חדשות

מאות רופאים חתמו על מכתב תמיכה בד"ר שרון אלרעי-פרייס

1,379 רופאים פנו לרוה"מ ולשרי הבריאות וביטחון הפנים בדרישה לנקיטת יד תקיפה נגד המטרידים והמאיימים על שלומה של ראש שירותי בריאות הציבור ועל שלום משפחתה

ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

1,379 רופאים ורופאות שלחו אתמול (ג') מכתב תמיכה בראש שירותי הבריאות במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, לראש הממשלה נפתלי בנט, לשר הבריאות ניצן הורוביץ ולמנכ"ל המשרד פרופ' נחמן אש, לשר לביטחון הפנים עמר בר לב וליו"ר הר"י פרופ' ציון חגי. "קיים הרושם שישנה התייחסות סלחנית מצד רשויות החוק כלפי העוסקים באיום והטרדה של עובדת ציבור ומשפחתה", כתבו ודרשו "נקיטת יד תקיפה".

בין החתומים על המכתב בכירי הרופאים והרופאות בישראל, ובהם פרופ' צחי גרוסמן, יו"ר איגוד רופאי הילדים, פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות ב"שיבא", פרופ' נדב דוידוביץ, מנהל בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת בן גוריון ויו"ר פורום בריאות הציבור.

"אנו החתומים מטה, רופאות ורופאים בישראל, מביעים שאט נפש ודאגה רבה בשל ההטרדה המתמשכת כלפי ד״ר שרון אלרעי-פרייס", כתבו. "חשוב שיהיו חילוקי דעות בין אנשי מקצוע, ואף בין אנשי המקצוע לבין הציבור הרחב. עם זאת, גם כאשר מתגלעים חילוקי דעות מרים, אין בכך כדי להצדיק גילויי אלימות".

"בתקופה האחרונה מתקיים מסע שיסוי, המלווה בהטרדה וגילויי אלימות כלפי ד''ר אלרעי-פרייס ובני משפחתה", הוסיפו. "למרות האירועים הקשים ולמרות פסיקת בית המשפט, קיים הרושם שישנה התייחסות סלחנית מצד רשויות החוק כלפי העוסקים באיום והטרדה של עובדת ציבור ומשפחתה. אנו דורשים נקיטת יד תקיפה נגד המטרידים והמאיימים על שלומה של ד''ר אלרעי-פרייס ועל שלום משפחתה".

עוד כתבו הרופאים: "אנו מצפים מכלל המוסדות הרפואיים, מהגופים העוסקים בחינוך רפואי וכן מהגופים המייצגים רופאות ורופאים, להביע תמיכה בד"ר אלרעי-פרייס, ובכל איש או אשת מקצוע הנתונים להסתה והטרדה על רקע תפקידם".

נושאים קשורים:  ד"ר שרון אלרעי פרייס,  חדשות,  איומים,  הסתה
תגובות
04.05.2022, 11:37

איפה היו כל הרופאים המכובדים כשהתנהל על ידי משרד הבריאות עצמו מסע שיסוי בליווי הטרדה וגילויי אלימות כנגד רופאים ומדענים שהביעו דעות שונות משל המשרד? איפה היתה ההסתדרות הרפואית? מכתב כמו זה של 1400 הרופאים התומכים בבוסית מתאים לצפון קוריאה, לא לדמוקרטיה.

גם אני שאלתי את עצמי את השאלה הזאת

04.05.2022, 19:24

שאלה מעולה.
לדעתי- הם היו עסוקים ביישור קו

שאלה מצויינת, הלוואי והיתה תשובה

04.05.2022, 20:43

צודק, תחזקנה ידיך, גלעד

05.05.2022, 09:31

כל מילה בסלע.

04.05.2022, 18:35

התייחסות סלחנית כלפי המפגינים ! אולי מטעים אותכם שוב כמו שהטעו אותכם עם מגיפת קץ האנושות שלא הגיעה?
אולי המפגינים לא אלימים אלא ממשים את הזכות שלהם לאחר שחוו תופעות לוואי וכפיית חיסונים ללא בסיס מדעי ולא היה להם מענה! עובדה שהשופט שחרר אותם .
תוהה איפה היו כל ה 1400 חתומים שהעברנו עצומה להפסיק בידודי ילדים ! והינה הופסקו בדיקות ובידודי הילדים ושום אסון לא קרה .
איפה היו ה 1400 כשהומצא מדע חדש ב 2020, והילדים שלנו היו קורבן לכת המסכות שנתיים , ללא בסיס מדעי מובהק , אלא בהסתמך על תקצירי מחקרי ״זבל״ של ה cdc, משיקולים פוליטים וזרים ובוודאי לא מדעיים!
מה אותם רופאים חושבים על מדיניות הסגרים והדקטטורה הרפואית , שלילת הזכויות בשם הבריאות והפכת המדינות שפעם קראו להם דימוקרטיות עם זכויות למטופל ולפרט למודל חיקוי לסין.
איפה הם היו שהופעל כפיה של חיסונים ללא שום הצדקה מדעית ואפדמיולוגית ע״י תו ירוק. אנשים התחסנו בכפיה לשמור על מקום עבודתם או על רצף לימודי באונברסטאות או במבחני בגרויות . צעירים וילדים שהמחלה לא פוגעת בהם והחיסון לא מונע המשך הדבקה , הקריבו את עצמם למען הפחדים של המבוגרים .
מדברים רק על יעילות ,מה עם בטיחות ?
לאחרונה המחקר של פרופ רצף לוי ממועצת חירום ציבורית למשבר הקורונה , מח״צ , עבר ביקורת עמיתים ויתפרסם בכתב עת מכובד . מדבר על עליה של 20% בקריאות מד״א להתקפי לב ודום לב של צעירים בגילאי 16-40 בחצי הראשון של 2021 , בקורילציה עם מבצע החיסונים .
מחקר דומה גם בסקוטלנד לאחרונה .
הפרעה בדימומים ווסתיים
דלקות שרירי הלב
ועוד ועוד
אבל כל זה קשקוש בלבוש
כי לפי התומכים במדניות משרד הבריאות בשנתיים האחרונות ,הכי חשוב זה לא למות מקורונה.
מתנגדת לאלימות וכפיה

תודה, פאתן.
לצד הקריאה להמנעות מאלימות, הכרחי להטות אוזן לציבור ולטענותיו. אנחנו משרתי ציבור. מהם אנו באים ואליהם הולכים.

תודה על הדברים האמיתים, פאתן. מצטרפת הן לקריאה הברורה שלך נגד אלימות הן לקריאתך להבין מה הביא לקרע כל-כך עמוק בין הציבור הישראלי למשרד הבריאות, על מנת שניתן יהיה להתחיל ללמוד, להפיק לקחים, לתקן ולאחות את הקרע ואת האמון.

מצטרפת לדברים

04.05.2022, 20:01

דוגמאות לאלימות…..
שההורים יילחמו זה בזה

אין בי חמלה לחולים שבחרו לא ל׳התחoן׳ (לא להתעמל, לעשן, להשמין, לאכול ג׳אנק פוד….. זה בסדר)

אין לך תו ירוק- אין עבודה/לימודים/טיפול רפואי (כן, גם זה היה). אבל ׳מה פתאום? אין כפיה׳.

לא ׳מחוoנים׳ יורים וריאנטים בצרורות.

להעלות את ה׳לא מחוoנים׳ על אוניות. לנעול בבתים (עיין ערך הונקונג).

לעומת זאת-

לעמוד במדינה דמוקרטית ולהפגין את דעתך, גם בקול רם, גם באזניו אנשי ציבור - זו לא אלימות. זו חובה אזרחית.

אם היתה אלימות- אני משוכנע שהשופט היה פוסק זאת.

מילים כדורבנות פאתן.

05.05.2022, 13:26

כל הכבוד ד"ר חדאד, מילותייך כדורבנות. הסייג היחיד הוא, שאת ההפגנות ראוי לבצע מול משרדי הממשלה ולא מול מקום מגוריו.

04.05.2022, 19:12

חשוב לגנות אלימות.
ובמקרה שהיא מתרחשת- גם לטפל בה בכלים חוקיים.
אולם,
חשוב גם לאפשר קשת דיעות, ולמרבה הצער בשנתיים האחרונות כל סטיה ולו הקטנה ביותר מהדיעה השולטת הושתקה באגרסיביות, וזכתה לכינויים לא עניינים במקרה הטוב (מתנגדי חיסונים) ופוגעניים במקרה הפחות טוב (מכחישי קורונה, על משקל מכחישי שואה).
כולי תקוה שהחלק הזה במכתב הנ"ל אינו מס שפתיים אלא כוונה אמיתית לפתוח את השיח המקצועי והציבורי, כולל נכונות לביקורת נוקבת.

אנונימי/ת
04.05.2022, 19:26

אלימות היא תמיד פסולה ואף פעם אינה דרך להשיג מטרה.
אבל מה באמת קרה מול ביתה של ראש בריאות הציבור?
18 אזרחים נעצרו, וכולם שוחררו למחרת היום . אילו היו אלימים, ודאי לא היו משוחררים כך, הלא כן? אז האם יתכן - הממממ- שלא היתה שם אלימות?
אז אולי בכל זאת מדובר באזרחים שמפגינים מדם ליבם, עם מגפון, כי כואב להם מאד? ומה כואב לאותם אזרחים - שאלתם את עצמכם, רופאי ישראל? כואב להם שהכריחו אתם להתחסן (כן! הכריחו אותם! אל תיתממו! אתם יודעים היטב שלא ניתן היה להמשיך לעבוד בלי להתחסן ואפילו להתבסטר). כואב להם שלקחו את ילדיהם החיילים באישון לילה והזריקו להם זריקה בלי לקבל על זה אישור. כואב להם שילדיהם המתבגרים נתבקשו ליטול חיסון כנגד מחלה שלא מסכנת אותם, והפכו מודרים ומוחרמים בכיתותיהם אם סרבו. כואב להם שילדיהם הקטנים שלא התחסנו נאלצו להפסיד לימודים כשמישהו בכיתתם חלה (ללא קשר לסטטוס החיסון שלו), בעוד שכל שאר חבריהם המשיכו ללמוד לפי חוק חינוך חובה.
כל זה כואב להם - ועוד ועוד.
והם מפגינים. והם צועקים. וזה לא תמיד נעים לשמוע.
אבל כרופאים ורופאות, אנחנו חייבים להקשיב! ולא רק להקשיב, אלא גם לעשות 'חושבים'.וגם לתקן. כדי שכל זה לא יקרה שוב.
זה חלק מהשבועה שלנו.

04.05.2022, 20:22

התהליך שעוברת החברה הישראלית בשנתיים האחרונות בחסות מדיניות רפואית שאיננה סובלנית כלפי כל ביקורת של רופאים ואנשי מחקר, מידורה של כל גישה ביקורתית למדיניות המותווית על ידי משרד הבריאות, היא היא המעוררת דאגה אמיתית. ממתי הפגנה שהיא ביטוי לכאב אותנטי של אזרחים שחשים שנפגעו ממדיניות רפואית, הפגנה שצולמה ותועדה כבלתי אלימה, מעוררת שאט נפש? בהיעדרו של שיח מקצועי שקוף ופתוח הנוגע למדיניות שנקט משרד הבריאות, בהיעדרה של סקירה עיתונאית הוגנת והולמת גם של גישה מקצועית ביקורתית, המחאה האזרחית מוצאת ביטויה ברשתות החברתיות ובביטויי מחאה עממיים. הצגתה של מחאה זו כאלימה, כאשר אין כל ראיה עובדתית לכך , מהווה נדבך נוסף בהשלטתה של גישה טוטליטאית שמאפיינת משטרים חשוכים ולא משטר דמוקרטי.

יש הוכחה. סרטונים מראים שלא היתה שום אלימות מצד המפגינים

כל מילה בסלע

אנונימי/ת
04.05.2022, 20:34

מדינה מטורללת עם תגובות הזויות לחלוטין. עובד ציבור חייב לקבל הגנה. אם שרים פרקליטים ויועץ משפטי מקבלים שמירה צמודה. אין שום תירוץ למה דר פרייס לא תקבל הגנה.הקורונה הביאה את החברה האנושית להתמודדות עם הבלתי נודע וצבירת ידע תוך מלחמה במגיפה. בישראל פעלו כפי שפעלו בכל העולם. כל החכמים בדיעבד שמדברים על הדברת המגיפה, לא מבינים שהקורונה עדיין כאן. למזלנו, בישראל נוצר מצב בו חלק גדול מהאוכלוסיה מחוסן. מצב יוצא דופן שגורם להקטנת מצב החולים קשה והמתים. אבל מספר המתים גבוה לכל הדעות. הרבה זקנים ששרדו את הגלים הראשונים מתו בחצי שנה האחרונה. אבל במסגרת הכלת המתים- למי איכפת. ממש מפחיד לחיות במדינה בה עובד ציבור מופקר לסכנה ממשית על חייו וחיי קרוביו.

04.05.2022, 20:53

עובד ציבור בהחלט זכאי להגנה.
אולם אשמח להסבר: איך מסתדרת הטענה ש"בישראל נוצר מצב בו חלק גדול מהאוכלוסיה מחוסן. מצב יוצא דופן שגורם להקטנת מצב החולים קשה והמתים" עם הטענה ש"הרבה זקנים ששרדו את הגלים הראשונים מתו בחצי שנה האחרונה"?

ממה הם מתו, ואיך הם לא מתו בגלים הראשונים?

אנונימי/ת
04.05.2022, 20:38

סדי בן שיטרית מציג את החברים שלו:
גלעד הרן
אופיר
בלפיר
פאתן
ליבוביץ
ועוד כמה זוטרים.

איך יחזקאלי עוד לא הגיב עם המנטרות שלו?

כפי שידענו מזמן : כת עם כמה מלות מפתח כמו טוטליטריות, ישור קו וכולי. ועוד ועוד. מיעוט זניח בין אנשי המקצוע. קהל היעד- מוזרי פרדס חנה וכרכור. לא במפתיע, מסה חסרת משמעות רצינית ברפואה הישראלית (ולא, אונקולוגיה באסף הרופא זה רק אונקולוגיה באסף הרופא).

04.05.2022, 20:44

תגובתך ממש עלובה

04.05.2022, 20:48

לקול שלך, לעומת זאת, יש המון משמעות.
תודה, ד"ר אנונימי

אנונימי/ת
04.05.2022, 20:48

אז תדקור אותו (דיקור סיני). עוד חבר כת כנראה.

כל כך עלובה שהוא מתבייש להזדהות.....אנונימי עלאק

04.05.2022, 20:50

אנונימוש היקר/ה, אמנם היום אני מדקר, אבל הרבה שנים חתכתי, רוצה לבחור טכניקה?

04.05.2022, 20:56

הנה, דוגמא נוספת לכך ש"חשוב שיהיו חילוקי דעות בין אנשי מקצוע, ואף בין אנשי המקצוע לבין הציבור הרחב"

אני מקוה שחתמת על המכתב. כך קל יותר לדעת מה מידת האמינות של ההצהרה החלולה שבתחילתו.

להעליב רופאים שמית בפורום רפואי ולהישאר אנונימי זה מעשה פחדני ועלוב.

04.05.2022, 21:19

אלמונימי יקר
המשך להסתתר מתחת למעטה האנונימיות.
תערב לך החברה.
אני- בחברה טובה.

אני גאה להיות חברה של סדי בן שטרית. הוא לוחם צדק ורודף אמת עוד מימי המחאה בבלפור. אני מניחה שרבים מאלו שחושבים פה שהוא אלים ושד"ר שרון אלרועי פרייס צריכה הגנה מפניו היום לא חשבו עליו את אותם דברים אז. הוא לא אלים ומחאתו אינה אלימה והיא חוקית ולגיטימית. היום כמו אז. ואם ישראל תישאר דמוקרטית אנחנו נצטרך להודות לו כולנו. ולתת לו להדליק משואה ביום העצמאות.

מסכימה בהחלט!

18.05.2022, 00:38

לדר. שירית אופיר
למה מי שאינו ממלכתי , צריך לחכות להדליק משואה ?
אם העדר ממלכתיות היא רק בעיה זמנית וכולנו בעצם חפצים בממלכתיות , נשמור על התנהגות שלא חוצה גבולות.
ואם העדר ממלכתיות היא היא הנותנת , היא כל הקטע , הרבה ביקורת בכל מצב , נו אז עוד מעט ל"ג בעומר - ואת יודעת במאה שערים איזה דגל מוצא את עצמו בראש המדורה ..

אנונימי/ת
04.05.2022, 21:16

הרפואה על פי משרד הבריאות 2020-2022:
*כפיית טיפול רפואי
*ניסוי בבני אדם ( כולל ילדים ונשים בהריון) ללא דיווח מתאים וללא החתמה על טופס הסכמה
*איסוף נתונים לקוי של תופעות הלוואי מהחיסון
*טיפול במגיפה ע"י חיבוק דוב אשר פגע בכל הרבה אנשים
*הכפשה של רופאים ומדענים אשר העזו להביע דעה שונה מזו של המשרד

אנונימי/ת
04.05.2022, 21:28

מה קרה לכם אנטי-ווקסרס יקרים? שאתם מכנסים את הקרונות? מאות רופאים חתמו על מכתב שתומך ברופאה מקצועית, המייצגת מדיניות רפואית של מדינה מתקדמת. בזכותה זכו מיליוני אזרחים להגנה בפני מגיפה משתוללת. בזכותה ובזכות עובדי ציבור כמוה מדינת ישראל חזרה לחיים נורמלים. שבו בשקט ותנו לשיירה לעבור!

04.05.2022, 21:30

אתה באמת מאמין בשטויות שכתבת? ואני לתומי חשבתי שמבחני קבלה לבית ספר לרפואה עושים איזשהי סלקציה מינימלית...

האם מישהו ברצינות מאמין שהמגפה נבלמה בגלל מאמצי משרד הבריאות? רחמים עליו.
אגף, שליחת מכתב לשר לבטחון הפנים עם בקשה להפעיל יד קשה נגד מתנגדים מזכירה לי את ברית המועצות של סטלין ב 1937.

04.05.2022, 21:52

ואני חשבתי שהמכתב מעודד "חילוקי דיעות" ויוצא רק נגד האלימות.
עכשיו הבנתי מה מטרתו האמיתית.
ה"אלימות" היא רק תירוץ.
כנראה, שהמדיניות היא זו שזקוקה לחיזוק ותמיכה, ולא רופאה כזו או אחרת. ונראה שכולם יודעים למה זקוקה המדיניות לחיזוקים, ולמה בצורה סמויה כזו.

אנונימי/ת
04.05.2022, 21:33

בסך הכל מבין אותכם. למדתם רפואה, חשבתם שאתם מיוחדים ובסוף זה לא קורה.רחוקים מהשפעה על הרפואה הישראלית. קצת רופאי משפחה, אחד מדקר סיני אקס כירורג, רופא פצעים מפורסם בכל העולם שמעכו ועד לחיפה, אולי אונקולוגית מופרשת משיבא לאסה"ר והיא עוד הכי נחשבת. מה שכחתי? סליחה, פסיכיאטר ממיו קליניק אשר בעפולה. לגיטימי שתרגישו מתוסכלים. כי באמת לא מקשיבים לכם, נזהרים מהאלימות של הפרוקסי שלכם מבית , סדי בן שיטרית. ככה זה שלא סופרים אותכם מחוץ לפרדס חנה. תסכול מובן. ולהוסיף שביום וחצי כ- 1300 פלוס רופאים,וכאלו שיש להם השפעה מצליחים בלי מאמץ, להחזיר אותכם למקום המוכר- אלו המעטים שעשו רעש בלימודי הרפואה עם אפס השפעה על מה שמתרחש באמת. בטח סצנה שמוכרת לרובכם. אז אתם מייללים שהם מתקרנפים וקונפירמיסטים. תייללו. זה מפחית את התסכול. אם אתם לא מאמינים לי, תשאלו את צאר הפסיכיאטריה של בירת העמק.

אפשר תסביר בעברית פשוטה מה אמרת?

אנונימי/ת
04.05.2022, 21:43

🤮

אני מבין שאתה כל כך גאה במה שאתה לכן אתה ממשיך באנונימיות. לפחות היית מזדהה כד"ר לאנונימיות ואז היית מכבד את דבריך. אבל אתה סתם אנונימי אז הרשה לי לא להבדל. שא שלום וסע

אני גאה להיות רופאת משפחה.
זאת ההתמחות שבחרתי ובמחשבה רבה.
התמחות עם אורך זמן מעקב רוחב המקיף מבט על הכל ... ומעמיק או מתיעץ כשצריך. בהתמחות זו יש לנו גם השפעה רבה על קידום בריאות למטופלינו.
אני מצפה מכל מי שלמד רפואה לשיח מכבד. לא מזלזל... ולהקשבה.. דבר שאנחנו לא תמיד למדנו אבל מנסים ללמד את הסטודנטים היום.
כן אני מצפה מכל אחד מאיתנו להתעדכן.. לחשוב... לבדוק במאמרים ובreal life ...
ולזכור את הprimum non nocere
ואת חרות וזכויות המטופל חולה או בריא.
ולגבי המכתב אני מגנה כל אלימות או ביקורת לא מכבדת. לאור הסרטונים ושחרור העצורים לא רואה שהיתה פה אלימות. וכפי שנכתב קודם אם יש מקור בכנה אחר יש לטפל בו. מול ביקורת של אנשים אחר שנתיים כה קשות של כפית הציבור על עובד ציבור לעמוד ואם היא משוכנעת בדרכה הדרך היא להדבר

מצטרף לקריאה. הערכה וכבוד לד״ר אלרועי פרייס

04.05.2022, 21:54

אני מצטרף לקריאה לשמור על בטחונו ושלומו של כל איש מקצוע וסביבתו.
לתומי חשבתי שבזה עוסק המכתב.

05.05.2022, 15:10

במשך שנתיים רמסו את הציבור בנימוקים רפואיים פטרנליסטים בהובלת רופאים, ועכשיו כשהציבור מנסה להביע מחאה נגד המעורבים, אז קמה קבוצת רופאים ומשסה בהם את הממשלה.
אנשי הרפואה שחתומים על המכתב שמים את המסמר המי יודע כמה בארון הקבורה של מעמד ויוקרת המקצוע שלהם.
הוא שנאמר, מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו.

אנונימי/ת
05.05.2022, 18:01

אסף יקירי,למקצועך כבר מזמן אין יוקרה או אמינות.אנא השאר את נושאי הרפואה למי שאמור להבין בנושא

05.05.2022, 19:30

אנונימוש היקר, הנה אתה מחזק ומוכיח את המשפט הידוע,
"Don't confuse education with intelligence, you can have a degree and still be an idiot"
מה השיאך לחשוב שהתואר הרפואי שלך שם אותך מעל דבריו של אסף?

06.05.2022, 11:24

הדוקטור ראובן ברק - אתה האחרון שיכול להטיף מוסר לרופאים אמיתיים העוסקים ברפואה אמיתית. אתה כבר מזמן חצית את הקווים כשעברת לרפואה סינית והומיאופטיה ממוסחרת. ההתקפות של אנשים שוליים כמוך לא ירתיעו את דר שרון אלרעי-פרייס מלמלא את תפקידה ביושר ובאחריות.