מחקרים-covid-19

ההשפעה של מגפת COVID-19 על הרפואה האורולוגית היומיומית בטורקיה

חוקרים סבורים כי מגיפת הקורונה שינתה באופן משמעותי את השגרה בתחום האורולוגיה

התייעצות עם אורולוג (צילום: אילוסטרציה)

מטרת החוקרים הייתה להציג אנליזה לאומית של עומס העבודה במחלקות האורולוגיות בטורקיה מדי שבוע, במהלך מגיפת COVID-19.

החוקרים חילקו את המרכזים הרפואיים שנכללו במחקר, לשלוש קבוצות – מרכזים שלישוניים, בתי חולים ממלכתיים ובתי חולים פרטיים. הם תיעדו באופן פרוספקטיבי את מספר המאושפזים במרפאות החוץ, המאושפזים במחלקות, מספר ההתערבויות והניתוחים האורולוגיים, בין ה-9 במרץ 2020 ל-31 במאי 2020. לאחר מכן, בדקו את אותם הנתונים בפרק זמן מקביל בשנת 2019. הם העריכו את השינוי בעומס העבודה מדי שבוע במחלקות האורולוגיות בתקופת המגיפה, ולאחר מכן השוו את עומס העבודה ופיזור ניתוחים אורולוגיים מסוימים בין תקופת המגיפה לתקופת הזמן הקבילה בשנת 2019.

החוקרים הכלילו במחקר בסך הכל 51 מרכזים רפואיים. הם מצאו כי מספר החולים במרפאות החוץ, המאושפזים, מספר הניתוחים האורולוגיים וההתערבויות היום-יומיות, היו בירידה דרמטית בשבוע השלישי למגפה, בבתי חולים ממלכתיים ובמרכזים שלישוניים. עם זאת, ההתנהלות היומית במחלקות האורולוגיות הייתה דומה בבתי החולים הפרטיים, לאורך כל תקופת המגיפה. כאשר השוו את עומס העבודה בתחום האורולוגיה בתקופת המגיפה לתקופת הזמן המקבילה בשנת 2019, מצאו ירידה עצומה בכל המשתנים בתקופת המגיפה. עם זאת, ביצוע הליכים מסוימים כגון הנחת תומכן בשופכה, הכנסת נפרוסטום וציסטוסקופיה דרך העור, גבר במהלך המגיפה, בהשוואה לשגרה הרגילה.

החוקרים הגיעו למסקנה כי מגיפת COVID-19 השפיעה באופן משמעותי על השגרה היום-יומית במחלקות האורולוגיות, כמו גם על תת-התמחויות אחרות. הם סבורים כי ניתוחי חירום קיבלו עדיפות על פני פרוצדורות אלקטיביות, בהתאם להנחיות הקליניות שפורסמו במסגרת המגיפה.

מקור: 

Bozkurt, O. et al. International Journal of Clinical Practice 2020; https://doi.org/10.1111/ijcp.13735

נושאים קשורים:  אורולוגיה,  נגיף הקורונה,  מגיפת הקורונה,  מחקרים
תגובות