COVID-19 בישראל

רופאי בריאות הציבור: יש יותר מגעים לא ידועים עם נשאים ממגעים ידועים

רופאי בריאות הציבור ממליצים למשרד הבריאות להתאים את מדיניות הבדיקות והבידודים למאפייני האומיקרון ולסכנה של שיבוש שירותים חיוניים לבריאות הציבור עקב בידודים מיותרים

בדיקת אנטיגן ביתית לקורונה. אילוסטרציה

בתגובה לשינוי במדיניות הבדיקות והבידודים עליו החליט משרד הבריאות, הפיץ אמש איגוד רופאי בריאות הציבור בהר"י הודעה לתקשורת, ובה הוא ממליץ להתאים את מדיניות הבדיקות והבידודים למאפייני האומיקרון ולסכנה של שיבוש שירותים חיוניים לבריאות הציבור עקב בידודים מיותרים.

"אנחנו נמצאים בימים מאתגרים של התפשטות נרחבת של זן האומיקרון. עלפי ההערכה, יש יותר מגעים שאינם ידועים ממגעים ידועים. זה הזמן להתמודדות סולידרית תוך כדי חיזוק החוסן החברתי. בשלב הזה של המגיפה צריך לתעדף ולהתמקד בעיקר בהצלת חיים ובמניעת תחלואה", נמסר בהודעת האיגוד.

בהודעת האיגוד מצוין כי "טוב שמשרד הבריאות גמיש ומתאים את המלצותיו למציאות המשתנה" וכי יש להמשיך במאמץ לשמר את שגרת חיים, כולל במערכת החינוך, עבור הילדים, אך "יש לשנות עכשיו את מדיניות הבדיקות והבידודים ולהתאימם למאפייני האומיקרון ולסכנה של שיבוש שירותים חיוניים לבריאות הציבור עקב בידודים מיותרים".

בהמשך ממליץ האיגוד, כי ללא תלות בסטטוס החיסון – "אנשים עם תסמינים, גם אם הציגו בדיקה שלילית, צריכים להישאר בבית עד לאחר חלוף התסמינים". כמו כן מומלץ להנגיש בדיקת אנטיגן לפני מגע הדוק עם אוכלוסיה שבסיכון גבוה ולקצר את משך הבידוד לחמישה ימים בהתאם להמלצות ה-CDC.

עוד בהמלצות: "לעודד התחסנות נגד שפעת בנוסף להתחסנות נגד קורונה. כיוון שכל אדם עלול להידבק ולהדביק אחרים. יש לגלות אחריות אישית ולהקפיד על מסיכות, היגיינה אישית, אוורור ושמירת מרחק, ככל הניתן".

נושאים קשורים:  בריאות הציבור,  בידוד,  אומיקרון,  19-COVID,  חדשות,  בדיקת קורונה
תגובות
14.01.2022, 09:14

יש גם יותר דיסאינפורמציה, מאשר אינפורמציה… הא בהא תליא…