COVID-19 בישראל

"שערי צדק": שתי נערות לא מחוסנות עם אי ספיקה ריאתית

בתוך עשרה ימים אושפזו ב"שערי צדק" שתי בנות עשרה שנדבקו בנגיף הקורונה ונזקקו להנשמה | מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בילדים: "מקרי תחלואה נשימתית משמעותית נראו עד כה רק במבוגרים"

ד״ר ז'ק בראון, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים ב"שערי צדק". "אנו מרכזים את מרב המאמצים לייצוב הנשימה"

בית חולים שערי צדק הודיע אמש (ב') כי הגיעה אליו במצב קשה בת 14 לא מחוסנת וללא מחלות רקע שחלה החמרה במצבה עד כדי סכנת חיים. היא הועברה לטיפול נמרץ ילדים ותמונת הריאות שלה מעידה שהיא סובלת מאי ספיקה ריאתית אקוטית בעקבות ההידבקות בנגיף הקורונה. זה מקרה שני של בני נוער שנדבקו בקורונה המטופלים עתה בבית החולים.

במקרה הראשון, נערה בת 13 לא מחוסנת הגיעה ל"שערי צדק" עם תמונה קשה ביותר של קורונה עם קשיי נשימה וצילום חזה שהדגים מחלה ריאתית אקוטית. "נדיר ביותר שאנו רואים מקרים מסוג זה בילדים כלל ללא מחלות רקע. לאחר שייצבנו את מצבה הוענק לה טיפול תרופתי ותמיכה נשימתית. לשמחתנו הטיפול נתן אותותיו, היא החלה להשתפר ולבסוף שוחררה לביתה במצב טוב. אנו ממליצים להישמע להנחיות משרד הבריאות ולהתחסן״, הדגיש פרופ׳ יחיאל שלזינגר, מנהל בית החולים וילף לילדים ב"שערי צדק".

המקרה שעליו דיווח השבוע בית החולים נחשב גם הוא לחריג. ד"ר ז'ק בראון, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים, מסר כי "הנערה מטופלת עתה בתרופות המותאמות למחלת קורונה קשה ונתמכת נשימתית. אנו מרכזים את מרב המאמצים לייצוב הנשימה וממשיכים במעקב רציף אחרי ההתפתחויות נוספות במטרה למנוע הידרדרות מהירה נוספת במצבה".

ד"ר משכית בר מאיר, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בילדים ב"שערי צדק", הוסיפה: "מאז פרוץ המגיפה ראינו מעט מאוד מקרי תחלואה נשימתית משמעותית בילדים. במקרה השני הנוכחי בתוך עשרה ימים, נדרשה הנשמה לא חודרנית, שעד כה ראינו רק במבוגרים".

נושאים קשורים:  שערי צדק,  קורונה,  19-COVID,  חדשות,  ד"ר משכית בר מאיר,  ד"ר ז'ק בראון
תגובות