חדשות

בשורה לצפון: יחידה לניתוחי חזה הוקמה במרכז הרפואי העמק

ד"ר רוני בן אבי, מומחה לניתוחי חזה ולניתוחי לב, שמונה לניהול היחידה החדשה: "כעת נוכל לתת מענה למטופלים רבים שעד כה נדרשו למצוא פתרונות רפואיים במקומות רחוקים ממקום מגורם"

ד"ר רוני בן אבי, מנהל היחידה לניתוחי חזה בבית החולים העמק. צילום: דוברות בית החולים

על רקע המשבר האחרון בין הנהלת קופת החולים הכללית לבין רופאי בית החולים העמק בעפולה, הטוענים כי בית החולים סובל מהזנחה חמורה וכי הנהלת הקופה מונעת פתיחת מחלקות חיוניות המיועדות להעניק טיפול רפואי הולם לתושבי הפריפריה הצפונית, נודע הבוקר (ג') כי הוקמה ב"העמק" יחידה חדשה לניתוחי חזה בניהולו של ד"ר רוני בן אבי, מומחה לניתוחי חזה ולניתוחי לב.

אתמול כבר נותחו בהצלחה שני חולים ראשונים שסבלו ממצב מסכן חיים כתוצאה ממחלה ריאתית אקוטית.

ד"ר בן אבי מסר: "משפחתי ואני גרים בתמרת שבעמק יזרעאל, וכאן אני רואה גם את עתידי המקצועי. אני נלהב לפתח כאן, במרכז הרפואי העמק, את היחידה לניתוחי חזה, תחום שחסר עד היום בכל האזור של העמקים והגליל וכעת נוכל לתת מענה למטופלים רבים שעד כה נדרשו למצוא פתרונות רפואיים במקומות רחוקים ממקום מגורם".

ד"ר בן אבי, בן 46, נשוי ואב לחמישה, סיים את לימודי הרפואה בבית הספר לרפואה שבטכניון. עם סיום לימודיו, התמחה בניתוחי חזה בבית החולים שיבא בתל השומר, והמשיך להתמחות שנייה בניתוחי לב, גם היא ב"שיבא". לאחר סיום שתי ההתמחויות הללו נסע להתמחות עמיתים בתחום ניתוחי החזה בחטיבה לניתוחי חזה באוניברסיטת מקמסמטר שבקנדה.

עם שובו ארצה הקים את היחידה לניתוחי חזה בבית החולים פוריה, והשבוע כאמור הצטרף אל המרכז הרפואי העמק במטרה להקים ולנהל את היחידה החדשה לניתוחי חזה.

לדבריו, עם פיתוח היחידה יינתן מענה לניתוחי חזה כתוצאה מאירועים של תאונות וחבלות, ניתוחים מורכבים של הוושט וכן בתחום סרטן הריאה. היחידה לניתוחי חזה ב"העמק" תשתף פעולה עם המערך האונקולוגי בראשות פרופ' בר סלע ובבתי החולים יבוצעו ניתוחים להסרת גידולים בריאה ובבית החזה.

נושאים קשורים:  ד"ר רוני בן אבי,  ניתוחי חזה,  מינוי,  חדשות,  המרכז הרפואי "העמק"
תגובות
02.03.2022, 19:52

בארץ יש יותר מדי מחלקות לניתוחי חזה. התוצאה שכול מחלקה מנתחת מספר מקרים מוגבל. התוצאה ירידה ברמה. כמות הניתוחים מוגבל. במקום שיהיו 3 מרכזים גדולים שלא חייבים להיות במרכז יש מרכזים רבים. הדבר נכוו לא רק לניתוחי חזה

אנונימי/ת
03.03.2022, 06:16

המטופלים חיפשו פתרונות רפואיים נכונים: מרכזים רפואיים עם נסיון גדול של מערך ההרדמה, טיפול נמרץ, סעוד מתאים, מערכות תומכות של הנדסה רפואית ולא מרכז עם נסיון מועט ללא קשר למיומנות הרופא

אנונימי/ת
18.03.2022, 12:18

צודק

אנונימי/ת
15.03.2022, 18:34

בהצלחה, אך מדוע לא מזכירים באותה נשימה את המנהל הקודם (המייסד, אם אינני טועה) ומודים לו באותה הזדמנות? קצת פרגון...

אנונימי/ת
15.03.2022, 18:35

התגובה הזו יועדה לכתבה בהמשך על מינוי מהנהל חדש לשיקום נשימתי בשיבא