COVID-19 בישראל

במשרד הבריאות ישקלו להרחיב את גיל מקבלי המנה השלישית

מנכ"ל המשרד פרופ' נחמן אש הודיע כי בעוד שבועיים יבחן גם מתן מנת הבוסטר לצעירים יותר - "מצפים לראות שלא תהיה עלייה בתחלואה קשה לאחר מתן המנה השלישית"

חיסון לקורונה. צילום: תומר נויברג/ פלאש 90

על רקע היעד השאפתני – יש מעריכים שאפתני מדי – שהציב ראש הממשלה נפתלי בנט לקופות החולים, לחסן במנה השלישית 1.5 מיליון ישראלים בתוך 10-8 ימים, וכאשר מבצע החיסון בתרכיב בוסטר החל למעשה כבר בסוף השבוע – אמר הבוקר (א') מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש לגל"צ כי בעוד שבועיים יבחן המשרד שנית את סוגיית גיל מקבלי המנה השלישית. כלומר, ייתכן שיוזמנו להתחסן בבוסטר גם צעירים יותר. כמו כן אמר כי במשרד הבריאות מצפים לראות שלא תהיה עלייה בתחלואה קשה לאחר מתן המנה השלישית.

פרופ' אש פירט: "כרגע לא נבחנת הרחבת קהל מקבלי המנה השלישית. יש אוכלוסיות נוספות שהתחסנו מוקדם, למשל אנשי הרפואה שחלקם צעירים מגיל 60. בעוד שבועיים נבחן את זה שוב". הוא ציין כי התרשם שיש היענות טובה וביקוש לתורים בקופת החולים. "נגדיל את היצע החיסונים בימים הקרובים, כך שכל מי שירצה יוכל להתחסן".

בהתייחסו לנתונים לפיהם התחלואה ממשיכה לעלות וגם יש עתה יותר מ-200 חולים במצב קשה, אמר מנכ"ל משרד הבריאות: "אנחנו עוקבים אחרי הנתונים. אני יכול לומר ואף להרגיע שמספר המונשמים לא עלה מאוד אבל הוא עדיין בהחלט מדאיג אותנו. מאחר שמנת הדחף אמורה להשפיע בתוך כמה ימים, נראה תוצאות בשבועות הקרובים. באמצעות שיעור התחסנות גבוה בכלל הציבור, נוכל לשמור על שגרת חיינו, לפתוח את שנת הלימודים כסדרה ולחגוג את החגים ביחד".

נושאים קשורים:  מנה שלישית,  חיסון לקורונה,  פרופ' נחמן אש,  19-COVID
תגובות