חדשות

הריון של 1 למיליון: "באיכילוב" נולדו תאומים לאישה עם שני רחמים

מדובר בסיטואציה רפואית נדירה של רחם דידלפי והריון תאומים - פחות מ-15 מקרים דומים תוארו עד כה בספרות הרפואית

פרופ' לירן הירש (משמאל), היולדת, בן הזוג והתאומים שנפגשו רק לאחר הלידה. צילום: ליאור צור/ איכילוב

במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב דווח בסוף השבוע על הריון נדיר ועל לידת תאומים בריאים לאשה עם שני רחמים - רחם אחד שמחולק לשני חלקים נפרדים. האישה נשאה את ההריון כאשר בכל רחם היה עובר אחר - מדובר בתאומים שלא פגשו זה את זה אלא רק לאחר הלידה.

האישה נולדה עם רחם מסוג דידלפי - מצב שבו לאישה יש שני רחמים כאשר לכל רחם יש חלל נפרד וצוואר משלו. באופן נדיר הרתה האישה בהריון תאומים כאשר כל תאום גדל בנפרד ברחם אחר. בשונה מכל שאר הריונות התאומים אשר חולקים את חלל הרחם וגדלים זה לצד זה, במקרה הזה התאומים נפגשו כאמור לראשונה רק אחרי הלידה.

מדובר בסיטואציה רפואית נדירה ביותר ששכיחותה בספרות הרפואית היא 1 למיליון הריונות, כאשר פחות מ-15 מקרים דומים תוארו עד כה בספרות הרפואית. הן מצב של רחם דידלפי והן הריון תאומים הופכים את ההריון לכזה הנמצא בסיכון גבוה ביותר בעיקר ללידות מוקדמות.

האישה ביצעה מעקב הריון בבית החולים ליולדות ליס במרפאת התאומים בניהולו של פרופ' לירן הירש המשמש גם כמנהל המחלקה להריון בסיכון גבוה. לאור מורכבות המקרה היה צורך במעקב אינטנסיבי ביותר. לבסוף, בשבוע 35 עברה ניתוח קיסרי על ידי פרופ' הירש והתאומים זכו להכיר זה את זה.

״בגיל 20", סיפרה האישה, "הרבה לפני ההריונות, התבשרתי שיש לי שני רחמים וכל השנים פחדתי שהתינוק יהיה ברחם הימני שהוא קטן יותר. בבדיקה הראשונה של ההריון הרופא כמעט התעלף ולקח לו עשר דקות לבשר לי שיש לי עובר בכל רחם ומשם התחיל הריון מלא בחששות. מהרגע שהגעתי לפרופ׳ הירש ידעתי שאני בידיים טובות והמשכתי את ההריון תחת מעקב עד ללידה. התאומים, בן ובת, מתוקים ומהממים ואני בטוחה שלמרות שלא נפגשו עד כה, הם יהיו האחים והחברים הכי טובים״.

נושאים קשורים:  איכילוב,  רחם דלפי,  הריון תאומים,  הריון בסיכון,  פרופ' לירן הירש,  חדשות
תגובות
03.01.2022, 20:59

איזה טיפול תומך קבלה במהלך ההיריון מלבד ההתרגשות של הצוות - תרופות, מנוחה, מניעת צירים, תפר צוואר?

מדהים!