COVID-19 עולמי

נמשכת הדעיכה בשיעורי המאומתים היומיים ובמניין המתים מקורונה

חברת פייזר הודיעה כי החיסון לקורונה לילדים מגיל חצי שנה עד חמש הציג יעילות של 80% למניעת מחלה כשהוא ניתן בשלוש מנות

חיסון תינוקות, חיסוני שגרה. אילוסטרציה: שאטרסטוק

מגיפת הקורונה: מניין המתים מהמחלה בארה"ב חצה את המיליון (1,029,121 מאז תחילת המגיפה) – יותר מאשר בכל מדינה מקרב 227 שמדווחות באורח שוטף על התחלואה והתמותה היומית בהן.

בישראל נפטרו מתחילת המגיפה 10,833 מקרב 4,123,806 חולים/ מאומתי נגיף. במבט כלל עולמי: נמשכת הדעיכה הן בשיעורי החולים-מאומתים היומיים החדשים והן במניין המתים.

בתוך כך הודיעה אמש (ב') חברת פייזר כי החיסון לקורונה יעיל עבור ילדים בני פחות מחמש כשהוא ניתן בשלוש מנות. לילדים בגילים אלה ניתנת מנה מוחלשת של החיסון. בדצמבר הודיעה החברה ששתי מנות לא יצרו הגנה חיסונית מספקת בקרב בני שנתיים עד חמש. החיסון לגילים אלה הוא במינון של שלושה מיקרוגרם, קטן פי עשרה מזה שמקבלים בני 12 ומעלה.

לפי הודעת "פייזר", בניסוי הקליני שערכה השתתפו 1,678 ילדים בגילים שישה חודשים עד ארבע, והחיסון הציג יעילות של 80% במניעת מחלה עם תסמינים. להודעה לא צורפו מסמכים ודוברת החברה מסרה כי תפרסם את מלוא המסמכים על הניסוי הזה בחודש הבא.

"מודרנה", שביקשה אישור FDA לחיסון שהיא פיתחה ומיועד לילדים בני פחות משש, מסרה כי יעילותו במניעת מחלה עם תסמינים בקרב בני חצי שנה עד שנתיים היא 51% ושל 37% בקרב בני שנתיים עד חמש. בניסוי בילדים ניתן להם מינון של 25 מיקרוגרם, קטן פי ארבעה מאשר לבגירים.

נושאים קשורים:  קורונה,  חיסונים,  פייזר,  חברת מודרנה,  חדשות,  19-COVID
תגובות