קורונה בישראל

פרופ' גמזו עם היד על הדופק: מינה רופאים בכירים לצוות "ברומטר רפואי"

כחלק מהתכנית הלאומית למאבק בקורונה שמגבש פרופ' רוני גמזו, ירכז צוות הרופאים מידע מבתי החולים במטרה למנוע אי ספיקה של מערכת הבריאות ולהתריע על כך שבועיים מראש

"אנו מתבשרים כמעט מדי יום על פינוי וסגירת מחלקות על מנת לאשפז בהם חולים המאובחנים כחולי קורונה". צילום: יוסי זמיר/ פלאש 90

חמישה רופאים בכירים ומנהלת מערך סיעוד מונו אתמול (א') על ידי פרופ' רוני גמזו לצוות שירכז מידע מבתי החולים במטרה למנוע אי ספיקה של מערכת הבריאות. הצוות ייקרא, לפי כתב המינוי, "מגן ישראל - ברומטר רפואי שטח".

חברי הצוות שמונו הם: ד"ר איתי פסח, מנהל בית החולים לילדים במרכז הרפואי שיבא; ד"ר הדר אלעד, ראש אגף רפואה קהילתית במרכז לבקרת מחלות (מלב"ם) במשרד הבריאות; פרופ' עידית מטות, מנהלת מערך ההרדמה, רפואת כאב וטיפול נמרץ במרכז הרפואי איכילוב; פרופ' פייר זינגר, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ כללי והמכון לחקר התזונה במרכז הרפואי בילינסון;  גילה היימס, מנהלת מערך הסיעוד במרכז הרפואי רמב"ם ופרופ' סיגל סבירי, מנהלת היחידה לטיפול נמרץ במרכז הרפואי הדסה עין כרם.

פרופ' רוני גמזו. "התרעה שבועיים מראש על אי ספיקה". צילום: הדס פארוש/ פלאש 90

בכתב המינוי שעליו חתם פרופ' גמזו כממונה תכנית קורונה, נאמר: "במסגרת הלוחמה בתחלואת הקורונה, אחד היעדים המרכזיים הוא למנוע אי ספיקה של  מערכת הבריאות  בקהילה ובבתי החולים. אי ספיקה איננה רק מספרים של חולים או חולים קשים - הוא אופן עמידת הצוות הרפואי, חוסן הארגונים לכלל פעילות הרפואה, לרבות שגרת הרפואה.

"במסגרת אחריותכם (בצוות) עליכם לשדר פעמיים בשבוע דו"ח המתאר את 'ברומטר המצב' תוך ציון הרגע שבו המערכת מתקרבת - שבועיים מראש - לאי ספיקה. לצוות יצטרף מרכז-מתאם מחטיבת הרפואה במשרד הבריאות".

מינוי הצוות הוא חלק בתכנית שפרופ'  גמזו אמור להציג מחר (ג') רשמית ובאופן מלא כיצד הוא ממליץ לפעול כדי לבלום את התפשטות הנגיף.

בנוסף לטיפול אחר מזה שנעשה עד כה בחקירות האפידמיולוגיות – שיש כוונה לבצע אותן בסיוע מערכת הביטחון וצה"ל תוך מתן סמכויות נרחבות לצבא בנושא הזה - מתכוון פרופ' גמזו לקבוע שמעתה יהיו קריטריונים אחרים לשם הטלת הגבלות על הציבור ולא רק על סמך מספרים המציגים את התנודות היומיות בתחלואה ובתמותה. כן יקבע קריטריון אחיד לכל ההגבלות, יבוצע שינוי במערך ההסברה וההודעות לציבור ייצאו אך ורק ממרכז השליטה (משל"ט) של משרד הבריאות המשותף לצה"ל.

עיקרי התכנית הוצגו לפני כן לראש הממשלה ושר הבריאות. האחרון, לפי דיווח הבוקר (ב') בחדשות ערוץ 13, הסכים להעברת מערך התחקור לידי הצבא.

אתמול בישיבת הממשלה התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לנושא: "ביקשתי מפרופ' גמזו להגיש תכנית לאומית ארוכת טווח לחיים בשגרת הקורונה. הוא יציג אותה לממשלה וכמובן אחר כך לציבור. במהלך השבוע פרופ' גמזו יגיש תכנית פעולה כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה ולצה"ל יהיה תפקיד משמעותי במשימה החשובה הזו".

נושאים קשורים:  פרופ' רוני גמזו,  קורונה,  מאבק בקורונה,  ראש הממשלה בנימין נתניהו,  ד"ר איתי פסח,  פרופ' עידית מטות,  ד"ר הדר אלעד,  פרופ' פייר זינגר,  גילה היימס,  פרופ' סיגל סבירי,  חדשות
תגובות
27.07.2020, 17:44

מהלך חכם ונבון.

אנונימי/ת
27.07.2020, 21:48

חבל שלא קיים נציג של בית חולים פריפרי בצוות

אנונימי/ת
27.07.2020, 22:18

מיספרים לא תואמים לאמת בלשון המעטה.
מהיכן לקחתם את המיספרים הללו?. אתר משרד
הבריאות מדווח על משהוא הפוך לחלוטין.
זו הצרה בהתגלמותה בעת הזאת: דיזאינפורמציה שזורעים עחונאים צמאי זרקורים, מדיה , ואתרי תיקשורת למינייהם. מדינת בננות אשר אינה מסוגלת לספק לאזרח אפילו מיספרים אמיתיים

אנונימי/ת
27.07.2020, 22:23

גמזו, בצעדים פופוליסטים, מוכתבי תקשורת, תוך דריכה על כל הליך סדור והכחשת קורונה פרו-אקטיבית יגרום לספינה הטובעת שנקראת מערכת הבריאות הישראלית לשקוע ובטווח הארוך יטביע גם את הכלכלה הישראלית.
מביט במהלכים של רוני, מקרוב, ממש קרוב, ורואה מהלכים קצרי טווח, חסרי דעת, נטולי מעוף ודלי בינה.
הדרך לשקיעה כלכלית ולקריסה בריאותית עוברת דרך "חיים לצד קורונה" , "הליכה על סף הספיקה" - צעדים שישחקו את הכלכלה הישראלית עד דק, ישאירו אותנו לאחת המדינות הבודדות האדומות בגלובוס תוך רמיסה של החוסן האמיתי של התושבים ובעיקר של הצוותים הרפואיים. הדרך הזו תמנע מאיתנו מלבנות כח לקראת חורף שהוא אתגר אמיתי.
זה יהיה הישג בטווח הקצר, הכלכלה תשאר פתוחה, גמזו אפילו יקצור מחמאות חסרות משמעות, ואז יפרוש כפי שעשה במגן אבות ואימהות - פרויקט שמעולם לא היתה לו משמעות מעבר לזו התקשורתית. הוא ישאיר את טיטוא הכשלון לחזי לוי ואנשי ערך אחרים בתוך המערכת.
הדרך הנכונה, רוני, ברורה, אפילו לך, היא קשה, וכואבת, ולא זורמת עם המדיה אך רק באופן קצר טווח. היא כוללת סגירה של המערכות כולן לשבועיים-שלושה, הפחתת התחלואה ויציאה תוך שמירה על סלקטיביות דמוגרפית וגאוגרפית בפתיחה איטית שתאפשר לשמור על תחלואה נמוכה, וחיים נורמלים אט אט, ילדים בבית הספר ללא מסיכות או קפסולות וקשר חופשי ותקין עם העולם הגדול.
בדיוק, רוני, כמו אישה (סיפרו לי שהוכשרת ברפואת נשים) שנתגלה לה סרטן. ניתוח מוקדם שאינו נעים בטווח הקצר, וחיים תקינים ונורמלים, אט אט, בהמשך.
מקווה, מקווים שתפנים, או שתפרוש, מוקדם, ותשאיר לבעלי יכולת ומעוף לנתב את המערכה החשובה.

אנונימי/ת
28.07.2020, 00:01

מותר לדבר קצת יותר יפה.

אנונימי/ת
28.07.2020, 07:47

לא חשוב איך אמר,חשוב מה אמר .אינטליגנט

אנונימי/ת
28.07.2020, 08:13

כל העולם מתלבט איך להתמודד כלכלית ורפואית עם הקורונה. למזלנו, האנונימי בטוח בצידקתו ובדרך שלו "הדרך הנכונה, רוני, ברורה, אפילו לך, היא קשה..." ממש חבל שהוא לא ראש ממשלה או לפחות מנכ"ל האו"ם או ה CDC ב ארה"ב.

הברומטר שיצר פרופ' גמזו מצוין ומורכב מאנשים מאד איכותיים
אולם לצערי לא מיוצגים בו רופאים פנימיים שנמצאים בחזית הראשונה של הטיפול בחולים גם בקורונה ויש בין הרופאים הפנימיים גם אנשים שיכולים להעריך נכונה את היקף העומס, בקיאים במחלה, ולא נשכח כי מרבית מנהלי יחידות הקורונה בבתי החולים הם רופאים פנימיים.
כדאי להתחיל ברגל ימין את התהליך ולא לוותר על האנשים שמהווים את השלד של הטיפול הרפואי באשפוז ואת בעלי הידע המעמיק עם הראיה הכוללת ל החולה ומחלתו.
700 מיטות ההנשמה במחלקות הפנימיות העלו את שיעור מיטות ההנשמה מ80 למיליון ל 150 למיליון. בנוסף לכך שקיימת תשתית כח אדם של לפחות 1000 רופאים ו1000 אחיות שאינם חוששים מתהליכי הנשמה ועובדים במחלקות הפנימיות. מצב שלא קיים באירופה וארה"ב.
כדאי לתקן הטעות ומהר

הברומטר שיצר פרופ' גמזו מצוין ומורכב מאנשים מאד איכותיים
אולם לצערי לא מיוצגים בו רופאים פנימיים שנמצאים בחזית הראשונה של הטיפול בחולים גם בקורונה ויש בין הרופאים הפנימיים גם אנשים שיכולים להעריך נכונה את היקף העומס, בקיאים במחלה, ולא נשכח כי מרבית מנהלי יחידות הקורונה בבתי החולים הם רופאים פנימיים.
כדאי להתחיל ברגל ימין את התהליך ולא לוותר על האנשים שמהווים את השלד של הטיפול הרפואי באשפוז ואת בעלי הידע המעמיק עם הראיה הכוללת ל החולה ומחלתו.
700 מיטות ההנשמה במחלקות הפנימיות העלו את שיעור מיטות ההנשמה מ80 למיליון ל 150 למיליון. בנוסף לכך שקיימת תשתית כח אדם של לפחות 1000 רופאים ו1000 אחיות שאינם חוששים מתהליכי הנשמה ועובדים במחלקות הפנימיות. מצב שלא קיים באירופה וארה"ב.
כדאי לתקן הטעות ומהר

סוף סוף מתייצב רופא שאינו פחדן 'אנונימי', מביע דעה בקולו ובשמו - מרענן!!

אנונימי/ת
28.07.2020, 20:11

הרשה לי לצנן את התלהבותך, כי גם הוא, כמו רוב הרופאים המביעים כאן דעה בשמם נמצא בגיל פנסיה. זה לא דורש אומץ לב גדול במיוחד....

הפנימאים הם אלה שמטפלים בקורונה בכל ביתי החולים, עם אלה שעוקבים אחריהם הם אלה שיודעים להנשים אם יהיה צורך ולהמשיך לטפל בהם לאורך כל שעות היממה הם אלה שעומדים בחזיתה של כל הרופאה כולל קורונה וכל מגיפה אחרת הם אלה שעדיין נמצאים באי ספיקה, המחלקות מתמלאות וגם אם פתחו מחלקות ייעודיות לקורונה לקחו את הרופאים הטובים מהמחלקות הפנימית למחלקת קורונה דובר על ועדת טור-כספא שלא יצא ממינה כלום לאחרונה דובר על 400 תקינים הכל עדיין באוויר ורק דיבורים בנתינם חולי הקורונה זורמים לביתי החולים ובכל הוועדות אין אף פנימאי שעובד בשטח ומכיר את המורכבות וכמובן אף זיהומולוג והעיקר לפתוח את המשק שהכלכלה הרבה יותר חשובה בריאות האדם

צודק!

אנונימי/ת
29.07.2020, 23:26

רן רזניק, דיבר הבוקר בטור שלו ב"ישראל היום" על "קומץ של רופאים ומנהלים שמטעים ומסכנים את הציבור...כת מכחישי הקורונה".

רן רזניק יודע שעל עצומת הרופאים (״עצומת רופאים נגד מדיניות משרד הבריאות בנושא הקורונה״) חתמו עד עתה, זמן קצר מהקמתה, מעל 200 רופאים מכל מקצועות הרפואה, שאין ביניהם שום קשר מוסדי או פוליטי. המאחד אותם הוא רק האומץ לחשוב באופן עצמאי בניגוד לנרטיב השלט ואף להסתכן ולצאת בתמיכה פומבית בעצומה כה חריפה נגד עוצמתו הדורסנית של משרד הבריאות על כל הסיכון הכרוך להם בכך.

רן רזניק יודע שרופאים אלה הם רק קצה הקרחון של רופאים רבים אחרים, שתומכים בעיקרי העצומה אך חוששים לצאת נגד הממסד. עצם המודעות לעצומה עדיין מינימלית וטרם זכתה לשום חשיפה משמעותית ברשתות החברתיות ורק לחשיפה בודדת ב N12.

רן רזניק יודע על כל זה כי פניתי אליו ישירות מספר פעמים וביקשתי להפגש לפגישה קצרה כדי לייצג רופאים אמיצים אלה – אך לא נעניתי.
הנושא העומד על הפרק אין משמעותי ממנו בעת הזאת מבחינת ההשלכות בחיי אדם, ובחורבן כלכלי של מליונים מתושבי ישראל.
אני קורא לכל רופא התומך בעיקרי העצומה להצטרף אליה.
אני כיוזם העצומה נמנע מחשיפה כי לא אני הסיפור פה אלא אותם 200 רופאים אמיצים שבזכותם אני גאה להיות רופא בישראל.