חדשות

רופא מתמחה שהורשע בהטרדה מינית נפסל משירות המדינה

ד"ר אמיר חמוד הטריד מזכירה רפואית בביה"ח לגליל בנהריה | התביעה ביקשה לפסול את העסקתו בשירות המדינה למשך חמש שנים, אך בית הדין החליט להקל בעונשו | המתמחה: "למדתי את הלקח"

עובדי בית חולים, מסדרון בית חולים. אילוסטרציה

בית הדין למשמעת של עובדי המדינה בחיפה פסל ביום שני השבוע משירות המדינה למשך שנה ורשם נזיפה חמורה לרופא ד"ר אמיר חמוד, מתמחה במרכז הרפואי לגליל בנהריה, לאחר שהרשיע אותו בהטרדה מינית מתמשכת של מזכירה רפואית במחלקה שבה עבד. כך דיווח איתמר אייכנר ב-ynet. התביעה ביקשה לפסול אותו משירות המדינה למשך חמש שנים, אך בית הדין החליט להקל בעונשו.

ד"ר חמוד עבד בין החודשים פברואר 2014 למרץ 2020 כרופא מתמחה במחלקה פנימית ג' בנהריה, וכיום הוא מועסק בבית החולים העמק שבעפולה, שבו לנציבות שירות המדינה אין סמכות כיוון שאינו בית חולים ממשלתי.

בתגובה להתבטאויות, המזכירה שאלה את ד"ר חמוד מדוע הוא מתייחס אליה כך ואמרה לו להתעסק בענייניו. עוד עלה כי באחד המקרים, כשהמזכירה ישבה במשרדה מול המחשב, נכנס הרופא למשרד, נעמד לידה ואמר: "מנהל המחלקה ביקש שאשב איתך על מדעי היסוד, אבל מבחינתי את יכולה לשבת לי על ה***." המזכירה השיבה לנאשם באותו הביטוי ואמרה: "זאת הפעם האחרונה שאתה מדבר אלי ככה". במהלך אוגוסט 2019 פגש הרופא את המזכירה במסדרון המחלקה ואמר לה: "חבל שהחצאית שלך לא קצרה יותר", ובמקרה נוסף כשהבחין בה נכנסת לשירותים שאל אם יוכל להצטרף.

עורך דינו של הרופא הנאשם אמר כי "הבקשה לפסול את הרופא מהעסקתו על ידי משרד הבריאות במשך חמש שנים היא דרמטית בחריפותה ופוגעת בחופש העיסוק". טעותו של הנאשם, כך טוען עורך הדין, היא שלא ביקש סליחה על מעשיו, שכן אם היה מתנצל ההליך המשמעתי היה נמנע. זאת, לפי המתלוננת ובעלה שהתבטאו כך. ד"ר חמוד אמר לבית הדין שהוא מצר על המקרה וכי לא יחזור על כך, והבטיח שלמד את הלקח מהאירועים.

נושאים קשורים:  ד"ר אמיר חמוד,  הטרדה מינית,  שירות המדינה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
12.08.2022, 09:38

וכמוהו יש עוד מאות
רק ענישה אפקטיבית תתחיל להזיז משהו
ובושה שהכללית מעסיקה אותו במיוחד אחרי שהמדינה פסלה

אנונימי/ת
12.08.2022, 12:57

יש כמה מאות? ספרת לפני שהשמצת?
אני דווקא מעיד שלא הטרדתי

אנונימי/ת
12.08.2022, 18:29

כותרת הידיעה איננה מדוייקת.
הרופא נפסל זמנית...
לפי קצב פליטות הפה הגדול שלו, היה ראוי ללקח גדול יותר.
*חבל שמועסק בבי"ח העמק*

אנונימי/ת
14.08.2022, 16:34

ההחלטה להשעותו לשנה אחת בלבד היא בושה וחרפה למערכת. הוא לא ראוי לעבוד במערכת בכלל. הסלחנות הזו היא בלתי נסבלת. בחברה ממנה בא הרופא הזה תגובתה של אישה שנפגעה ממעשיו היא בדרך כלל שהיא מורידה את נעליה ומכה בו בפרצוף. זה ולא אחר. וכאן הוא אפילו לא התנצל בפניה . איך לא יחשבו האחרים שהכל בעצם מותר? על שרותי בריאות כללית אין להתפלא שהסכימה להעסיק אותו . לא ידעה מעולם להגן על עובדיה כראוי.

אנונימי/ת
22.08.2022, 16:11

בושה.