חדשות

האוצר: משרד הבריאות מונע העברת מיליוני שקלים לבתיה"ח הגירעוניים

מנכ"ל משרד האוצר רם בלינקוב מאשים את משרד הבריאות ומנהלו בעיכוב מתמשך של העברת תקציבי הסיוע לבתי החולים הציבוריים-עצמאיים בשל ויכוח על מינוי חשב מלווה ועל דרך העברת התקציב

רם בלינקוב, מנכ"ל משרד האוצר. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

מנכ"ל משרד האוצר רם בלינקוב מאשים את משרד הבריאות ומנהלו, פרופ' נחמן אש, בעיכוב מתמשך של העברת תקציב הסיוע לבתי החולים הציבוריים-עצמאיים וזאת בשל ויכוח על מינוי חשב מלווה לאותם בתי חולים. כך דיווח השבוע (ג') גד ליאור ב-ynet.

בלינקוב שיגר מכתב חריף לפרופ' אש ובו טען כי "למרות שהתקציבים לבתי החולים קיימים כבר מספר חודשים, לחוסר התקציבים בבתי החולים אחראי דווקא משרד הבריאות המעכב חתימה על תקנות, מתוך התנגדות לכך שלאוצר תהיה סמכות למנות חשב מלווה לכל בית חולים שיתנהל תוך כדי גירעונות תקציביים". לפי משרד האוצר, משרד הבריאות מעכב העברת עשרות מיליוני שקלים, במצטבר כבר שתיים מתוך שש פעימות עליהן סוכם ובסך הכל בסיוע בסך 300 מיליון שקל.

עוד טוען מנכ"ל האוצר כי בקשת משרד הבריאות להמשיך ולאפשר העברת תקציבים לבתי החולים הציבוריים "בדרך של מבחני תמיכה", אלא שמנכ"ל משרד האוצר טוען במכתבו כי מנגנונים אלה לקו במספר כשלים, אשר לעתים הביאו ליצירת קשיי תזרים לבתי החולים העצמאיים. לדבריו, "המנגנונים שהיו - ולא יהיו עוד - לקו לעיתים בחוסר אחידות, מה שהביא לפערים גדולים בין תקצוב בתי החולים הממשלתיים שבבעלות משרד הבריאות, לבין בתי החולים האחרים".

עוד כתב מנכ"ל האוצר לפרופ' אש, כי "בדיוני התקציב האחרונים פעלנו יחד אתכם בשיתוף פעולה על מנת לשנות מצב זה. לכן נחקק חוק ההתחשבנות בין בתי החולים לבין הקופות לשנים 2025-2021 והוא קובע כי יותקנו תקנות המסדירות את כללי התקצוב האחיד בין בתי החולים השונים. זאת, לצד יצירת כללים אשר יוודאו קבלת תקציב ידוע מראש, במועדים קבועים, כמו גם סמכויות בקרה ווידוא בעמידה ביעדי התקציב". בחוק נקבע כי המועד להתקנת התקנות הראשונות היה וחלף – 15 בדצמבר 2021.

לדברי בלינקוב, בתי החולים דורשים לממש את הקבוע בהחלטת הממשלה ובחקיקה, ו"אני צופה בהם בעיניים כלות, שכן התקציב של 300 מיליון שקל לתשלום במספר פעימות - קיים ולא ניתן להעבירו". מנכ"ל האוצר ציין כי יש "לפעול בהקדם לכך ששרי האוצר והבריאות יחתמו על התקנות, "אחרת לא ניתן יהיה להעביר את הכספים לבתי החולים". ממשרד הבריאות לא נמסרה תגובה.

נושאים קשורים:  רם בלינקוב,  משרד האוצר,  משרד הבריאות,  תקציב,  בתי חולים,  חדשות,  פרופ' נחמן אש
תגובות