נשים בהריון, קשישים, ילדים ובעלי מחלות כרוניות.

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות וראש שירותי בריאות הציבור, אישר שקיימים סימנים לזיהום בירדן וביובליו.

משרד הבריאות הדגיש כי ניתן לטייל כבשגרה בשאר הנחלים ומקווי המים בצפון ולצד זה המשרד ממשיך לעקוב אחרי התחלואים. אם יאותרו אזורי חשיפה נוספים - ייצאו הנחיות לציבור.

נושאים קשורים:  עכברת,  נחלים בגולן,  מקווי מים בצפון,  הנחיות משרד הבריאות,  תסמיני שפעת,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
17.08.2018, 17:23

מה לגבי שתיית מים מינרלים של עין גדי???