COVID-19 בישראל

"רופאים לא מדווחים על התסמינים שלהם והמתמחים לא נבדקים"

רופא בכיר מהצפון מעיד על מחסר קיצוני בכוח אדם: "אם רופא נדבק בנגיף ונשאר בבית הוא 'דופק' את החברים שלו שנותרו לשאת בעומס הגדל והולך - קשר השתיקה חזק יותר מהכל"

צוות רפואי בבית חולים. צילום: נתי שוחט/ פלאש 90

"רופאים רבים לא מדווחים על התסמינים שלהם. אם רופא נדבק בנגיף ונשאר בבית הוא 'דופק' את החברים שלו שנותרו לשאת בעומס הגדל והולך". כך מצוטט בכתבה של אדיר ינקו ב-Ynet רופא ילדים בכיר מצפון הארץ, שלאחר יום עבודתו בבית החולים מגיע למרפאה הקהילתית של קופת חולים.

הרופא, שיום העבודה שלו מתחיל ב-5 בבוקר ונמשך עד 11 בלילה, הציג תיעוד שעה אחר שעה על שגרת יומו בבית החולים. בין השאר ציין: "שני חברי צוות נכנסו הבוקר לבידוד. נראה שיתר חברי הצוות עצבניים על כל אחד מאיתנו שהולך לבידוד. אצלנו שבעה במחלקה בבידוד. המשמעות היא: כמעט שיתוק של עבודתה.

"מערכת הבריאות מזכירה את הצבא: אנחנו הרופאים פשוט מורידים את הראש ועושים מה שאומרים לנו. הפחד מהבוסים בקרב חלק מהרופאים הצעירים - מצמית. רופאים באים חולים לעבודה כי הם 'מתים' מפחד, מפחדים לאבד את ההתמחות או את מקום העבודה. אף אחד מהמתמחים לא נבדק באופן קבוע. קשר השתיקה חזק יותר מהכל. לאף אחד לא אכפת מי אתה כל עוד אתה ממלא חור ונותן שירות".

כמו כן סיפר כי הוא וחבריו מקבלים בימים הללו הודעות שגם ההשתלמויות מבוטלות כי אין מספיק רופאים לעבודה וגם נאסרת יציאה לחופשה. "אנחנו מתמודדים עם מחסור קיצוני בכוח אדם".

נושאים קשורים:  בידוד,  חדשות,  מחסור בכוח אדם רפואי,  19-COVID,  מתמחים,  קורונה
תגובות
אנונימי/ת
14.01.2022, 11:09

מצד אחד כועסים עליך שאתה מגיע חולה, ומצד שני גם כועסים שאתה בבית ולא "מתחשב" בקולגות.. מצב לא נורמלי של חניקה טוטאלית של המתמחים והצוות הרפואי. עד מתי????

אנונימי/ת
14.01.2022, 12:34

ועדיין טוענים שה"חיסון" יעיל. רופאים משכילים תתעוררו!

אנונימי/ת
14.01.2022, 12:57

והקשר בין הכתבה לתגובתך הוא...

אנונימי/ת
15.01.2022, 09:25

בשיבא המצב מאוד קשה, צריך לכתוב כתבה על העדפת חולים חיוביים לקורונה על פני חולים רגילים, בגלל התגמול הגבוה יותר בשיבא סוגרים את כל הפנימיות, מעבירים את כולם למרטפים כדי לטפל בחולים רבים שהם קלים ולא דורשים אשפוז אך חיוביים לקורונה. מביך ועצוב. כל המחלקות שלנו מלאים בצוות וחולים עם שיעול וחום שהחל פתאום. דווקא עכשיו צריך להלחם בתופעת האשפוזים המיותרים בשיבא, זה לא הזמן לעשות כסף כשהעובדים בקריסה והחולים מקבלים טיפול ברמה ירודה ביותר.

אנונימי/ת
15.01.2022, 15:23

ככה זה כשאתה עובד בבית חרושת שיבא.
תראה ב-YNet איך בית החרושת שלך גובה מהציבור 350 שקלים לבדיקת אנטיגן (איכילוב 75)

אנונימי/ת
26.01.2022, 23:29

ממרתף למרטף תאוריית הקונספירציה מתרסקת

15.01.2022, 17:23

אין קשר בין הקורונה לבין זה שאתה עובד בשתי עבודות מבחירה ועובד בחלק מהימים ימים ארוכים . ככה גם אני