חדשות

אושרה התכנית להקמת בית חולים ציבורי חדש בבאר שבע

על פי התכנית, בית החולים החדש בנגב יכלול בשלב הראשון חדרי ניתוח, מחלקות אשפוז כירורגי, מיטות אשפוז ומיטות לאשפוז המשכי ופסיכיאטרי

שקף תכנון של בית החולים ע"ש שמעון פרס בנגב. דורון רוהטין - תב"ע, ספקטור עמישר - תכנית אב

אחרי שנים ארוכות של סחבת אושרה היום (ד') התכנית להקמת בית חולים חדש בבאר שבע. החלטת הממשלה על הקמת בית החולים בנגב, שייקרא על שמו של נשיא המדינה המנוח שמעון פרס, התקבלה כבר בשנת 2014 כחלק מתכנית רב שנתית לפיתוח הדרום, אך רק היום אושרה התכנית בקבינט הכלכלי-חברתי.

על פי התכנית המקורית, בית החולים הציבורי יוקם על שטח של כ-1,400 דונם והוא נועד לתת מענה לעומס הקיים כיום על בית החולים סורוקה – היחיד המשרת כיום את אוכלוסיית מטרופולין באר שבע.

בשלב הראשון, עד לשנת 2028 יכלול בית החולים החדש חדרי ניתוח, מחלקות אשפוז כירורגי, מיטות אשפוז ומיטות לאשפוז המשכי ופסיכיאטרי. עד 2030 יתווספו חדרי ניתוח נוספים, מרכז אמבולטורי ומרכזי ייעוץ, אשפוז יום אונקולוגי, מרכז דיאליזה ויורחבו מחלקות האשפוז.

בשלב השלישי, עד לשנת 2032, תתבצע הרחבה נוספת של המחלקות שהוקמו, תוקם מחלקת רפואה דחופה, אשפוז אונקולוגי, מחלקות פנימיות וילדים ועוד.

שר הבריאות הורוביץ ציין כי "אחרי שנים של הבטחות ושיתוק, אנחנו עוברים למעשים. כבר ב-2014 התקבלה החלטת ממשלה, אך דבר לא קרה. עכשיו הממשלה שלנו מזיזה דברים. בית החולים החדש יחולל שינוי דרמטי שכל כך נדרש באיכות ובזמינות השירותים הרפואיים לתושבי הדרום. נקים בית חולים ציבורי חדשני, בסטנדרט הגבוה ביותר. זה קריטי לבריאות בדרום ולצמצום הפערים בין המרכז והפריפריה. זה מעשה ציוני אמיתי, ואבן דרך חברתית חשובה.

הורוביץ הודה לשר האוצר ליברמן, לראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ׳, להנהלת משרד הבריאות ולכל השותפים, ואמר: "שנים של פערים והזנחה מכוונת, אנחנו מחזקים את הפריפריה ומעצימים את מערכת הבריאות הציבורית".

נושאים קשורים:  בית חולים בנגב,  שר הבריאות ניצן הורוביץ,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
25.05.2022, 19:04

נשמע כמו קומבינה בהיעדר תקציב. בלתי אפשרי לפתוח בית חולים עם מחלקה כירורגית ופסיכיאטרית בלבד, למעט למטרות ניתוחים אלקטיביים פשוטים.

אנונימי/ת
25.05.2022, 19:37

מצחיק. בית חולים בלי רופאים שיאיישו אותו. ב-2028 עדיין לא יהיו מספיק רופאים בישראל כדי להפעיל את כל מה שהם רוצים.

אנונימי/ת
25.05.2022, 21:24

מה בריאותי בזה? זה עניין של זכויות. אין זכות לאישה הטיפשה הזאת לאמלל את התינוק בממזרות. זה בודאי לא בסמכות שר הבריאות אלא בסמכות הרבנות הראשית ומשרד הפנים.

26.05.2022, 06:05

שם לביה"ח כבר יש . האם כבר יש אחיות ורופאים ? מה עוד שאסותא מקימה גם, ביה"ח חדש בבאר שבע וגם ככה מספר האחיות באיזור הדרום ביחס לאוכלוסיה הוא הנמוך לעומת שאר הארץ שהוא נמוך לעומת מדינות OECD להן אנו מתימרים להידמות.