חדשות

עדיין לא נמצא מנהל לחדר המיון בבית החולים יוספטל באילת

את מקומו של המנהל הוותיק ד"ר קובי ארד, שפרש לגמלאות, ממלא כבר כחודשיים רופא לא מנוסה | הנהלת "יוספטל": "קיים מחסור במומחים ברפואה דחופה והקושי מתגבר בגיוס לבית חולים מרוחק"

בית החולים יוספטל באילת. ללא מנהל לחדר המיון

חדר המיון בבית החולים יוספטל באילת פועל בלי מנהל קבוע זה חודשיים. הנהלת בית החולים שבבעלות "הכללית" מסבירה זאת בקושי למצוא מנהל שיחליף את ד"ר קובי ארד, שפרש לגמלאות לאחר כ-25 שנה בתפקיד. כך דיווחו הבוקר (ה') אדיר ינקו ואילנה קוריאל ב-ynet.

לחדר המיון הקטן ב"יוספטל" מגיעים לא רק חולים או פצועי תאונות מתושבי העיר אלא גם נופשים ותיירים. כן מטופלים בו טיפול ראשוני צעירים שצרכו סמים ואלכוהול, מתרחצים שטבעו ונפגעי תקיפה מינית. מקרים מורכבים מועברים ל"סורוקה" או מוטסים לבתי חולים במרכז הארץ. הבעיה, מעריכים באילת,  צפויה להחמיר עוד יותר בתקופה הקרובה (פסח, עונת התיירות).

בכיר ב"כללית" אמר: "בגלל מיקומה המרוחק של אילת והאמצעים הדלים שבחדר המיון ביוספטל, זה המלר"ד הבעייתי ביותר בישראל. המיון הוא ליבת הקיום של בית החולים הקטן והדרומי ביותר בישראל, כל היחידות האחרות נבנו למעשה כמעטפת למלר"ד".

נכון להיום את המלר"ד מנהל רופא שסיים את התמחותו בתחום הזה לפני כשנה בלבד. אגב, גם המלר"דים ב"איכילוב" וב"זיו" מנוהלים עתה על ידי ממלאי מקום.

תגובת בית החולים יוספטל: "ד"ר ארד יצא לגמלאות לפני כחודש וחצי. עוד בטרם פרישתו, גויס מ"מ, מומחה לרפואה דחופה. יש כיום מחסור ארצי גדול במומחים בתחום הרפואה הדחופה והקושי מתגבר כשמדובר בגיוס מומחים לבית חולים מרוחק. בית החולים והנהלת הכללית פועלים ככל הניתן לאיתורו בהקדם של מנהל קבוע".

נושאים קשורים:  ד"ר קובי ארד,  בית החולים יוספטל,  רפואה דחופה,  פריפריה,  חדשות,  מחסור ברופאים
תגובות
אנונימי/ת
15.04.2022, 09:14

בושה וחרפה של כותרת. רופא לא מנוסה? מדובר במומחה! יש לו די ניסיון של שנות התמחותו ושל שנה נוספת, או שמא חייב שיהיה בעל תואר של פרופ' על סמך כתיבת מאמרים וללא נסיון קליני?

אנונימי/ת
15.04.2022, 10:44

כשבשרותיי בריאות כללית יבינו שצריך לשלם למי שמוכן (ומספיק טוב) למנהל מלר"ד ביוספטל כפי שמשלמים למצנתר מוח או מנהל מחלקת ניתוחי לב חזה בבלינסון יהיה מנהל למלר"ד ביוספטל. איפה הבעיה? שהם לא יבינו . והפריפריה תישאר פריפריה. ישראל , פסח התשפ"ב, עגל הזהב

אנונימי/ת
15.04.2022, 11:26

יהיה קשה למצוא מחליף שיוכל להכניס לנעלים הגדולות של ד"ר ארד

אנונימי/ת
15.04.2022, 12:21

באמת יהיה קשה למצוא מחליף ראוי לקובי ארד. אבל אני מקווה שכשימצאו, ידעו למצוא את הדרך לתגמל אותו כראוי. אם רוצים אנשים מעולים במערכת, בעיקר באזורי קצוות הפריפריה צריך לתגמלם בהתאם. אין פסול בכך שרופאים יתוגמלו בהתאם להשכלה וליכולות שלהם. אם חס וחלילה הבן שלכם יפצע קשה בארבע בבוקר כשהוא בחופשה באילת, לא היתם רוצים את הרופא הכי טוב בשבילו? אבל בניגוד למקצועות אחרים על זה הציבור לא חושב שזה חשוב לתגמל כראוי. סוור בנמל כנראה יותר חשוב.