חדשות

לראשונה: מרפאה וירטואלית עבור פלסטינים בבית חולים ציבורי בישראל

המרפאה תפעל ב"אסותא-אשדוד" על פי מודל רפואה מרחוק על גבי רשת האינטרנט | סגן מנכ"ל ביה"ח, סא"ל במיל' פרופ' עדי לייבה: "הפוליטיקה נשארת מחוץ לכותלי בית החולים, כל אדם זכאי לטיפול רפואי איכותי"

בית החולים אסותא-אשדוד. צילום: דוברות בית החולים

שיתוף פעולה ישראלי-פלסטיני בתחום הרפואה: לראשונה בישראל תיפתח היום (ה') מרפאה וירטואלית עבור הציבור הפלסטיני בבית החולים הציבורי אסותא-אשדוד. מדובר במרפאה שתפעל על פי מודל "רפואה מרחוק", תוך שימוש בעזרים טכנולוגיים על גבי רשת האינטרנט.

על אף האתגרים עימה מתמודדת מערכת הבריאות הישראלית, היא נחשבת למובילות בעולם וזאת אל מול מערכת הבריאות הפלסטינית, שלכל הפחות לוקה בחסר. המרפאה החדשה מקווה להיות סנונית ראשונה של מרפאות ישראליות שיוכלו להיות לעזר עבור הציבור הפלסטיני הנזקק לטיפול רפואי.

סא"ל( מיל) פרופ'. עדי לייבה, סגן מנהל בית החולים ומנהל המכון לנפרולוגיה ויל"ד. "נפעל להעניק את הטיפול הרפואי הטוב ביותר שנוכל לכל אדם"

בראש המרפאה עומדים, סא"ל (מיל') פרופ' עדי לייבה, סגן מנהל בית החולים אסותא-אשדוד ומנהל המכון לנפרולוגיה ויל"ד, אשר שירת עד 2016 כקצין הרפואה האוגדתי של אוגדת איו"ש, וד"ר יחיא ג'אבר, רופא כליות, תושב בית לחם המועסק על ידי בית החולים ומחלק את זמנו בית אשדוד ליו"ש.

במרפאה ייקבעו תורים למגוון רופאים, באופן שאף מרפאה אינה "נפגעת" בהיבט משך התורים, ומאידך תושבי הרשות הפלסטינית יוכלו להתייעץ בכל תחום שבו הם עומדים בפני בעיה מורכבת, שלא נפתרה באמצעים המקומיים. התעריף אותו נדרשים לשלם המטופלים יהיה בהתאם לתעריף משרד הבריאות.

מי שמסייעים בקידום הפרויקט הם אנשי עמותת "פרויקט רוזנה" - ארגון בינלאומי, שחרט על דגלו את שיפור מערכת היחסים בין העמים באמצעות רפואה ובריאות, תוך כדי צמצום פערים במערכת הבריאות הפלסטינית.

המטופל הראשון יעלה "לשידור" הבוקר והצפי הוא שעם תחילת השירות יהיה לו ביקוש רב מצד הפלסטינים שמייחלים לטיפול רפואי.

פרופ' לייבה מסר: "כל אדם באשר הוא אדם נולד בצלם וכל אדם זכאי לטיפול רפואי איכותי ללא הבדל דת, מין או לאום. הפוליטיקה נשארת מחוץ לכותלי בית החולים ואנחנו נפעל להעניק את הטיפול הרפואי הטוב ביותר שנוכל לכל אדם. העובדה שהמרפאה נפתחה דווקא בבית החולים הציבורי אסותא-אשדוד היא מקור לגאווה שמביא לידי ביטוי את יכולות בית החולים, מצוינות רופאיו וטיב אנשיו. יש לבית החולים במה ובמי להיות גאים".

נושאים קשורים:  אסותא אשדוד,  פרופ׳ עדי לייבה,  רפואה מרחוק,  הרשות הפלסטינית,  פלסטינים,  ד"ר יחיא ג'אבר,  חדשות
תגובות
29.07.2022, 10:06

מדהים... יישר כח!

29.07.2022, 11:13

יוזמה מבורכת ונדרשת