חדשות

אירוע אלימות קשה: רופאה בקופת חולים הותקפה במוט ברזל

רופאת משפחה בקופת חולים בבאר יעקב הותקפה על ידי גבר שהגיע לקבלת טיפול רפואי והיכה את הרופאה במוט ברזל בראשה | הרופאה הובהלה לביה"ח שיבא במצב בינוני והתוקף נעצר על ידי המשטרה

הקורבן, רופאת המשפחה מבאר יעקב. צילום: דוברות שיבא

אירוע אלימות מזעזע במרפאת המושבה בבאר יעקב של קופת החולים כללית. מטופל ששהה בחדרה של הרופאה סירב היום (ג') לעזוב את החדר והלם בראשה של הרופאה באמצעות מוט ברזל. בעקבות התקיפה הרופאה פונתה במצב בינוני לטיפול בבית החולים שיבא בתל השומר. התוקף נעצר על ידי המשטרה.

הקורבן, רופאת המשפחה מבאר יעקב. צילום: דוברות שיבא

החשוד בתקיפה, תושב באר יעקב בשנות ה-30 לחייו, הגיע בצהריים אל מרפאת קופת החולים לא בזמן קבלת מטופלים. הוא פרץ לחדרה של רופאת המשפחה בעת שהיתה עסוקה בייעוץ רפואי טלפוני ודרש ממנה טיפול מיידי. משלא נענה החל הגבר להתפרע, יצא וחזר בתוך זמן קצר אל חדרה של הרופאה כשבידו מוט ברזל ותקף את הרופאה בראשה.

צוות המרפאה נזעק לסייע למשמע הצעקות ולאחר שהופעל לחצן המצוקה. המשטרה וצוות ביטחון של המחוז הגיעו למקום ועצרו את התוקף.

בעקבות תקיפתה של רופאת המשפחה, יו"ר איגוד רופאי המשפחה, ד"ר מיכל שני קוראת לשר הבריאות ניצן הורוביץ לפעול באופן מיידי לשמירה על רופאי הקהילה. "זהו אירוע אלימות שני תוך פחות משבוע שבו הותקפו רופאי משפחה. על המדינה וקופות החולים לפעול באופן מיידי להגברת האבטחה במרפאות הקהילה. לא ייתכן שהרופאים יישארו ללא הגנה. שר הבריאות, האחריות בידיים שלך, חשוב לפעול עכשיו לפניו שיהיו נפגעים בנפש", אמרה ד"ר שני.

מ"שיבא" נמסר כי "לאחר טיפול רפואי של הצוות במיון, מצבה של הרופאה מוגדר קל, היא מתקשרת עם סביבתה ונדרשת להמשך בדיקות נוספות. המרכז הרפואי שיבא מזועזע ומגנה בתוקף את התקיפה הברוטאלית, עומד לצידה של הרופאה, קופת חולים כללית וכל הצוותים הרפואיים".

בעקבות האירוע הקשה נמסר מהנהלת ה"כללית": "אנו מזועזעים ממקרה אלימות קשה ביותר כלפי רופאה מסורה. הצוותים מעניקים טיפול מסור ומעגל האלימות חייב להיפסק מיד. לא נשלים עם מציאות שבה צוותים רפואיים חשופים לאלימות קשה מדי יום. אנו דורשים מכל הרשויות הנוגעות לנושא לשלב ידיים, לפעול בנחישות וללא פשרות למיגור התופעה.

"על המדינה להקצות באופן מיידי משאבים לצורך עיבוי האבטחה ותוספת אנשי בטחון גם למרפאות הקהילה כדי ליצור מרחב בטוח לצוותים, למטופלים ולכלל המבקרים במוסדות הבריאות".

נושאים קשורים:  אלימות נגד רופאים,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
15.06.2022, 19:30

לא הבנתי!! במה אשמה הזקנה השוכבת במסדרון שעכשיו בכלל לא יתייחסו אליה בגלל התקיפה של הרופאה בבאר יעקב

15.06.2022, 19:37

האלימות הקשה הפכה למכת מדינה ואני לא רואה שיפור אלא אם רשויות החוק ייתיחסו בחומרה יתירה ויטילו עונשים כבדים .

15.06.2022, 21:14

צריך תוקף כזה להיכנס לכלא ל20 שנים ללא משפט. במדינה הדפוקה שלנו בסוף יתבע אותה

אנונימי/ת
15.06.2022, 23:44

השר הורביץ האשים את ״מתנגדי החיסונים״ באלימות הזו (זו הייתה תגובתו שהובאה בחדשות לארוע תקיפת הרופאה!)
כלומר מתנגדי החיסון שכל רצונם הוא שקיפות אשמים באלימות בעוד שמוסדות המדינה הסיתו נגד ה״לא מחוסנים״ שהם מפיצי מחלות (וזה היה בסדר) ולכן אסורים בכל מופע ציבורי ונדרש להוקיע אותם.
ממש עולם הפוך הפוסט מודרני…
לא נורא, ממש בקרוב הורביץ יחזור לתהום הנשיה של האופוזציה ואנחנו נקבל מלחך פנכה חדש. נקווה לפחות שתהיה לו הגינות אינטלקטואלית.

השורש של הבעיה הוה אלימות בחברה , אי אפשר לשים מאבטח בכל מקום, עיבוי אבטחה לא ימנע אירוע הבא . צריכים להתחיל לטפל במקרים של אלימות מילולית , אבל יותר מכל זה - צריכים להחזיר גם לרופאים כבוד המקצועי , אנחנו לא אנשי שירות רפואי . צריכים לשנות תפיסה של מערכת כי מערכת שירות שבה לקוח תמיד צודק . אבל בשביל זה שתי הקופות הגדולות צריכות להפסיק משחקים שיווקיים . ולהתחיל להתמקד ברפואה ולא בשיווק . וזה לא ייקרה כל עוד לא תיניה התערבות של ממשלה וכנסת , שבאופק נראה שלא יקרה בעשור הקרוב .

20.06.2022, 10:15

אני זוכרת טוב מאוד את ההרגשה של חרדה כשעבדיתי לפני המון זמן כרופאה מתמחה בקופת חולים כללית. הייתי שם גם בהריון מתקדם והרגשתי הרבה פעמים שאוטוטו אקבל מכה בראש אם לא אתן מייד הפניה למיון או כל מיני דברים אחרים. לכן ממש לא מופטעת מהמקרים כאלה לצערי.

21.06.2022, 14:51

תודה לך ד״ר יחזקאלי,
מה היינו עושים בלעדיך ובלעדי עוד רופאים הגונים כמוך!?

את גל האלימות אני מייחסת במיוחד לחוסר האמון של הציבור ביחס להתנהלות מטרד הבריאות בעיניין הקורונה - מראשיתה ועד הלום…