חדשות

טיפול למניעת התעלפויות על רקע לבבי עשוי להחליף את קוצב הלב

מומחי הלב ב"שערי צדק" ביצעו Catheter Ablation למניעת התעלפויות על רקע לבבי בחולי לב הסובלים מהפרעות קצב ומהתעלפויות חוזרות

פרופ' מיכאל גליקסון במהלך הפעולה החדשנית ב"שערי צדק". צילום: דוברות בית החולים

מומחי הלב של המרכז הרפואי שערי צדק בירושלים ביצעו לאחרונה טיפול חדשני באבלציה - Catheter Ablation - למניעת התעלפויות על רקע לבבי בחולי לב הסובלים מהפרעות קצב והתעלפויות חוזרות.

הפעולות הראשונות בוצעו על ידי מנהל שירות סינקופה (התעלפות) ד"ר משה רב אחא ומנהל מרכז הלב המשולב ב"שערי צדק", פרופ' מיכאל גליקסון, בליווי ד"ר Tolga aksu מומחה בעל שם עולמי מטורקיה.

ד"ר משה רב אחא, מנהל שירות סינקופה ב"שערי צדק". "הטיפול מאפשר במרבית המקרים לחדש אורח חיים רגיל לחלוטין ללא הישנות התעלפויות". צילום: דוברות בית החולים

הטיפול החדשני כמעט ולא בוצע עד כה בישראל ומתבסס על תצפיות מחו"ל, שם בוצעו כבר מספר רב של פרוצדורות כאלו שהדגימו יעלות גבוה במניעת אירועי עילפון חוזרים ולוו בשיפור ניכר באיכות חיי המטופלים שעברו אותם.

לדברי ד"ר רב אחא שביצע את הפעולות הראשונות, "הטיפול החדשני מבוסס על אבלציה במסגרתה מזהים את מוקדי העצבים שמשפיעים ישירות על הלב ולאחר מכן צורבים אותם המוקדים כדי להפחית או לנטרל השפעת עצב זה על הלב. האבלציה עשויה לייתר את הצורך בקוצב לב במטופלים הללו ולהשיבם לאורח חיים תקין".

לדבריו, הטיפול מבוצע בהרדמה מלאה והוא אורך כשעה וחצי, נחשב בטוח יחסית עם סיכוי נמוך לסיבוכים ומאפשר במרבית המקרים לחדש אורח חיים רגיל לחלוטין ללא הישנות של התעלפויות. בכוונת בית החולים לאפשר טיפול חדשני זה לכלל האוכלוסיה ובמרכזם תושבי ירושלים. עד כה כבר נרשמו לטיפול חולים גם מערים נוספות בארץ.

פרופ' גליקסון מסר: "נפלה לידינו הזכות לארח את ד"ר aksu, אחד האנשים המנוסים בעולם בביצוע הפעולה הזו שהצטרף אלינו והדריך אותנו בביצוע הפעולה בשני מטופלים צעירים, שאם לא כן היו נאלצים להשתיל קוצב לב. הפעולה עברה בהצלחה גדולה והמטופלים חשים בטוב ללא אירועי עילפון ולמעשה חזרו לאורח חיים שגרתי ללא צורך בקוצב".

נושאים קשורים:  פרופ' מיכאל גליקסון,  עילפון,  אבלציה,  בית החולים שערי צדק,  ד"ר משה רב-אחא,  חדשות,  סינקופה
תגובות
אנונימי/ת
09.05.2022, 20:40

יפה מאד, אבל בשיבא מבוצעים צינתורים כאלו מזה מספר שנים

אנונימי/ת
09.05.2022, 21:51

יישר כוח! במסגרת EBM אפשר אולי להפנות ל RCT בהשוואה לקיצוב. תודה, בהצלחה!

אנונימי/ת
10.05.2022, 13:17

חדשות בעתיקות…

10.05.2022, 14:21

מאוד תורם לרבים,בעקר לצעירים באוכלוסייה
האם כבר נגיש ביתר בתי החולים ?

אנונימי/ת
19.09.2022, 20:54

נאמר לי שלאחר אבלציה יכולים לצוץ אזורים אחרים שגורמים להפרעות קצב עם הזמן.