COVID-19 בישראל

החל ממחר בחצות: תקופת הבידוד למאומתים תקוצר לשבוע ימים

מחקר שערכו במשרד הבריאות מראה שהסיכוי שאדם שנדבק באומיקרון ידביק אחרים לאחר שבוע הוא נמוך | קבינט המומחים: "גל האומיקרון הנוכחי אינו בר עצירה, גם לא בעזרת סגר"

בידוד במגיפת הקורונה בישראל. צילום ארכיון: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

מנכ"ל משר הבריאות פרופ' נחמן אש הודיע אמש (ג') כי אישר את ההמלצה לקצר לשבוע, במקום עשרה ימים, את חובת הבידוד לנדבקים בקורונה. ההחלטה תיכנס לתוקף מחר (ה', 13.1) בחצות. היא מותנית בכך שהמבודד איננו סובל מתסמינים בשלושת ימי הבידוד האחרונים. על פי ההחלטה, במקרה של המשך התסמינים, יש להשלים את עשרת ימי הבידוד.

בשבועות האחרונים ערך משרד הבריאות בדיקה בקרב כ-80 מאומתי אומיקרון, שכלל בדיקות pcr ובדיקות מיוחדות לגידול הנגיף אחת ליומיים. התוצאות שנאספו עד עתה מראות שהסיכוי לגדל וירוס חי לאחר שבעה ימי מחלה הינו נמוך ועומד על כ-6% - מתוך 15 תרביות שנלקחו לאחר יום 7 רק תרבית אחת היתה חיובית. נתונים אלה הוצגו לצט״מ, אשר המליץ לקצר את הבידוד לשבעה ימים.

"החלטנו לקצר את מספר ימי הבידוד לאחר שבחנו את הנושא ומצאנו כי הסיכוי להדבקה מעבר לשבוע נמוך", אמר פרופ' אש. "החלטה זו תסייע להמשך פעילות המשק בתנאי התחלואה הגבוהים, תוך שמירה על בריאות הציבור".

שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס להחלטה זאת באומרו: "הבידוד למאומתים מתקצר לשבעה ימים. המחקר שערכו מומחי משרד הבריאות מראה שהסיכוי שחולה אומיקרון ידביק אחרי פרק הזמן הזה נמוך מאוד. לא נחייב בידוד מעבר למה שנדרש כדי לשמור על הבריאות וגם על העבודה במשק, החינוך, התרבות, וכדי לאפשר ככל הניתן חיים לצד הקורונה".

הודעת מנכ"ל משרד הבריאות בנושא זה ניתנה כאמור בעקבות המלצת הצוות לטיפול במגיפות (צט"מ) ו-וועדת החיסונים שהמליצו לקצר את משך הבידוד של נדבקים בהיעדר תסמינים. צוות המומחים הזה גם קבע כי "אין בשלב זה די מידע המבסס מדעית את הרחבת מבצע החיסונים לשם חיסון רביעי לאוכלוסיות נוספות".

במסמך ההמלצות לקיצור הבידוד נכתב: "נתונים אפידמיולוגיים הראו יכולת הדבקה עד היום החמישי, ומחקרים הדגימו נוכחות נגיף בשכיחות הולכת ויורדת עד היום השמיני בקרב חולים קלים. מכך ניתן להסיק על הדבקה שהולכת ויורדת במהלך השבוע הראשון למחלה".

קבינט המומחים המייעצים למשרד הבריאות העריך ש"גל האומיקרון הנוכחי איננו בר עצירה, גם לא בעזרת צעדים נוספים, לרבות הכרזה על סגר". במסמך המסכם את ההמלצות נכתב בין השאר כי יש להכין את מערכת הבריאות לעומס כבד, להגן על אוכלוסיות שבסיכון ולהטיל הגבלות נוספות בחללים הסגורים.

נושאים קשורים:  אומיקרון,  בידוד,  משרד הבריאות,  19-COVID,  קורונה,  חדשות
תגובות