חדשות

האחיות הכריזו על סכסוך עבודה בשל הכוונה להעלות את גיל הפרישה לנשים

האחיות דורשות פגישה מיידית עם שר האוצר אביגדור ליברמן לשם הידברות אל עבר פתרון ייחודי לציבור האחיות בישראל הסובל במשך כל שנות עבודתו מעומסים ומשחיקה קשים

תחנת אחיות. אילוסטרציה - אין קשר בין המצולמים לכתבה. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

הסתדרות האחיות הכריזה אתמול (ד') על סכסוך עבודה, בטענה ש"קיימת התעלמות של הממשלה מהפניות החוזרות ונשנות של הארגון להידברות על ההשלכות לגבי האחיות של העלאת גיל הפרישה לנשים". במסגרת חוק ההסדרים לשנתיים הבאות הוחלט על העלאת גיל הפרישה לנשים מ-62 ל-65 באופן הדרגתי.

עתה דורשות האחיות "פגישה מיידית עם שר האוצר אביגדור ליברמן לשם הידברות אל עבר פתרון ייחודי לציבור האחיות בישראל הסובל במשך כל שנות עבודתו מעומסים ומשחיקה קשים, ובמקביל, להימנע מצעדים ארגוניים משמעותיים". כך כתבה אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחים והאחיות, במכתב לשר האוצר.

במכתבה ציינה כהן: "נראה כי קיימת טעות בסיסית בתרגום שלנו לעבודת האחיות כשליחות. שליחות אין משמעותה עבדות, ובוודאי שלא ראוי ולא הוגן לנצל את המסירות והמקצועיות של האחיות כדי לפגוע בתנאי עבודתן. בידך שר האוצר למנוע משבר. אנו סמוכות ובטוחות כי כפי שדרשתם מהאחיות להתייצב בחזית הגל הרביעי של נגיף הקורונה, כך תתייצב לצידנו בהחרגת האחיות מהעלאת גיל הפרישה".

נושאים קשורים:  חדשות,  אחיות,  אילנה כהן,  גיל פרישה,  אביגדור ליברמן
תגובות
אנונימי/ת
15.10.2021, 12:56

מעט מדאי, מאוחר מדאי , את מאבק האחיות להשיגים של שכר הוגן ביחוד
שיפור הפנסיה שהיא לעג לראש כול עוד אחות עובדת משמרות חגים ושבתות המשכורת טובה אך הבסיס לפנסיה זעום כך שאחות שעבדה כ-40
שנה תקבל פנסיה קטנה , לכן יש צורך בשיפור שכר וגיל פרישה נמוך עקב
שחיקה קשה ( גב. אילנה כהן תודה על תרומתך הרבה לאחיות במשך דור )
הגיעה הזמן לדם חדש וצעיר שיאבק בשביל האחיות כמו שצריך, את את שלך כבר עשית , תפני מקומך לאחות צעירה ולוחמת.

אנונימי/ת
15.10.2021, 13:06

כול עוד חברי כנסת וחברי ממשלה יקבלו יחס מועדף בהגיעם לבתי החולים
לא יהיה כלום כי לא קרה כלום , במו עיני ולא פעם אחת ראיתי בתקופת עבודתי כאחות איך קופצים לדום ומתרוצצים כמו עכברים סביב ה - VIP
שהגיעה לבית החולים הרופאים הבכירים והאחיות ומי לא כדי לטפל בפרסונה, מה קרה? קיבל טיפול אמר תודה והלך - אבל אם הפרסונה היה
מחכה במיון 3 שעות ומחכה למיטה בפרוזדור היה מבין את המצוקה.
כך לא משכנעים חבר ממשלה לתמוך ברופאים אחיות ושיפור מערכת הבריאות.

אנונימי/ת
17.10.2021, 08:33

אבוי אם האוצר יכנע לדרישה הזו.
רוצים לדון בגיל הפרישה לצוות סיעודי? זה עניין אחר.
אם יש שחיקה הרי שהיא קיימת גם אצל גברים, ואז כולם צריכים לפרוש מוקדם יותר (בדומה למה שקיים בצבא). החרגה לפי מגדר במקרה הזה היא ביזיון. מעניין שאילנה כהן לא מצאה הצדקה להאבק עבור גברים בצוות סיעודי שצריכים לעבוד עד גיל 67.
שוב ושוב אנו רואים שמאבק לשיוויון אצל נשים הוא פיקציה. שיוויון זכויות ללא שיוויון בחובות זה לא שיוויון. זה מתן פריווילגיות.