COVID-19 בישראל

פרופ' בליצר: "שליש מהאוכלוסיה בישראל אינו מוגן מפני הקורונה"

"ישראל לא נמצאת בפתחו של גל חמישי", סבור ראש קבינט המומחים המייעצים למשרד הבריאות, אך מתריע: "אסור לחשוב שההתפרצות הנוכחית באירופה לא שייכת אלינו כיוון שאנחנו מוגנים - אנחנו לא!"

פרופ' רן בליצר. "כמעט 30% מהרפואה לא מקדמת את בריאות החולים ובמקרים רבים אף גורמת להם נזק". צילום: יובל חן

לא כל המומחים סבורים שישראל נמצאת בנקודת זמן זאת בפתחו של גל תחלואת קורונה חמישי. הבוקר (ב'), בראיון לאלכסנדרה לוקש ב-ynet, אמר פרופ' רן בליצר, ראש מערך החדשנות בשירותי בריאות כללית וראש קבינט המומחים המייעצים למשרד הבריאות כי "בשבועיים האחרונים אנחנו רואים מגמה של יציבות - לא של עלייה. מקווים שהיציבות תימשך, אבל חובה להמשיך להקפיד על הכללים, לעטות מסיכות ולאכוף את כללי התו הירוק".

פרופ' בליצר הדגיש: "אסור לחשוב שההתפרצות הנוכחית באירופה לא שייכת אלינו כיון שאנחנו מוגנים - כי אנחנו לא! צריך להמשיך לעקוב אחרי הנתונים וכשיש סימן לכך שהופר האיזון בין התפשטות הנגיף לבין אמצעי הזהירות הננקטים, יהיה צורך לבטל חלק מההקלות. הנתון שמלמד אותנו על הפרת האיזון הוא ה-R - מקדם ההדבקה". הבוקר לפי נתוני משרד הבריאות הוא עלה מעט ל-1.04 – בשתי מאיות מעל למה שהיה אתמול.

פרופ' בליצר ציין כי "רק נפתחה ההרשמה לקבלת חיסוני הילדים בקופות החולים (החל ממחר) וכבר רואים התנפלות. אני מעריך שאחוז משמעותי של ההורים שקיבלו מידע נכון ומהימן על החיסון יבחר לחסן את ילדיהם". עם זאת הוסיף: "שיעור ניכר באוכלוסיה בישראל, לערך שליש מכלל אזרחיה, פגיע. אין מקום לדבר על מוגנות מפני גל תחלואה, לא בקרב ילדים ולא בקרב כל קבוצת גיל אחרת משום שבין 600 אלף ל-650 אלף כלל לא התחסנו עד היום; מיליון טרם קיבלו את מנת הדחף השלישית ועבר זמן רב מאז שקיבלו את המנה השנייה, כך שגם אלה לא כל כך מוגנים מפני הידבקות וכמובן אוכלוסיית הילדים שטרם התחסנה". עד כה חוסנו בישראל 6,265,959 במנה הראשונה, 5,764,547 במנה השנייה ו-4,047,994 בשלישית.

עוד מנתוני הקורונה המעודכנים לבוקר זה: 452 מאומתים חדשים אובחנו אתמול ועוד 259 מחצות ועד מועד הדיווח (09:00). מתוך 73,893 בדיקות שנעשו אתמול שיעור החיוביות לנגיף היה 0.62%.

במצב פעיל עכשווי נמצאים היום בישראל 5,408 אולם רק 178 מהם מאושפזים בבתי החולים ובהם 131 במצב קשה, מתוכם 89 במצב קריטי - 80 מונשמים ו-29 מחוברים לאקמו. עלה ל-8,176 מניין המתים מסיבוכי המחלה מאז תחילת המגיפה בארץ – 19 מהם בשבעת הימים האחרונים.

6,265,959 חוסנו במנה הראשונה, 5,764,547 במנה השנייה ו-4,047,994 בשלישית.

הבוקר גם נמסר ממשרד הבריאות שיש כוונה להפעיל ניידות חיסון ביישובי הפריפריה המרוחקים וביישובי הבדואים. קופות החולים נקראו להרחיב את שעות הפעילות של מוקדי ההתחסנות לילדים (בעיקר בתחנות בריאות הילד אבל גם במרפאות אחרות) כדי שיפעלו גם אחרי הצהריים, בשעות הערב ובסופי השבוע.

בשבוע הבא ידונו הצוותים המקצועיים בסוגיית חיסוני הילדים שהחלימו מהמחלה. בשלב ראשון זה של מבצע החיסונים לבני 11-5, הם לא ייקראו להתחסן.

ד"ר טל ברוש, מרכז הצוות לטיפול במגיפות במשרד הבריאות, אמר הבוקר בראיון לכאן רשת ב': "מאוד חשוב שמערכת החינוך תמשיך לפעול בצורה חלקה ולא בזום. שני הגלים הקודמים דעכו בעקבות חיסונים".

נושאים קשורים:  פרופ' רן בליצר,  קורונה,  חיסונים,  חדשות,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
22.11.2021, 21:03

שליש מאלה שקיבלו זריקה אחת לא קיבלו את השלישית, זה בגלל שהיום כמעט אין אחד שלא מכיר מישהו או שהוא באופן אישי נפגע מהחיסון הזה !
תורידו את התו הירוק ותראו שעוד שליש לא יקבל את הרביעי !
הרוב המוחלט מתחסן בגלל הכפייה וההגבלות על הלא מחוסנים, חשש מאיבוד פרנסה , חזרה מחול שמצריכה בידוד ועוד הרבה דוגמאות , בקיצור זה כפייה !

22.11.2021, 22:37

נכון, והתו ירוק הזה בכלל לא עוצר את התחלואה. תראו מה קורה באוסטריה...כפו על הלא מחוסנים להישאר בבית, ולא עזר כלום. כנראה הלא מחוסנים לא אחראים על התחלואה...מעניין אה?

אנונימי/ת
26.11.2021, 13:57

תלמד רפואה לפני שאתה מקשקש