COVID-19 בישראל

היערכות לקראת מתן החיסון השלישי לבני 40 ומעלה

מסתמן: היום יאשר הצט"מ את המתווה למתן החיסון גם לבני 40 ומעלה ובמהלך ספטמבר צפוי האישור לחיסונם של בני 30 פלוס

ראש הממשלה נפתלי בנט. "מתוך 105 שמתו מקורונה בשבוע האחרון, 103 לא היו מחוסנים ". צילום: נועם ריבקין פנאטון/ פלאש 90

לאחר שרשויות הבריאות בארה"ב וכן הנשיא הודיעו כי החל מ-20 בספטמבר צפוי להתחיל שם מתן חיסון שלישי לקורונה, נערכים בישראל להתחיל בחיסון זה לבני 40 ומעלה כבר בסוף השבוע או בתחילת השבוע הבא ולשם כך יתכנסו היום (ה') ועדת החיסונים וחברי צוות הטיפול במגיפות במשרד הבריאות. לא מן הנמנע שבמהלך ספטמבר גם יאושר להתחיל לחסן בני 30 ומעלה.

עד כה מנת החיסון השלישית ניתנה עתה בישראל לבני 50 ומעלה. אתמול העריך ראש הממשלה נפתלי בנט בתדרוך לתקשורת שעוד היום יאושר המתווה למתן החיסון גם לבני 40 ומעלה ובעיקר למורים וגם לצוותי ההצלה והכבאות. בדיון קודם, 32 מ-82 חברי ועדת החיסונים היו נגד הרחבת מבצע החיסונים לגילאים היותר צעירים עד שיצטבר יותר מידע בהקשר זה. עתה, לא מן הנמנע שעקב העלייה בתחלואה יהיה רוב בעד הרחבת מבצע החיסונים גם לבני 40 ומעלה.

בתדרוך לתקשורת מסר ראש הממשלה בנט כי "בשבוע האחרון מתוך 105 שמתו מקורונה – 103 לא היו מחוסנים או לא השלימו את קבלת כל מנות החיסון הנדרשות בהתאם לגילם". כמו כן אמר שצפויה עלייה במספר החולים במצב קשה בשבועות הבאים, אבל שלל הטלת סגר נוסף כיוון שלדבריו, "יהרוס את עתידה של המדינה".

עם תחילת מבצע הבדיקות המהירות לילדים במתחמים שונים שנפתחו ברחבי הארץ לשם כך, סיפרו הורים שעדיין אין די סדר וארגון יעיל של כל המהלך הזה, שהם נאלצים להמתין זמן רב מדי ובצפיפות בתורים ארוכים לבדיקות הללו – "ממש כאוס" התבטאו בין השאר – וגם על כך שעם הרחבת הנחיות התו הירוק, משרד הבריאות מעביר מסרים סותרים תוך שינויים תכופים בהם.

נושאים קשורים:  מנה שלישית,  חיסונים,  חדשות,  ראש הממשלה נפתלי בנט,  קורונה,  19-COVID
תגובות