COVID-19 עולמי

ממשלת דנמרק הכריזה: הקורונה כבר אינה בגדר איום על בריאות הציבור

לאחר ש-72% מהאוכלוסיה חוסנו, הוסרו בדנמרק כל ההגבלות על הציבור, כולל עטיית מסיכות והצגת תו ירוק

על אף התחלואה והתמותה, סוף להגבלות על הציבור בדנמרק. צילום: שאטרסטוק

ממשלת דנמרק הכריזה בסוף השבוע על כך שהקורונה איננה מוגדרת עוד כאיום קריטי על בריאות הציבור והסירה את כל ההגבלות, לרבות עטיית מסיכות והצגת תו ירוק בכניסה למועדונים, חדרי כושר, מסעדות ועוד. כמו כן בוטלה חובת מסיכות בתחבורה הציבורית. הסיבה: ירידה מובהקת בכל המדדים לאחר ש-72% מכלל האוכלוסיה כבר חוסנו. היעד שהציבה הממשלה הדנית: להגיע עד סוף ספטמבר לשיעור של 90% מתחסנים מכלל האוכלוסיה, במנה הראשונה ומגיל 12 ומעלה.

בדיווח של אסף אוני ב"גלובס" צוין כי קמפיין החיסון ההמוני נחל הצלחה, מה שהוביל את הממשלה הדנית להודיע על כך שמבחינתה הושגה שליטה על המגיפה בתחומי מדינה זאת. אולם, מומחי בריאות הזהירו כי הסרת ההגבלות הנרחבת "עלולה להיות קרקע פורייה להתפרצות מחודשת".

בדנמרק, שאוכלוסייתה מונה 5.8 מיליון אזרחים, חלו מתחילת המגיפה 348,347 ונפטרו 2,590 (נכון לבוקר זה, 5 בספטמבר). שיעור ניכר מאוד מכלל הנדבקים/ חולים – 334,468 – החלימו ובמצב פעיל עכשווי נמצאים רק 11,289 דנים ומהם 26 בלבד במצב קריטי. אתמול (שבת) אובחנו שם 438 מאומתים/ חולים חדשים לעומת שיא יומי של התקופה האחרונה – 1,340 ב-24 באוגוסט – רחוק מאד מהשיא בכל תקופת הקורונה עד כה – 4,508 ב-18 בדצמבר האחרון.

אתמול נפטרו בדנמרק שלושה חולים בעוד ש-14 בינואר נקבע השיא היומי מאז תחילת המגיפה – 43. ב-21 בדצמבר גם נרשם שיא יומי של חולים במצב פעיל 43,365.

דנמרק הקדימה להטיל הגבלות חמורות במסגרת המאבק בקורונה והלימודים בבתי הספר והגנים הופסקו מיד כאשר התברר שמדובר במגיפה מתפשטת. אחת הסיבות הבולטות לשיעור כה גבוה של מתחסנים: האמון הרב שמגלים הדנים במערכות השלטון, הבריאות והממשלה שלהם.

בעקבות האזהרות של מומחי הבריאות כנגד הסרת כלל ההגבלות – למעט חובת בדיקות PCR בכניסה למדינה – הודיעו השלטונות כי במקרה שתמונת המצב תשתנה לרעה ויחול זינוק מחודש בתחלואה, כל התקנות שבוטלו עתה יופעלו מחדש.

נושאים קשורים:  דנמרק,  מגיפת הקורונה,  חיסון לקורונה,  הגבלות על הציבור,  עטיית מסיכה,  חדשות,  19-COVID
תגובות