COVID-19 בישראל

ד"ר ליאור אונגר: "מאיימים עלי ברצח ובאיחולי מוות לי ולילדיי"

גוברים האיומים על רופאים וצוותים רפואיים | ההערכה: עוצמת האיומים תחריף כאשר באמצע החודש יחל בארץ מבצע חיסוני הילדים בני 11-5

ד"ר ליאור אונגר. "אנו ממתינים לראות שהוירוסים שהושתלו ימלאו את תפקידם ויפעילו את הגן הנדרש". צילום: דוברות "שיבא"

יותר ויותר רופאים וכן אנשים שאינם נמנים על מערכת הבריאות ומופיעים עתה בתשדירי משרד הבריאות בערוצי הטלוויזיה וקוראים לציבור להתחסן נגד קורונה, מקבלים בימים האחרונים איומים, לרבות לפגיעה פיזית בהם, אם לא יחדלו לעודד את ההתחסנות. במערכת הבריאות גוברת ההערכה שעוצמת האיומים תלך ותגדל עוד יותר כאשר באמצע החודש יחל בארץ מבצע חיסוני הילדים בני 11-5 ובהמשך כאשר יתקבלו האישורים לחסן גם פעוטות.

לא רק ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס ומנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש חשפו אתמול את עובדת היותם מאוימים. גם רופאים בכירים נוספים סיפרו לכלי התקשורת על האיומים שהופנו כלפיהם מצד מתנגדי החיסונים. בין אלה: פרופ' גליה רהב מ"שיבא", שכבר הגישה תלונה במשטרה בעקבות איומים על חייה.

פרופ' אש סיפר אתמול (א') בראיון ל-103FM על האיומים שחווה: "אחת ההודעות המאיימות שהגיעה לידיו כללה אץ הנוסח: 'הייתי רוצה מאוד שתיתן לי את העונג להזריק לך את זריקת הרעל של פייזר ובכך לקיים מצווה של מחיית עמלק'. האיומים ממשיים", אמר. "באופן אישי אני לא מוטרד אבל באופן מערכתי אני מוטרד. האיומים כנגדי הם הרבה פחות ממה שד"ר אלרעי-פרייס מקבלת".

האיום נגד פרופ' רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא, הופיע בציוץ בטוויטר: "'יש לשרוף תמונה של גליה רהב בכל שעה עגולה". פרופ' רהב מסרה גם כי הר"י פתחה בהליך תביעה אזרחית כנגד אחד המאיימים. "המאיימים חצו קווים אדומים. השוו אותי לנאצית, להיטלר, והיו מילים איומות ונוראות שאי אפשר לחזור עליהן - התבטאויות זולות ומחפירות".

ד"ר ליאור אונגר, מומחה לנוירוכירורגיה ב"שיבא", סיפר אמש לערוץ 12 כי בהודעות שקיבלו הופיע נוסח כזה: "גם ד"ר מנגלה היה גיבור גרמניה. גם אתה תישפט בקרוב מאוד על פשעי מלחמה. מאיימים עליי ברצח ואיחולי מוות לי ולילדיי", סיפר. "האיומים מתלקחים לרוב סביב סוגיית חיסוני הילדים. נאלצתי לפנות לרשויות החוק כדי להתמודד עם סיטואציות שחצו גבולות. מתנגדי חיסונים הגיעו למקום עבודתי כדי לאיים עליי, התקשרו ללא הפסק למעסיקים שלי כדי לנסות לפגוע בתחושת הביטחון שלי במקום העבודה. נאלצתי לפנות לקבלת סיוע כי בלתי אפשרי לנהל חיים נורמליים באופן הזה. כל עוד המשטרה לא תיכנס לעובי הקורה ביחס לאנשים הללו - לא יהיה שינוי משמעותי".

פרופ' דרור מבורך, מנהל מחלקת הקורונה ב"הדסה עין כרם", סיפר ל-N-12: "היו איומים עלי אבל לא באותו סדר גודל כמו כנגד ד"ר אלרעי פרייס. קראו לי רוצח ופושע ואמרו לי שיום יבוא ואתן על כך את הדין. החלטתי לחסום ברשתות החברתיות כל מי שמתבטא בצורה כזו. זה לא נעים, בייחוד כשאני מטפל בחולי קורונה מהבוקר עד הלילה. זו הכרת התודה - איומים והכפשות".

מנהלת הסיעוד בחדר המיון במרכז הרפואי קפלן ברחובות, רונית אילסר, סיפרה ל"ידיעות אחרונות": "קראו לי רוצחת, קיללו אותי ואת הורי יותר מפעם אחת, כינו אותנו שקרנים, אמרו עלינו שאנחנו הורגים אנשים. בימים האחרונים אנחנו במיון נאלצים להפעיל לחצן מצוקה הרבה יותר מהרגיל".

פרופ' צחי גרוסמן, יו"ר איגוד רופאי הילדים, העריך שהלהבות יתעצמו לקראת תחילת מבצע חיסוני הילדים (11-5). "אני רואה מה שקורה ברשתות החברתיות וזה ממש מפחיד, אני מאד חושש".

ד"ר מאיר עזרא, רופא ילדים, יו"ר עמותת "מחוסגן", סיפר כי הוא "מקבל כל יומיים הודעה שיומי יגיע וימצו איתי את הדין. ההודעות כוללות גם השוואה לד"ר מנגלה. זה מגיע לחשבון הטוויטר שלי והדברים חשופים לעיני כל".

כאמור, בנוסף לרופאים ספגו איומים גם אנשי תקשורת ובידור שהופיעו בתשדירי משרד הבריאות הקוראים להתחסן, ביניהם אחיו של חולה קורונה שסירב להתחסן, חלה ונפטר ובתשדיר שהוא מופיע הוא "מכה על חטא" שלא עלה בידיו לשכנע את אחיו לקבל את החיסון שהיה מציל את חייו.

נוכח הזרם הגואה של איומים על רופאים הודיעה הר"י כי היא תלווה את המאוימים. ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה וממלא מקום יו"ר הר"י, קרא אתמול למשטרה "לפעול בנחישות רבה יותר כנגד ההסתה והאיומים. חופש הביטוי איננו חופש השיסוי. המתנה להגשת תלונה במשטרה היא בבחינת הקטנת ראש והתעלמות מהמציאות. חובה על המשטרה להסיר את הכפפות ולפעול בתקיפות, בנחישות, בזמן אמת, כנגד המסיתים. ללא פעולה תקיפה ומהירה, זה ייגמר רע", הזהיר.

נושאים קשורים:  איומים,  חיסונים,  ד"ר אלרעי-פרייס,  פרופ' נחמן אש,  פרופ' גליה רהב,  ד"ר ליאור אונגר,  פרופ' דרור מבורך,  פרופ' צחי גרוסמן,  חדשות,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
01.11.2021, 19:17

חחחחחחחחחחחחחחחח

אנונימי/ת
01.11.2021, 19:34

הר"י הודיעה שתלווה את המאוימים, אך מרופאים, המאוימים בפיטורים, אובדן פרנסתם וכפייה עליהם לעבור בדיקות אנטיגן, היא מתעלמת. במקום לייצג את הרופאים היא משרתת את משרד הבריאות. בושה!

אנונימי/ת
01.11.2021, 20:18

גם אני אגיב באננומיות. רופא שלא מתחסן ולא מוכן לעבור בדיקות אנטיגן צריך להיות מוצא לחל"ת או להיות מפוטר. רופא צריך לקחת את כל החיסונים שיש כיום כדי שהוא לא ייחשף לנגיפים או חיידקים וכדי שלא יעביר הלאה. מי שרואה חולים חשוף הרבה יותר מאזרח ממוצע. אני לא מדברת על כך שבכלל חיסונים הצילו ומצילים כל יום חיים של תינוקות, ילדים ומבוגרים ולא רק בהקשר ל-Covid-19.

אנונימי/ת
02.11.2021, 11:25

זה לא מספיק לפטר את הרופאים שלא מתחסנים, יהיה נכון להעמיד אותם לדין בשל הפשע האנושי ומקצועי. לשמחתנו הם במעוט.

רופא שמתנגד לחיסונים כמוהו כרופא שמתנגד למתן אנטיביוטיקה לחולה במחלה זיהומית בקטריאלית. הוא איננו ראוי להגנה על ידי רופאים אלא על ידי עורכי דין שעוסקים בנזיקין וברשלנות רפואית

03.11.2021, 18:58

בלתי מחוסנים שאינם מוכנים להיבדק בדיקת אנטיגן - מקומם במקום שלא יוכלו להדביק מטופלים, זכותו של המטופל לביטחון קודמת. אנומימי, אתה רופא בכלל? בושה.

אנונימי/ת
01.11.2021, 19:49

בניגוד לפייק אלימות ואיומים ברשת יש צוותים רפואיים שחווים אלימות ממשית ולא מקבלים גיבוי וחשיפה כמו כוכבי הרשת.

אנונימי/ת
01.11.2021, 21:21

אלוהים, כמה פסיכים יש בעולמנו

אנונימי/ת
01.11.2021, 21:53

לד"ר ליאור אונגר ושאר המאויימים/ות,
חיזקו ואימצו, יישר כוחכם, ואני תקווה כי הנהלות מוסדותיכם והר"י ישכילו לשמור עליכם ועל כבוד מקצוענו.
אני לצערי נאלץ לכתוב כאנונימי בדאגה למשפחתי מכנופיית חמומי המוח חסרי המעצורים והבושה.
אפנה אליכם אישית לחזק,

אנונימי/ת
01.11.2021, 22:51

מעניין האם גם בארצות אחרות יש פולמוס אלים כל כך סביב חיסוני הקורונה או שהמתנגדים אצלנו חמומים במיוחד

02.11.2021, 05:59

אני לא מבין מה בדיוק רוצים מהרופאים, הם עושים את עבודתם נאמנה, אם יש לאנשים טענות שיפנו אותם למקבלי החלטות דהיינו הממשלה. הרופאים בסופו של דבר מבצעים את החלטות המדיניות של בנט ו לחבריו לממשלה.

אנונימי/ת
02.11.2021, 11:15

תחילת הידיעה מדהימה "כאשר באמצע החודש יחל בארץ מבצע חיסוני הילדים בני 11-5 ". אז הדיון ביום ה' ה4.11 מיותר - הכול הוחלט והדיון רק למראית עין?

מה מדהים פה? גם למלחמה מכינים הכול, כולל לו"ז, ומפעילים רק לאחר קבלת החלטה.

אנונימי/ת
02.11.2021, 11:29

הצעד הנכון והיחיד במלחמת חיסונים הוא קודם כל סירוב לטפל המאומתים שלא התחסנו (פשוט לא לאשפז), גם כן לתת חופש למשטרה לעצור ממש את כל המאיימים בכל הכח ללא הגבלות

קריאה לא לטפל בחולים שלא לקחו טיפול מניעתי לפני המחלה? זה קריאה לעבירה פלילית. לא לדבר על עבירה מוסרית. לא נטפל במעשנים עם מחלת לב או ראות? או בנפגעי תאונת דרכים שנסעו במהירות גבוהה מהמותר.
חבל שמי שאחראי על דברי הבל כאלה לא מוכן להזדהות. כנראה מתבייש/ת, אבל בטח יגיד שזה בגלל איומים.

אנונימי/ת
02.11.2021, 12:59

להכריז כי מאיימים על חייך הפך להיות צו השעה. אם אתה לא מאויים כנראה שאתה לא חשוב .

אנונימי/ת
02.11.2021, 15:46

לא מבינה בשל מה האלימות הזאת?
הרי אף אחד לא מכריח את מכחישי הקורונה להתחסן.
מקווה שהמשטרה תגיש כתבי אישום נגד הפסיכים האלה, ושמערכת המשפט תטפל ביד קשה במאיימים לרצוח רופאים.