חדשות

מנהלי בתי החולים הציבוריים יקימו מאהל מחאה בבלפור

"נשב במאהל עד שהמשבר התקציבי ייפתר", אומרים המנהלים וטוענים: "האוצר הודיע שאין בכוונתו להמשיך ולתקצב אותנו החל מאוקטובר" | האוצר: "הטענה משוללת כל יסוד"

מנהלי בתי החולים הציבוריים. תובעים מראש הממשלה נפתלי בנט לפעול לפתרון המשבר. צילום: נעם ריבקין פנטון/ פלאש 90

מאבק שבעה בתי החולים הציבוריים-עצמאיים עולה מדרגה: מנהלי בתי החולים הודיעון אמש (ג') כי יקימו מאהל מחאה מול המעון הרשמי של ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. הם תובעים מראש הממשלה נפתלי בנט לפעול לפתרון המשבר והכריזו שלא ינטשו את המאהל עד שהמשבר התקציבי ייפתר - "נשב במאהל ללא הגבלת זמן". העבודה בשבעה בתי החולים נמשכת במתכונת שבת ובהיקף מצומצם מהרגיל.

לטענת המנהלים: ״בניגוד להצהרת מנכ״ל משרד האוצר בוועדת הבריאות, אגף התקציבים הודיע שאין בכוונתו להמשיך ולתקצב אותנו החל מאוקטובר". על טענה זאת הגיבה דוברות משרד האוצר: "ההודעה הזאת משוללת כל יסוד ולא קיימת כל סטייה מהסיכום שהושג עם בתי החולים הללו".

משרד האוצר התחייב להעביר בינואר 960 מיליון שקל לשבעת בתי החולים: הדסה, שערי צדק, לניאדו, מעייני הישועה ושלושת בתי החולים בנצרת. 630 מיליון יועדו להעברה בין ינואר ליוני והיתר בשאר חודשי שנת 2021.

לטענת האוצר, הכספים תוקצבו אך המנגנון שבו יועברו הוא באמצעות "מענק תמיכה" ועקב כך יש האטה בביצוע. בתי החולים הודיעו שפחות ממחצית הסכום שהובטח התקבל עד כה. ביום חמישי שעבר, כשהחלה מחאת בתי החולים, הודיע משרד הבריאות על העברת מקדמה בסך 100 מיליון שקל במזומן, אולם בתי החולים דרשו ליישם מיד את כלל ההסכם. עד כה הכסף המובטח לא נמצא בחשבונות הבנקים של שבעה בתי החולים.

נושאים קשורים:  בתי החולים הציבוריים,  משרד האוצר,  מחאה,  תקציב,  חדשות
תגובות