COVID-19 בישראל

יד שרה: "אם לא נקבל מחוללי חמצן, החולים בבית יגיעו לבתיה"ח"

בשעה שכאלף חולי קורונה מאושפזים בבתיה"ח, הושאלו בחודש האחרון מ"יד שרה" 1,200 מחוללי חמצן לחולים שנמנעו מאשפוז, אך מלאי הציוד הנשימתי אוזל ובארגון המתנדבים דורשים ממשרד הבריאות לסייע

מחוללי חמצן. צילום: באדיבות ארגון יד שרה

ארגון המתנדבים "יד שרה" הודיע אתמול (ג') למשרד הבריאות כי הוא משווע לסיוע לשם אספקת חמצן למאושפזי קורונה בבית. "מלאי מחוללי החמצן הקיים ברשותנו יספיק רק לימים הקרובים", הודיע הארגון שהציג מסמך נתונים בנושא זה.

על פי המסמך, מספר מאושפזי הבית העושים שימוש בחמצן גדל בקצב מאיים. כ-1,200 חולי קורונה חדשים שאלו בחודש האחרון מ"יד שרה" מחוללי חמצן כדי להימנע מלהגיע אל חדרי המיון ולהתאשפז. כל זאת בשעה ש-1,029 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים. ארגון יד שרה מטפל עתה ב-35% מחולי הקורונה הזקוקים לחמצן ברמה נמוכה ובינונית.

"בקצב הנוכחי של 50 חולי קורונה חדשים הפונים אלינו מדי יום, המלאי הקיים בידינו יאזל עד יום  ראשון הקרוב", הודיע מנכ"ל "יד שרה", משה כהן. "ללא פתרון חירום מיידי, ניאלץ להפנות לבתי החולים את כל החולים הזקוקים לציוד נשימתי – כלומר צפויה אז תוספת של כ-400 מתאשפזים חדשים בשבוע".

לפי נתוני הארגון, 3,261 מחוללי חמצן ש"יד שרה" השאיל לחולים נמצאים בבתי מאושפזי הבית ובסך הכל, 5,712 אזרחים הנמצאים בביתם, ולא בבתי החולים, צורכים כך חמצן. מנכ"ל הארגון מסר גם כי הסתייע בשייטת חיל הים כדי למלא את בלוני החמצן למטופלים. ביקשנו ממשרד הבריאות את סיועו על מנת להטיס באופן בהול לישראל מלאי מספיק של ציוד שיאפשר הרחבה של מערך אשפוז הבית ולמנוע את הסכנה המתקרבת על בתי החולים. בשלב זה לא זכינו למענה הנדרש".

ד"ר הילה דה ליאון, החתומה על דו"ח הנתונים, מסרה כי "מנתוני המחקר שערכנו עולה, שבמהלך גלי התחלואה בקורונה, בתקופות של עומס בבתי החולים, כשליש מחולי הקורונה הקשים קיבלו את התמיכה בציוד נשימתי מ'יד שרה'".

נושאים קשורים:  עמותת יד שרה,  מחוללי חמצן,  חולי קורונה,  חדשות,  משרד הבריאות,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
01.09.2021, 18:41

זב מגוחך. משרד הבריאות לא אמור לסייע למגזר השלישי לעזור למשרד הבריאות.
זה שקול למצב בו עמותה השולחת מזון לנזקקים תבקש ממשרד הרווחה תקציב כדי שיוכלו להמשיך לתת מנות מזון לנזקקים.
משרד הבריאות אמור להסדיר לעודד ולפקח את האשפוז הבייתי על ידי קופות החולים

03.09.2021, 14:50

ממש לא נכון. חולים זכאים למימון חמצן רפואי במסגרת חוק ביטוח בריאות. יד שרה מקבלת תקציב מקופות החולים להשאלת ציוד מהמדינה דרך קופות החולים. מדובר בארגון וולונטרי. אם לא יהיו ברשותו מספיק מחוללי חמצן המדינה תצטרך לרכוש מחוללים באמצעות קופות החולים

04.09.2021, 11:37

האם קופת חולים חייבת לממן חמצן ביתי בעלי חולה c.o.p.d מחובר לחמצן 24/7ואנחנו משלמים לקלינטיקה כל חודש .??? למי צריך לפנות בקופת חולים תודה