COVID-19 בישראל

משרד הבריאות החל להפעיל חקירות אפידמיולוגיות על ידי "בוט"

המערכת הוירטואלית תבצע כ-1,000 חקירות ביום באמצעות שימוש בהודעות וואטסאפ

שיחת ווטסאפ בין בוט משרד הבריאות לחולה מאומת. צילום: פרטי

משרד הבריאות יחד עם מפקדת אלון בפיקוד העורף החלו להפעיל מערכת ממוחשבת, וירטואלית ("צ'אט בוט") שתאפשר לבצע כ-1,000 חקירות אפידמיולוגיות ביום. זאת, במטרה להקל על הצוותים המבצעים עתה חקירות אפידמיולוגיות לאיתור נדבקים ומאומתים לקורונה.

המערכת עושה שימוש ב"מראיין וירטואלי" והחקירות נעשות באופן טכנולוגי מלא באמצעות שימוש בהודעות וואטסאפ. בסיום השיחה עם הבוט מקבל הנחקר מסרון שבו הוא נקרא להיכנס לבידוד. כבר עתה יותר מ-10% ממאומתי הקורונה בחודש האחרון עברו חקירות באמצעות מערכת וואטסאפ.

דוגמה לשיחה עם בוט משרד הבריאות. צילום: פרטי

החקירה הווירטואלית מאפשרת למערכת התמודדות עם עומס החקירות הנעשות כיום ובהן לא מגיעים לחקור את כל המקרים, בעיקר בקרב האוכלוסיות הצעירות.

יש לציין שעם תחילת הגל הרביעי והעלייה היומית במספר החולים, נקטה מפקדת אלון בגישת תיעדוף בחקירות האפידמיולוגיות והן היו ממוקדות תחילה בגילאי 60 ומעלה, בחוזרים מחו"ל ובאנשים בסיכון. בהמשך הורחבה תכנית החקירות גם לעובדים ומטפלים בבתי אבות ודיור מוגן וכן לדייריהם וגם במוסדות סיעודיים או סגורים. שאר המאומתים שעוברים חקירות אפידמיולוגיות היו עד כה בתיעדוף נמוך: החוקרים הגיעו אליהם לעתים רק אחרי 72 שעות מאז שנקבע שהם נדבקים ולא היו עד אז נתונים עם מי באו במגע במהלך שלושה ימים אלה.

נושאים קשורים:  חקירה אפידימיולוגית,  בוט,  ווטסאפ,  חדשות,  19-COVID,  בידוד
תגובות