חדשות

"לא נסכים לאיומים והפחדות מצד הנהלת הכללית"

יו"ר ארגון רופאי בתי החולים של הכללית בפניה ליו"ר הר"י: לא נקבל את הניסיון למנוע מרופאי "העמק" לפעול לטובת בית החולים ולטובת הציבור

המרכז הרפואי העמק בעפולה. צילום: דוברות בית החולים

יו"ר ועד ארגון חטיבת רופאי בתי החולים בשירותי בריאות כללית, ד"ר אריה ביטרמן, מנהל המחלקה הכירורגית א' בבית החולים כרמל בחיפה, פנה ליו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי בטענה לפיה הרופאים במרכז הרפואי "העמק" בעפולה "מתלוננים שמופעלים עליהם לחצים על ידי הנהלת כללית שלא להגיע לדיונים פומביים, לרבות לדיון בוועדת הבריאות שיעסוק במשבר בבית החולים העמק". בפנייתו הזהיר ד"ר ביטרמן: "לא נסכים לאיומים ולהפחדות מצד הנהלת כללית, ולא נקבל את הניסיון למנוע מרופאים לפעול לטובת בית החולים ולטובת הציבור".

בדיווח מאת רן רזניק הבוקר (ג') ב"ישראל היום" נמסר כי יו"ר ועדת הבריאות בכנסת, ח"כ עידית סילמן, ביקרה במרכז הרפואי בעפולה לקראת דיון מיוחד שיזמה במשבר בבית החולים "העמק". ח"כ סילמן התרשמה כי "מי שגר בצפון הארץ משלם בחייו בגלל הנחיתות בשירותי הבריאות באזור לעומת מרכז הארץ. אנחנו מפקירים את חיי האזרחים בצפון", הזהירה.

בשבועות האחרונים סוערות הרוחות ב"העמק" בעקבות החלטת הנהלת "כללית" לפטר את מנהל בית החולים ד"ר זיו רוזנבוים מאחר שלטענתה לא מנע את "מרד" מנהלי המחלקות בבית החולים שהדיו הגיעו לתקשורת. הרופאים טוענים שבית החולים מופלה לרעה מאז שנים לא מעטות וכי תוכניות שהובטחו להם באופן אישי על ידי מנכ"ל כללית לשעבר פרופ' אהוד דוידסון – "הוקפאו" מיד לאחר שמונתה רות רלבג למנכ"לית "כללית".

ח"כ סילמן אמרה לאחר ביקורה בבית החולים כי יש בו צוות מנהלי מחלקות לוחם שמציל חיים, מאיר זרקור על מערכת בריאות שאיננה עובדת טוב ונדרשות תשובות מהמדינה לבעיות שהם הציגו. "אזרחי המדינה צריכים לקבל תשובות. הם לא מבינים באיזה סיכון הם נמצאים בגלל המחסור ברופאים בצפון - אחרת היו יוצאים לרחובות".

נושאים קשורים:  ד"ר אריה ביטרמן,  קופת חולים כללית,  פרופ' ציון חגי,  המרכז הרפואי "העמק"
תגובות