Covid-19 בישראל

מטפס ועולה מספר מאומתי האומיקרון המתגלים בישראל

42 מאומתים וחשודים כנשאים יש עתה בארץ. 16 חזרו מחו"ל ו-5 נוספים הם ישראלים שנדבקו בארץ מאנשים שהיו בדרום אפריקה

וריאנט של נגיף הקורונה. אילוסטרציה

לאחר שבשבוע שעבר דווח על מקרה ראשון של מאומת אומיקרון שנתגלה בישראל ובהמשך, כמעט מדי יום , עלה בהדרגה מספרם של המאומתים הנוספים הללו כנשאי זן הקורונה החדש – דיווח אמש (ב') משרד הבריאות כי מספר המאומתים בישראל, נכון למועד הדיווח הוא עתה 21, כאשר 13 מהם מחוסנים בתרכיבי החיסון לקורונה השכיחים או שהחלימו ממחלה שנגרמה בהידבקות מזן אחר ונדבקו עתה בזן החדש.

16 מבין ה-21 מהמאומתים חזרו מדרום אפריקה, אנגליה, צרפת, ארה"ב ואיחוד האמירויות. 5 באו במגע עם אנשים שחזרו מדרום אפריקה ומארה"ב. 8 מהמאומתים לא מחוסנים או מחלימים שעברה שנה ומחצה מאז החלימו ועתה נדבקו מחדש ו-13 מחוסנים או מחלימים. בנוסף קיים "חשד גבוה", כך מגדיר זאת משרד הבריאות ש-21 אנשים נוספים נדבקו בווריאנט ונערכה להם בדיקה.

חמישה מהנדבקים בקבוצה האחרונה באו במגע עם אנשים שחזרו מדרום אפריקה, איחוד האמירויות וארה"ב, והיתר שבו מחו"ל בעצמם. כאמור קיים חשש ש-21 נוספים נחשפו לזן החדש אך לגביהם אין עדיין תוצאות של הבדיקות שנעשו להם. עם זאת מה שברור הוא ש-14 מהם לא מוגנים באמצעות תרכיב החיסון או שגם הם בין המחלימים מהמחלה שעברה כבר שנה ומחצה מאז שנקבע כי החלימו, או שהם מחוסנים רק במנה השנייה ועברו 6 חודשים מאז שקיבלו אותה. 7 הם כנראה מוגנים מלאים – שבכל זאת נדבקו.

בסך הכול מדובר עתה ב-21 מאומתים ו"חשודים" אבל יש גם 17 מקרים נוספים שלגביהם קיים "חד נמוך" מאחר שהדגימות שנלקחו מהם הציגו תוצאות "חיובי גבולי". הדגימות נשלחו לבדיקת מעבדה חוזרת.

נושאים קשורים:  חדשות,  מגיפת הקורונה,  אומיקרון,  נתוני תחלואה
תגובות