דעות

נתניהו הצדיע להם בשידור חי אבל הרופאים עדיין משלמים על ימי הבידוד

רגע לפני שאתם מחלקים לנו את אות המערכה והצל"שים, עיצרו את "אות הקלון" והכירו בימי הבידוד כימי עבודה של אלה שהסתערו קדימה ונחשפו לחולי הקורונה

מחלקת קורונה בישראל. צילום: נתי שוחט/ פלאש 90

התרוממות הרוח המתפשטת כאש בשדה קוצים, לאור תכנית היציאה הסדורה והחפוזה של הממשלה, היא צפויה, מובנת וברורה. החיים בישראל נעצרו מתי שהוא בחודש מרץ. נסגרנו בבתים. רבים מאיתנו איבדו את מקור פרנסתם, והעולם בו הורגלנו ובטחנו קרס כהרף עין. המראות הקשים מסין, איטליה ספרד וניו יורק זעזעו אותנו וגרמו לעם ה"לא ממושמע" לציית בצורה מעוררת השתאות להוראות שהוחמרו מדי ערב.

חברותי וחברי במערכת הבריאות התגייסו להקים, יש מאין, מחלקות לטיפול נמרץ ולהכשיר צוותים להנשמת חולים. עברו לעבודה במשמרות של 12 שעות והסתערו בחזית כשאלפים מהם נחשפים  לחולי קורונה  כדי להציל חיים.

במשבר הקורונה התגלתה מערכת הבריאות בגדולתה. כולם עבדו כתף אל כתף, כולם התגייסו, כולם נכנסו מתחת לאלונקה. הצלת חיים היתה המשימה המשותפת וכ-ו-ל-ם נרתמו למלא אותה. הרופאות והרופאים הערבים עבדו יחד עם הרופאות והרופאים היהודים. האחיות והאחים הערבים ניהלו מחלקות של אחיות ואחים יהודים, או עבדו תחת אח או אחות יהודים. כי ככה זה אצלנו, האדם הוא במרכז ולא השתייכותו לשבט זה או אחר.

האיום המשותף של נגיף זעיר מחק מחלוקות, חיזק חיבורים והראה לנו מה חשוב באמת. הרווחה, הבריאות והחינוך, האושר וההגשמה העצמית, הדאגה לבני משפחה חולים אינם נחלתם של אלה יותר מאשר של אחרים. משבר הקורונה הראה לנו, אזרחי מדינת ישראל, יהודים וערבים כאחד, שגורל משותף לנו.

בשעת משבר, השיח הלאומי הופך לצבאי. "מתגייסים", "נערכים", "נכנסים מתחת לאלונקה" הפכו לביטויים שגורים בפי כל, יהודים וערבים כאחד. ראש הממשלה בנימין נתניהו הצדיע לצוותים הרפואיים פעם אחרי פעם בשידור חי ואף התפאר בכך שהם חוזרים פעם אחרי פעם לקרב אחרי שנחשפו לחולי קורונה.

"ראיתי רופאים שחלו בקורונה וכמו חיילים שנפצעו בשדה הקרב, הם רוצים לחזור חזרה כדי לטפל בחולים. אותו דבר רואים עם הרופאות ועם האחיות - זה פשוט דבר מדהים. כולנו מצדיעים להם", אמר נתניהו באחד מנאומיו לאזרחי ישראל. ולכן, כפי שלאחר כל מלחמות ישראל הוענקו "אותות מערכה", לא מפתיעה היוזמה להעניק את "אות  הקורונה" לעובדי מערכת הבריאות וכולנו נשמח לקבל אותו.

רק בקשה אחת יש לנו מכם, כל אלה הרוצים להעניק לנו את אות המערכה. רגע לפני שאתם מחלקים לנו את הצל"שים, אנא מלאו את חובתכם המוסרית כלפינו. אלפים רבים של רופאים ורופאות, אחים ואחיות, חובשים וחובשות ואנשי הצוותים הרפואיים נאלצו להיכנס ל-14 ימי בידוד כשנחשפו לחולי קורונה במסגרת תפקידם. האוצר, בניגוד להחלטת ממשלה חלוטה, ממשיך לנכות להם עשרות אלפי ימי מחלה. עיצרו את "אות הקלון" הזה  והכירו בימי הבידוד של אלה שהסתערו קדימה בקרב ונחשפו לחולי הקורונה כימי עבודה.

(המאמר התפרסם לראשונה ב-ynet)

נושאים קשורים:  ד''ר זאב פלדמן,  בידוד,  ימי מחלה,  שכר רופאים,  בנימין נתניהו,  דעות,  חדשות,  נגיף הקורונה,  קורונה
תגובות

מאוד מתאים לעריצים להצדיע לקורבנות שהם שולחים אותם לקרב.
רופאים חיפשו מגע עם חולים וללא מיגון מתאים ואם נדבקו או נשלחו לבידוד הם צריכים לשלם את המחיר באופן אישי.
על האיגודים והר"י לדרוש ולא לוותר שכול מי שנשלח לבידוד ע"פ דרישת משרד הבריאות, משרד הבריאות צריך לשלם את שכרו כאילו היה באותו זמן בעבודה.

זאב,
"שבועת הרופא" היתה ותמשיך להיות "הנר המוסרי-האתי'" שעל פיו פועלים צוותי הרפואה -- אין זו שבועה שעבר עליה הכלח ! !
הצלח במאבקך להכרת "ימי הבידוד" שעליהן גזרה המדינה, כימי עבודה , עבור כל הצוותים -- הן ברמת בתי החולים והן ברמת הקהילה !
בתקווה שהממשלה החדשה(?) תאמץ עקרון זה ללא אפליות !
בברכה, דב.