חדשות

על רקע המשבר ב"העמק", פיתוח מואץ בביה"ח בתמיכת ה"כללית"

מחלקה פנימית ד' ב"העמק" הועברה למתחם חדשני ומרווח ובחדרי הניתוח במרכז הרפואי בעפולה הותקן רובוט דה וינצ'י מדגם מתקדם

ניתוח רובוטי בבית החולים העמק באמצעות רובוט דה וינצ'י מתקדם. צילום: דוברות בית החולים

על רקע המשבר האחרון בין הנהלת קופת החולים הכללית לבין רופאי בית החולים העמק בעפולה, הטוענים כי בית החולים סובל מהזנחה חמורה וכי הנהלת הקופה מונעת פתיחת מחלקות חיוניות המיועדות להעניק טיפול רפואי הולם לתושבי הפריפריה הצפונית, נודע הבוקר כי מחלקה פנימית ד' במרכז הרפואי העמק הועברה למתחם חדיש ומרווח שבנייתו התאפשרה באמצעות תקציבי פיתוח של "כללית" ובזכות תרומה משמעותית של "ועידת התביעות" וכן בסיוע של עמותת ידידי המרכז הרפואי העמק ורדיו "קול רגע" שקיים אירוע תרומות לטובת המחלקה החדשה.

כמו כן נמסר הבוקר (ג') מדוברות "העמק" כי בחדרי הניתוח שבמרכז הרפואי הותקן רובוט ניתוחי דה וינצ'י מדגם Xi המתקדם ובשבוע האחרון כבר נותחו בהצלחה שני מטופלים באמצעות מערכת מתקדמת זו.

המחלקה הפנימית החדשה נבנתה בעלות של 13 מיליון שקל על שטח של 1,350 מ"ר ובה 18 חדרי אשפוז מרווחים ונוחים המתאימים לצורכי המאושפזים ובני משפחותיהם. בכל חדר אשפוז שתי עמדות טיפול ואפשרות לעמדה נוספת, וכן חמישה חדרים בודדים המתאימים לטיפול בחולים עם מערכת חיסונית פגיעה.

בנוסף לחדרי האשפוז נבנה מתחם שכולל שני חדרי בידוד עם מערכת של לחץ שלילי המונע התפשטות האוויר אל מחוץ לחדר ובכך מסייעת המערכת במניעת הפצת מחלות מידבקות מסוג קורונה ושחפת. בחדרי הבידוד קיימות ארבע עמדות טיפול המותאמות גם להנשמה. לרווחת המטופלים ובני משפחותיהם הוקם במחלקה החדשה מתחם מרווח עם שולחנות וכסאות שבו ניתן לקבל ביקורי משפחות בתנאי מלונאות.

ד"ר אלדר ברקוביץ, ממלא מקום מנהל המרכז הרפואי העמק,  הודה ל"כללית" על הסיוע בהקמת המחלקה החדשה, לשותפים מ"ועידת התביעות" ולעמותת הידידים של בית החולים על ש"אפשרו לנו לשפר משמעותית את התנאים ואת התשתיות למען המטופלים שיקבלו רפואה מצוינת בתנאים שמכבדים את המטופל ואת בני משפחתו וגם את אנשי הצוות המסורים שלנו".

״אני כל כך גאה ונרגש מהמעבר למחלקה החדשה", אמר פרופ' נאיל בשאראת, מנהל מחלקה פנימית ד'. "המתחם החדש בנוי בסטנדרט הגבוה ביותר שקיים למחלקה פנימית כיום, עם תנאי מלונאות גבוהים. תודה לכל מי שסייעו לנו להגשים את החלום״.

גם הרובוט הניתוחי החדש ב"העמק" הוא בשורה לתושבי הצפון. מדובר במערכת רובוטית משוכללת ביותר, הנשלטת על ידי קונסולה ייעודית, ומאפשרת לרופאים המנתחים לבצע פעולות ניתוחיות שדורשות דיוק רב יותר באמצעות ארבע זרועות שמוחדרות לגוף המנותח דרך חתכים קטנים. שלוש זרועות הן בעצם ה"ידיים" של המנתח וזרוע נוספת היא המצלמה המשוכללת המאפשרת ראייה תלת מימדית וכן אפשרות לראות ולנתח בשדה ניתוחי שבעבר לא ניתן היה לראותו בעיני אדם".

ד"ר גיל הירשהורן, סגן מנהל המרכז הרפואי "העמק" והאחראי על חדרי הניתוח, סיפר כי שני הניתוחים הראשונים - ניתוח אורולוגי לכריתה חלקית של כליה בשל גידול וכריתת רחם בשל הימצאות גידול - בוצעו בהצלחה רבה על ידי שני צוותים שונים והמטופלים שוחררו לביתם במצב כללי מצוין כעבור פרק זמן קצר.

מנהל מערך נשים ויולדות, פרופ' עפר ארז וד"ר מיקי כהן, מנהל המחלקה לאורולוגיה במרכז הרפואי "העמק", ציינו כי מדובר ב"עידן חדש של ניתוחים רובוטיים במרכז הרפואי העמק. זו בשורה חשובה מאין כמוה ונפלאה ואנו גאים להציע את השירות הרפואי המתקדם לתושבי צפון המדינה".

בשבועות הקרובים מתוכננת הרחבת הפעילות הניתוחית בעזרת הרובוט לתחומים נוספים בכירורגיה כללית, ניתוחי חזה, ניתוחי אף אוזן וגרון וניתוחי ילדים.

נושאים קשורים:  קופת חולים הכללית,  פרופ' עפר ארז,  ד"ר מיקי כהן,  ד"ר גיל הירשהורן,  ד"ר אלדר ברקוביץ',  חדשות,  המרכז הרפואי "העמק"
תגובות