COVID-19 בישראל

יו"ר האיגוד לרפואת ילדים מתנגד נחרצות לסגירת מערכת החינוך

פרופ' צחי גרוסמן יוצא נגד הצעתו של מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב ומזהיר: "סגירת מערכת החינוך היא איוולת בריאותית, נפשית וחינוכית ועלולה להיות פיגוע המוני בנפשם של הילדים"

פרופ' צחי גרוסמן, יו"ר האיגוד לרפואת ילדים. "דו"ח איגוד הפסיכולוגים האמריקאים מאוזן ומטיל על ההורים את החובה לנטר את השימוש, בעיקר בגילי ההתבגרות הצעירים". צילום: יח"צ

התבטאויותיו של מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב ביממה האחרונה, בפודקאסט של "הארץ" ובמאמר דעה ב-Ynet הבוקר (ג'), שבהן מתח ביקורת על היערכות הממשלה למאבק בזן האומיקרון וקבע כי "יש לסגור באופן מיידי את בתי הספר לשבוע או שבועיים", סופגות הבוקר (ב') התנגדות נחרצת של פרופ' צחי גרוסמן, יו"ר האיגוד לרפואת ילדים.

בהודעה לתקשורת שהפיץ, אמר פרופ' גרוסמן: "בימים האחרונים נשמעים קולות הקוראים לסגירת מערכת החינוך. לא למדתם כלום ולא זכרתם כלום? ה-OECD נתן לישראל ציון גרוע מאוד בנושא תפקוד מערכת החינוך בסגרי שנת הקורונה הראשונה, אז למה לחזור למצעד האיוולת? סגירת מערכת החינוך היא איוולת בריאותית, נפשית וחינוכית ועלולה להיות פיגוע המוני בנפשם של הילדים".

פרופ' גרוסמן שב והצביע על כך שילדים הנדרשים ללמוד בזום, בהיותם בבידוד, מדוכאים יותר, משמינים יותר ומבודדים חברתית יותר. מרפאות בריאות הנפש, לדבריו, מתפוצצות מילדים ומתבגרים עם דיכאון וחרדה. "כל זמן שהמדינה לא הכריזה על סגר ועל הגבלות על הקהל הרחב, מדוע הילדים צריכים שוב 'לשכב על הגדר'? האם שוב ייקראו להם 'מנוע ההדבקה'?

"כרופאים של ילדי ישראל אנחנו קובעים: סגר על החינוך ועל הילדים איננו נכון! במקום רעיונות מוזרים ומסוכנים שכאלה, פשוט צריך לפעול להגברת ההתחסנות: לחסן, לחסן, לחסן! זו התשובה לשמירה על בריאות הילדים ועל בריאותנו", סיכם גרוסמן.

נושאים קשורים:  פרופ' צחי גרוסמן,  מערכת החינוך,  סגר,  חדשות,  19-COVID,  רפואת ילדים,  קורונה,  מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב
תגובות
14.01.2022, 09:18

לחסן!!!??? לחסן!!!??? לחסן!!!???

אולי מוטב להגיד את האמת המרה, ביושר: להכנס למעבדת הניסויים הרפואיים של פוייזן פייזר, שוב ושוב ושוב - עד שהקופה תתמלא $ ( שמא לעולם לא יהיה שובע $$$$!!!???)

אנונימי/ת
14.01.2022, 09:22

אם הוא היה קצת יותר יושב ראש האיגוד וקצת פחות מצטלם להפקות של משרד הבריאות, מצב מערכת החינוך והילדים בכלל היה טוב יותר

14.01.2022, 11:56

קול שפוי ויקר כל כך

צודק פרופ גרוסמן ,בשום מדינה במערב אירופה לא סגרו את בתי הספר כפי שסגרו כאן בעיקר בסגרים הראשונים ,כי אצלם החינוך הוא בעדיפות ראשונה מעבר לסיפור של בעיות נפשיות שמתלוות לסגרים ,ומי שאחרון צריך לתת עצות זה בר סימן טוב , שההתנהלות שלו היתה שערוריתית ,הוא לא איפשר לשום מעבדה לפתוח את שעריה ולבצע בדיקות שהיו כל כך חשובות לניטור המאומתים ,בעיקר בבתי האבות שגרמו למות מיותר של אוכלוסיה קשישה אבל פעילה ואימץ את כל גחמות נתניהו
אז אני מציעה לכל אלה שיש להם זכרון קצר כמו הגברת האנונימית וד״ר יפה
שיחזרו לכתבות על ההתנהלות לפני יותר משנה
ד״ר בר מעיין דליה

אנונימי/ת
14.01.2022, 13:35

רק לא שם לב שלחסן לחסן לחסן ילדים שאינם בסיכון בתכשיר שלא היה במחקר ובשימוש יותר משנה זה להשכיב אותם על הגדר בכוח

אנונימי/ת
14.01.2022, 15:08

בתור אמא לילדים בגיל גן-חטיבה
בפועל הם בסגר...

רולטת הבידודים מסתחררת סביבם. יום בבית ספר יומיים עד שבוע בבית. וחוזר חלילה. לומר שיש רצף למידה זו בדיחה. בזום יש רצף למידה טוב יותר.

בנוסף הם עומדים שעות בבדיקות אנטיגן פעמיים או יותר בשבוע . המתח אם הם חיוביים או לא. כל זה גורם נזק לא פחות חמור.

ו... החיסונים לא באמת מועילים. אני בעלי והגדולה מחוסנים וחלינו בגל הזה. עוד שניים לא הספקנו לחסן ונדבקו.
לחסן אינו פתרון ומדיניות הבידודים הקיימת עושה נזק לילדים ולהורים שבכלל לא נספר ע"י כל יושבי מגדלי השן.

אנונימי/ת
15.01.2022, 20:23

מדוייק! רשמית מערכת החינוך בפועל, אך בפועל- 3 מ4 הילדים שלי- בבידוד כרגע בגלל ילדים/מורים מאומתים... וזה ככה אצל כל מי שאני מכירה... עדיף כבר לסגור את המערכת לשבועיים, להפחית את כמות ההדבקות, ולעזור חברתית לםחות בזום... כי גם את זה לא מאשרים...

14.01.2022, 17:58

כל כך הרגה נזק חברתי ונפשי גרמו ההצהרות והקריאות לחיסון כולל לכולם. ולשווא.
זה הזמן שלך ושל דומיך לרדת מהבמה. להתנצל בשקט על הטעויות ולתת לאחרים בעלי גישה אחרת לנהל את העניינים.
הנזק כבר נעשה.
בא ננסה לא להעצימו.