חדשות

ב"אסותא-אשדוד" מתקשים לעמוד בעומס החולים

כשנפתח לפני ארבע שנים היו מי שטענו שבית החולים באשדוד הוא מיותר | כיום מעיד מנכ"ל בית החולים, ד"ר ארז ברנבוים: "יש פה מצוקת אשפוז נוראית - יש צורך בעוד 700 מיטות"

ד"ר ארז ברנבוים, מנכ"ל אסותא-אשדוד. "על משרדי האוצר והבריאות להתחייב ל-100 מיליון שקל כל שנה, במשך חמש שנים". צילום: דוברות בית החולים

ארבע שנים לאחר שהחל בפעילותו לצד טענות שהוא מיותר, בית החולים הציבורי אסותא אשדוד מתקשה לעמוד בעומס והוא משקף את מצוקת האשפוז ההולכת וגוברת בישראל המזדקנת. כך דיווחה הבוקר (ה') רוני לינדר ב"דה מרקר".

אמנם, נאמר בדיווח, לא רואים בבית החולים הזה עתה מטופל בפנימית שמיטתו במסדרון, אבל לא אחת מטופלי נאלצים להישאר במיון, לעתים כמעט 24 שעות לפני שתתפנה עבורם מיטה במחלקה פנימית.

מנכ"ל בית החולים, ד"ר ארז ברנבוים, צוטט: "יש פה מצוקה מטורפת ונוראית במיטות אשפוז, בעיקר בחטיבה הפנימית. באשקלון, 150 אלף תושבים אבל ב'ברזילי' ארבע פנימיות. באשדוד, 250 אלף תושבים ושתי פנימיות בלבד. כבר כיום גודלו של 'אסותא-אשדוד' לא מתאים לגודל האוכלוסיה באזור".

אמנם משרד הבריאות כבר הודיע שנדרש להקים מיידית עוד שני בתי חולים בישראל, האחד בדרום והאחר בצפון הארץ, אבל הניסיון מראה שעברו 15 שנה בין חקיקת החוק ב-2002 להקמת בית החולים באשדוד ועד שזה הוקם והחל לפעול. ב"אסותא-אשדוד" רק 300 מיטות אשפוז כיום ורק לאחרונה אושר לו לצאת לשלב השני בהרחבתו: הקמת בניין אשפוז חדש עם תוספת של 200 מיטות. אבל, מדגישה לינדר, גם אם הכל ילך על פי התכנית, היעד יושג במקרה הטוב רק בעוד חמש שנים "ובינתיים המצוקה תימשך ורק תגבר", אמר ד"ר ברנבוים. לדבריו, בית החולים זקוק לעד 700 מיטות אשפוז נוכח הגידול באוכלוסיית אשדוד וסביבתה.

בינתיים מתנהל גם ויכוח בין קופות החולים, בתי החולים ומשרד האוצר לעניין הצורך בתוספת מיידית של כמה אלפי מיטות אשפוז עבור כלל בתי החולים בארץ וגם סביב השאלה האם להשקיע באשפוז או בטיפול בקהילה הניתן על ידי קופות החולים. כיום מערכת האשפוז נמצאת כבר בתת ספיקה כאשר בישראל שיעור המיטות לנפש מהנמוכים ביותר בעולם – 2.4 לאלף נפש. ביפן לדוגמה, השיעור הוא 8.1. בנוסף, יש מחסור אקוטי ברופאים, רופאות, אחיות ואחים כדי לתת מענה לקצב הגידול המהיר של האוכלוסיה והעלייה בשיעור הזקנים בה.

נושאים קשורים:  אסותא אשדוד,  חדשות,  ד"ר ארז בירנבוים,  מיטות אשפוז
תגובות
אנונימי/ת
27.05.2021, 12:51

מספיק לקרוא את הידיעה הבאה ("מכבי הסתירה גירעון של 2.8 מיליארד שקל) כדי להבין לאיזה בור תקציבי אסותא אשדוד שוב מושכת את מכבי.
בית החולים נראה נפלא פיזית, אבל סובל מאותה מצוקה שקיימת בברזילי, אשקלון- צוות רפואי ברמה אקדמית לא רוצה להגיע לדרום. Moonlighting של רופאים מהמערכת הציבורית הוא הרעה החולה של מערכת הבריאות.

אנונימי/ת
29.05.2021, 14:58

תוספת של 700 מיטות זה בית חולים שלם מסדר גודל בינוני. מישהו כאן מגזים.

05.06.2021, 22:09

מה עם אשפוזי הבית? אולי אפשר ליעל ולתגבר את מערך אשפוזי הבית בנוסף/במקום? כל העולם צועד בכיוון הזה.