חדשות

בתיה"ח הציבוריים השביתו הבוקר את כל חדרי הניתוח והמרפאות

מאבקם של בתיה"ח הציבוריים מחריף: הבוקר השביתו את פעילותם, קיימו הפגנה סוערת בירושלים והקימו מאהל מחאה מול משרד רוה"מ

עובדי בתי החולים הציבוריים בהפגנת המחאה. צילום: דוברות "שערי צדק"

בתי החולים הציבוריים השביתו הבוקר (ה') את פעילותם בין 10:00-08:00, קיימו הפגנה סוערת בירושלים והקימו מאהל מחאה מול משרד ראש הממשלה. ההפגנה, שבה נכחו מאות רופאים, אחיות ואנשי צוות רפואי ואדמיניסטרטיבי, התקיימה תחת הכותרת ״בנט, עכשיו זה בידיים שלך״.

משרד האוצר התחייב להעביר בינואר 960 מיליון שקל לשבעת בתי החולים: הדסה, שערי צדק, לניאדו, מעייני הישועה ושלושת בתי החולים בנצרת. 630 מיליון יועדו להעברה בין ינואר ליוני והיתר בשאר חודשי שנת 2021. לטענת האוצר, הכספים תוקצבו אך המנגנון שבו יועברו הוא באמצעות "מענק תמיכה" ועקב כך יש האטה בביצוע.

בתי החולים הודיעו שפחות ממחצית הסכום שהובטח התקבל עד כה. ביום חמישי שעבר, כשהחלה מחאת בתי החולים, הודיע משרד הבריאות על העברת מקדמה בסך 100 מיליון שקל במזומן, אולם בתי החולים דרשו ליישם מיד את כלל ההסכם. עד כה הכסף המובטח לא נמצא בחשבונות הבנקים של שבעה בתי החולים.

מאות אנשי צוות רפואי ואדמיניסטרטיבי ושבעה מנהלי בתי החולים הציבוריים קיימו הבוקר הפגנה סוערת שכללה את חסימת רחוב קפלן והכניסה לכנסת בירושלים בקריאה לרה״מ נפתלי בנט להתערב בדחיפות במשבר התקציבי מול האוצר.

מנהלי בתי החולים הדסה עין כרם, שערי צדק, לניאדו, מעייני הישועה ושלושת בתי החולים בנצרת - האיטלקי, האנגלי והצרפתי, הקימו מאהל מחאה שבו יישבו שבעת המנהלים עד לסיום המשבר, שמסרו: ״נעשה את ראש השנה במאהל, נמשיך ונחריף את המאבק״.

מנכ״ל הדסה, פרופ' יורם וייס, אמר: "אנחנו לא מבקשים משהו שלא מגיע לנו, אנחנו דורשים את מה שמגיע לנו בזכות. מבקר המדינה ומשרד הבריאות קבעו שאנחנו בתי החולים היעילים ביותר. למטופלים בירושלים, בנצרת ובבני ברק מגיע טיפול באותה רמה כמו בכל מקום אחר בארץ. אני בטוח שראש הממשלה ימצא את התקציב ההולם שיביא את המשבר הזה לסיום. בנט, זה בידיים שלך".

מנכ״ל "שערי צדק", פרופ' עפר מרין, אמר: "אני עומד פה מול משרד ראש הממשלה עם בקשה אחת: סיימו את האירוע אחר. ראש הממשלה, שר הבריאות, שר האוצר - תסתכלו בעיניים של אנשי הצוות כאן. שנה וחצי שהאנשים הנפלאים והמסורים האלו עומדים בחזית הלחימה. מה ביקשנו, תוספות שכר? תנאים מיוחדים? רק את מה שמגיע לנו כדי שנוכל להעניק טיפול רפואי למטופלים שלנו. חייבים לסיים את העניין הזה, זה לא בידיים שלנו - זה בידיים של הממשלה. אנחנו נשב פה בשבת ובחג עם המשפחות שלנו, עם אנשי הצוות שלנו, ואני מבקש מגורמי הממשל, תמנעו את המחזה המביש הזה״.

נושאים קשורים:  בתי חולים ציבוריים,  פרופ' יורם וייס,  ראש הממשלה נפתלי בנט,  מחאה,  פרופ' עופר מרין,  תקציב,  משרד האוצר,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
03.09.2021, 15:22

בתי חולים בנצרת שמפעילים רק נוצרים
לא מקבלים דרוזים לעבודה
לא מגיע להם כסף
מושחתים

אנונימי/ת
03.09.2021, 23:22

בושה ללא גבולות: אין תוחנית התיעלות, אין כוון, אין…כלום. רק בכי. לא מבין משהו: אם בתי החולים אללו הם ״עצמאיים״ אז למה המדינה צריכה לעזור? במה ניסיתם לצאת מהמשבר? במה נסיתם להוריד עלויות? במה נסיתם למשוך מטופלים? בכלום!!! גרוש לא מגיע!!! אם במשרדי הבראיות והעוצר יש באמת משהו עם כח, חשיבה בריאה ורצון אז הוא/הם יחליטו לא לתת אגורה. עמדו על הרגליים שלכם!!! כמו בשיר ״באולם ילד אין מקום לסתם חולמים״, אבל פה זה הופך ל״אין מקום לבכיינים״.
נתראה בהתיעלות…אם עוד תייו שם!