חדשות

שר הבריאות ניצן הורוביץ מקדם רפורמה לביצוע הפלות

מטרת החקיקה להרחיב נגישות של נשים ולהסיר חסמים ביורוקרטיים לביצוע הפלות | חלק מהאחריות על התהליך וביצועו יועבר לידי הקופות

שר הבריאות ניצן הורוביץ. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

שר הבריאות ניצן הורוביץ מקדם רפורמה בתחום ההפלות. בין השאר: ניסוח מחדש של הטפסים שיש למלא לקבלת אישור לביצוע הפלה חוקית במסגרת בית חולים, העברת האפשרות לביצוע הפלות בשבועות המוקדמים של ההריון לקופות החולים וכן שינוי בכללים לפעילות הוועדות למתן  אישורים להפלות. כך דיווח הבוקר (ד') אדיר ינקו ב-ynet.

כיום ומאז 1988 חוזר סמנכ"ל רפואי במשרד הבריאות מנחה את חברי הוועדות להפסקת הריון – רופאים ועובדות סוציאליות  – לצמצם בהגדרת "הפלות מיותרות". הדבר נעשה במסגרת מאמצים לעידוד ילודה ושיפור המצב הדמוגרפי בישראל. עתה מתכוון משרד הבריאות לשים קץ להנחיה זאת, לבטל את תוקפו של החוזר לצד קידום מהלכים להרחבת הנגישות של נשים להפלות, תוך הסרת מחסומים ביורוקרטיים וביטול הצורך לספק תשובות בנושאים פולשניים כפי שנכללים בטפסים שעליהן למלא כדי לקבל את האישור המבוקש.

בדיווח נמסר כי משרד הבריאות צפוי לתמוך בחקיקה שמטרתה לאפשר לכל אישה עד השבוע ה-12 להפסיק את ההריון מבלי שתיאלץ להופיע בפני ועדה להפסקת הריון בבתי החולים. חלק מהאחריות על התהליך וביצועו יועבר לידי קופות החולים. במשרד הבריאות מודעים לקשיים פוליטיים שצפויים עד שמהלך כזה יזכה באישור הכנסת. בדיווח נמסר כי את ההיבטים החקיקתיים בנושא הזה יובילו חברות הכנסת מיכל רוזין וגבי לסקי.

נושאים קשורים:  הפלות,  שר הבריאות ניצן הורוביץ,  חדשות,  הוועדה להפסקת הריון
תגובות
02.12.2021, 23:37

וכל הכבוד לשר!
תנו חופש לנשים
תנו לנו הגינקולוגים להגשים חלומות מטופלות.
די לכניעה נגד הפלות חופשיות. פה זה לא אמריקה הצבועה

אנונימי/ת
03.12.2021, 01:58

שינוי מבורך.
זכותו של כל אדם לגופו/ה
הפלה/ חיסון/ בדיקה .